AZ ERC 53. Barum Czech Rally Zlín 2024 futama ma hat gyorsasági szakasszal zárul, két körben – Semetín, Pindula, Halenkovice. Nézzük a mai nap délelőtti eseményeit. Filip Mares nyerte Semetint, míg Pindulán Adam Březík volt a leggyorsabb, míg Halenkovicén Simon Wagner volt a leggyorsabb.
SS12 Halenkovice 1 – 12.48 km
Simon Wagner nyerte a szakaszt. Többen kipróbálták a cross gumikat, élestesztjük volt a “bátraknak” (?) Az összetett éllovasa már a délutánra goldol és latolgatja az esélyeket – Stříteský Dominik – „Ez a 20 másodperces különbség, jónak tűnik délutánra.”
Wagner Simon – „Az egész körön úgy gondolom, hogy a gumikkal kapcsolatos döntésünk nem volt helyes. Örülök, hogy itt lehetek, és meglátjuk, mit tehetünk délutánra.”
Cais Erik – „Inkább úgy éreztem magam, mint egy drift autóban ezekkel a gumikkal, de jó móka volt.”
Paddon Hayden – „A szuperlágy van az autón, így még mindig sokat mozog. A hurok és a sár mennyisége miatt az útpozíciónk miatt az esőgumi talán jobb választás volt. Láttam Franceschit és kezet ráztam vele, le vagyok sújtva érte, ő egy nagyon gyors, tehetséges fiatal versenyző. Nem szabad feladnia, tegnap azt hittük, hogy mindennek vége, de ez már csak hab a tortán. Olyan gyorsan változhat a helyzet.”
SS11 Pindula 1 – 16.57 km
Mathieu Franceschitől elköszöntünk, mert egy újabb defekt miatt elfogytak az abroncsai. Az ERC bajnoki címvédője saftey üzemmódban teljesítette a szakaszt. Paddon – „Ha számítasz rá, akkor nem is olyan trükkös. Ma a senki földjén vagyunk, csak ésszerűen játszunk és próbáljuk hazahozni az autót.” A szakasz végén a pilóták általában értékelték a gumiválasztásukat.
A rekordgyőztes Jan Kopecky esélyei egy újabb futamgyőzelemre már tegnap elszálltak, mitán az SS5 szakaszon dektet cserélt a szakaszon. Kopecký Jan – „Tegnap a Barum Rally történelmem legnagyobb pillanatát éltem át, így ez ma nem a legjobb az érzés.”
Březík Adam -„Az első szakaszon vesztettünk egy kis időt, mert vizes gumikon voltunk, de az erdőben jók voltak.”
Stříteský Dominik – „Próbáltam nyomni az előző szakaszon történt defekt után. Volt egy pillanatunk, de rendben vagyunk.”
Cais Erik – „Ez egy hazai szakasz Brezík számára, tudtam, hogy nagyon gyors lesz és az is volt, a nedvesnek gumiknak itt jobbnak kellett lennie itt. Még mindig küzdök, nagyon nehéz lesz utolérni, de minden ok.”
SS10 Semetín 1 – 11.51 km
Nedves feltételek között vágott neki a mezőny Semetinnek. Változatosak a tapadási feltételek. A pilóták folyamatosan keverik a gumiruletben a tétjeiket. Szerintem Pindula sok mindenről dönthet! Gondban lehet Franschesi miután az egyik dobbantó után dupla defektet kapott. A francia pilótát megérintette a kiesés szele. Több pilóta jelezte, hogy defektjük, lassú defektjük volt, és a szakasz felszíne több helyen is saras, felhordásos. László martinék az egyik ugrató után a füvön jártak.
Mares – “Általában nem vagyok erős a reggeli szakaszokon, úgyhogy nagyon örülök.”
Cais – „Pindulára óvatosnak kell lennünk, mert végig kell gondolnunk, hogy milyen gumikat tegyünk fel.. Sok kilométer van a célig.”
Kopecky – “Nincs vesztenivalónk, szóval nyomulhatunk, de emellett szeretnénk az úton maradni.”
1. Stříteský/Hovorka – Škoda Fabia RS Rally2 1:19:10.6
2. Wagner/Hain – Škoda Fabia RS Rally2 +21.4
3. Březík/Krajča – Škoda Fabia RS Rally2 +33.8
4. Cais/Bacigál – Škoda Fabia RS Rally2 +37.6
5. Mareš/Bucha – Toyota GR Yaris Rally2 +50.1
6. Llarena/Fernández – Škoda Fabia RS Rally2 +1:17.1
7. Marczyk/Gospodarczyk – Škoda Fabia RS Rally2 +1:27.4
8. Neubauer/Ettel – Škoda Fabia RS Rally2 +1:45.3
matezsoltee