Tovább folytatódott a Gp2-es bajnokság, a Németországba visszatérő sorozatban a Hockenheimringen elkezdődtek a hétvége lényegi történései, a főversennyel. És nagy örömmel konstatáltuk, hogy az előző fordulókban látott egypólusú küzdelem helyett, ezúttal nyíltsisakos, parázs csaták alakultak ki, és a bajnokság esélye is ide oda pattog, akárcsak egy gellert kapott ping-pong labda.
Az első rajtkockából induló Sergey Sirotkin-nak feltett szándéka volt, hogy amit az esztendő elején elvesztett a vámon, azt még a nyári szünet előtt visszahozza a réven. Ennek szellemében remek rajtot véve, szinte kilőtt a mezőnyből, míg a másik nagyágyú, Pierre Gasly beragadt a startnál, és olybá tűnt, hogy csak harmadjára sikerült megtalálni a fogáspontot a kuplungon, majd egyáltalán elindulni. A Prema növendéke így számos pozíciót bukott, többen megelőzték őt, és nem úgy festett, hogy majd a későbbiekben sikerülhet “visszacsatlakozni” a rendszerbe. Az eltérő gumistratégiáknak hála, megkeveredett a mezőny, egy hosszú etapon keresztül Raffaele Marciello vezette a mezőnyt, mígnem a hetedik körben az épp a mezőnyben a legjobb tempót diktáló csapattársa, Artem Markelov vett túl mély féktávot, és csúszott össze Jordan King-el. Virtuális safety car fázis következett, ami alatt Sergey Sirotkin egy gyors, és remek ötletnek bizonyuló kiállást hajtott végre, ám mint később kiderült, mindezt szabálytalanul.
Az újraindítás végeztével nem versenyezhettek sokáig a fiúk, ugyanis Daniel de Jong és Sean Gelael találtak egymásra, de Jong egy dupla előzést szeretett volna eszközölni, Arthur Pic-en még simán áthámozta magát a holland fiú, ám Gelael-el már nem értették meg egymást, és ez mindkettejük versenyének végét jelentette. Daniel de Jong később büntetést is kapott az incidensért, Artem Markelov társaságában a boxutcából indulhat csak a holnapi sprintversenyen. Közben folytatódott a kakasviadal, melynek során Nato pálya közepén történő leállása ismét VSC időszakot eredményezett. Közben Sirotkin alatt elkezdtek dolgozni az új abroncsok, és a fiatal orosz nagyon felgyorsult, amire szükség is volt, hiszen a versenybíróság az első kiállását szabálytalannak nem, viszont érvénytelennek tekintette, amiért újfent meg kellett látogatnia a boxutcát.
Közben a Trident-es Luca Ghiotto parádésan autózott, akárcsak a mezőny végéről induló Antonio Giovanazzi, előbbi parázs küzdelme King-el, és Gasly-val sokáig emlékezetes marad, ahogy Nabil Jeffri 300 km/h felett, a füvön (!!) végrehajott horrorisztikus előzése is! Ám ez a nap nem a felzárkózó, és az utolsó egyenesben, szenzációs előzést bemutató, épp csak pár centi előnnyel a pódiumon végző Pierre Gasly-ról, és nem is az újonc Luca Ghiotto-ról szólt, hanem Sergey Sirotkin-ről, aki az elfuserált taktika ellenére is sikerrel vette az újabb akadályt, és a Hungaroring után Hockenheim-ben is győzni tudott!
Bréking:
Hiába hajtott végre elképesztő befutót, mégis az ott alulmaradó Raffaele Marciello örökölte meg Pierre Gasly harmadik helyezését, miután a szokásos verseny utáni ellenőrzés során Gasly autójában nem találták megfelelőnek a tűzoltó berendezést, és így a biztonsági szempontok alapján labilisnak nyilvánították a Prema versenygépét. Gasly-t megfosztották a harmadik helyétől, és a második versenyen a mezőny végéről kell majd indulnia. Öröm az ürömben, hogy ezzel a csapat másik pilótája, Antonio Giovanazzai ölébe hullt a fordított pole pozíció.
A küzdelem így rendkívül kiélezett, a bajnokság, mondhatni “nyolcesélyes”, érdemes lesz követni a mai sprintversenyt is 10:25-től, élőben az M4-en!
Képek: Gp2 Media Service / Sam Bloxham