HIDEG RALLY TEAM – Weiz Rallye, Ausztria,
2016. július 21-23.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX
Habár a Weiz Rallyet az újjáépített Mitsubishi főpróbájának szánta Hideg Krisztián, mégse tette alább a lécet a várakozásai tekintetében, mint egy-egy éles futam alkalmával. Navigátorával, Kerék Istvánnal jól is kezdtek, magabiztos fölénnyel vezették az ERT értékelését. Az 5. szakasz rajtja előtt azonban a hátsó differenciálmű megmakacsolta magát, és véget vetett a páros sikeres szereplésének.
Hideg Krisztián: Jól indult a versenyhétvégénk, de sajnos a végére egyáltalán nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan azt mi szerettük volna. Ultra technikás pályákon kellett autóznunk, ahol ráadásul állandóan változott a talaj minősége, több helyen kőkihordások is voltak. Ezzel még nem is volt gond, sőt, élveztük, igazi kihívás volt mindegyik szakasz. Volt pár necces szituációnk is, egyszer például egy háznak kellett „odébb ugrania”, hogy ne kapjuk telibe az oldalát, de szerencsére azt a helyzetet is megoldottuk. A motor eszméletlenül gyors lett, a Mitsubishi kanyarban és egyenesben is úgy működött, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Stabilan meneteltünk, kezdésnek rögtön abszolút 6. időt autóztunk, a 4. gyorsra pedig sikerült még két helyezést előrébb lépnünk.
Ekkor jött azonban a fekete leves: a hátsó differenciálmű feladta a harcot. Kettő darab, kétszáz forintos nagyságú lyuk keletkezett a fedélen, kifolyt belőle az olaj és dobálta ki magából az alkatrészeket… Azért is érthetetlen számomra ez az eset, mert ez a difi is teljesen új volt, nem pedig felújított, 15-20-szor többet kellett volna kibírnia, mint amit addig a pillanatig beletettünk. Ezért igazából senkit nem is tudok hibáztatni. Igaz, szuperrallyzhattunk volna másnap, mert a fiúk gyorsan orvosolták a problémát, de ahogy osztottunk-szoroztunk, jobbnak láttuk, ha inkább hazajövünk, mert érdemben nem tudtunk volna már beleszólni a csatákba.
A csapat hét elején szedi szét a Mitsubishit és felméri a károkat, de addig is sejtjük, hogy mi okozhatta ezt a hibát. Sajnálom, hogy így alakult, nem esett jól, hogy kiestünk, de még mindig inkább itt történjen ez meg velünk, mint ott, ahol nagyobb a tét. Eddig hétből hétszer célba értünk, most az egyszer ez nem jött össze – van ilyen, még a Forma1-ben is, ahol nagyobb költségvetésből gazdálkodnak…
Kerék István: Borzasztó érzés volt ennyire az elején kiesni a versenynek! Komolyan és alaposan készültünk fel a futamra, ami 8 különböző, hegyi gyorsasági szakaszból állt, kanyarokkal teletűzdelve. Egyenletes teljesítményt nyújtottunk, a kiesésünk előtt 25-28 másodperccel vezettünk az N csoport másodikjával szemben. A műszaki hibával egy sima csoportelsőséget és egy abszolút 4. helyet buktunk el, hiszen az ellenfeleink nem nagyon tudtak addig sem beleszólni az eredmény alakulásába.
Bosszantó, hogy a semmiből, egy apró műszaki probléma mekkora kárt tud okozni. A 4. gyorsról rendben lejöttünk, 2 kilométerre voltunk a következő szakasz rajtjától, mikor egyszerre csak egy hatalmas reccsenést hallottunk. Akkor még elrajtoltunk, de alig jutottunk pár kilométert, és az autó atomjaira hullott alattunk. Így ahelyett, hogy megnyertük volna a Weiz Rallyt, erős viharban, szakadó esőben, vaksötétben kellett megvárnunk a csapatot, amíg ki tudtak húzni minket a pályáról.
Persze, ez a verseny nem élvezett igazán prioritást nálunk, így gyorsan el is kell felejteni a bosszúságot. A soron következő Baranya Rally jóval nagyobb téttel jár majd számunkra, hiszen a Mitropa Kupában kell előnyt kovácsolnunk magunknak. Bízom benne, hogy a hazai pálya előnyt fog jelenteni nekünk.