A kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb és Daniel Elena páros, ma hivatalosan is bejelentette, hogy 23 év közös munkájuk végére pontot tesznek és külön utakon folytatják pályafutásukat.
79 db WRC győzelem, 119 pódium 2001-2020 között, illetve négy közös Dakar Rally szerepel kettőjük neve mellett.
Daniel Elena a francia L’Équipe megkeresésére elmondta: Séb ma délben felhívott és elmondta, hogy egy másik navigátorral képzeli el a pályafutását. Azt mondta, hogy a Prodrive kérte, hogy váltson, mert már nem vagyok elég motivált, és túl sok navigációs hibát követtem el a legutóbbi Dakaron.
Sébastien Loeb röviden kommentálta döntését:
Nem volt könnyű a döntés. Alaposan kielemeztük a Prodrive-val a legutóbbi Dakarunkat és arra a következtetésre jutottunk, a legjobb az lenne, ha valami újat kipróbálnánk. 47 éves vagyok már nincs sok időm arra, hogy megnyerjem a Dakart. Ezért szeretném magamnak a lehető legnagyobb esélyt megadni.
Az idő fogja eldönteni , hogy helyes döntést hoztam e, de ez nem fogja megváltoztatni a kapcsolatomat Daniellel, akivel óriási sikereket értünk el .
Daniel Elena közzétett egy videót, a közösségi csatornáin, amelyben a WRC-ben eltöltött ciroenes évekről, a sikeres 2016-2019. közötti sikeres Dakar Ralikról beszélt, amikor is a Peugeot színeiben versenyeztek közösen.
Un #OeildeDanos un peu spécial ce soir … (la vidéo complète sur ma page Facebook)
Bonne route mon pote, @SebastienLoeb ❤️ pic.twitter.com/pFPPG8CESd
— Daniel Elena (@DanosElena) March 16, 2021
Nézzük meg a korábbi Dakarjaink eredményeit. 2016-ban négy szakaszt nyertünk; Peterhansel hármat, Sainz kettőt, Nasser [Al-Attiyah] kettőt nyert. Abban az évben nyertük a legtöbb szakaszt. Hogy én nem tudom, hogy kell navigálni? Ez volt az első évem.
Loeb és Elena számos problémával kellett, hogy megküzdjenek a 2021-es Dakaron, az egyik legnehezebb kihívást az új elektronikus itiner rendszer jelentette. Másokhoz hasonlóan a duó több navigációs és mechanikai problémával is szembesült, amelyek végül a kiállásukhoz vezetett.
Elena elmondta, hogy a 2021-es futam navigációs hibái nem a megfelelő képet mutatják navigátori teljesítményéről.
Nem tagadom, hogy kissé eltévedtem az első szakaszon, mert itt kellett felfedeznem az új digitális táblagépet és annak minden előnyét, hátrányát , de nem hiszem, hogy többet hibáztunk volna, mint a többiek – mondta Elena.
Kétszer álltunk dobogón – 2017-ben a másodikok voltunk a Peugeot-val, és harmadikok voltunk 2019-ben egy PH Sport által felkészített privát Peugeot 3008DKR-ral. Talán mi vagyunk az a páros, amely a legtöbb szakaszt nyerte azon a négy Dakaron, amelyen indultunk.
Elena ezután reagált a Prodrive kritikáira, és azzal vádolta a brit csapatot, hogy figyelmen kívül, hagyták az Ő, Loeb és csapattársuk, Nani Roma tanácsait, kéréseit.
Azt mondták, hogy Elena nem tudja, hogy hogyan kell navigálni ”,„ Elena rossz, túl sok időt veszít ”. Ha így gondolták, miért nem hallgatták meg először Elenát. Az autójuk nem a győzelemre épült, a csapat teljesen strukturálatlan. Soha nem hallgattak meg, órákat töltöttem a mérnökömmel, hogy elmondjam, mit kellene tenni és mit nem, hogy megpróbáljuk megnyerni a Dakart.
Eljutottunk oda, hogy nem hallgatták meg tanácsainkat, akár tőlem, akár Nani Romától, akár Sébtől származtak. A filozófiájuk egyszerű: mi vagyunk a Prodrive, mi vagyunk a világ legnagyobb csapata, és már mindent megnyertünk. De az az igazság, hogy utoljára 2003-ban nyertek a WRC-n Solberggel. Utána Loeb és Elena kilencszer.
Séb, nincs semmi gondom veled mindig mögötted leszek és a barátod maradok. Ezt írtam Neki, miután 2013-ban elhagytuk a WRC-t. Szerencsés vagyok, hogy megismerhettelek és találkoztam veled, sok sikert kívánok az új navigátorodhoz.
matezsoltee