Olyan kerek volt minden vs. Az eredmény minket igazol

Olyan kerek volt minden vs. Az eredmény minket igazol

MEGOSZTÁS

Sokan megmosolyogták a szervizben Hibján Jocit és beugrós navigátorát, Jánosa Ákost, de ez cseppet sem zavarta őket, hiszen ők is jól szórakoztak ezen a felálláson.

 Sikerült magadba szívni az új instrukciókat Ákostól?

– Fantasztikusan éreztük magunkat, kialakult az időnk is a végére, folyamatosan javítottam. Sok mindent megmutatott Ákos a kocsival kapcsolatosan, amiket még nem tudtam. Én innentől Ákost nem csak egy jó versenyzőnek tartom, hanem egy jó navigátornak is. Mondta, amikre szükségem volt, hogy meddig engedjem be a fékúton, honnan gyorsítsak ki. A legfontosabb és legújabb információ az volt, hogy támpontokat eddig mi nem használtunk, hát mostantól fogunk. Fontosak a támpontok, teljesen más lesz az összkép vele, másképp lehet így versenyezni.

Beszéljünk a murváról, mert neked ezzel az autóval első randi volt.

– Ahogy ez a kocsi a murván szalad, brutál jó. Annyit mentem keresztben, mint a Zsigulival. Itt szeretnék is köszönetet mondani Bakó Lacinak, mert az ő segítsége nélkül nem tudtam volna indulni, hiszen egy csavarom sincs murvára, de Laci adott mindent, így felhőtlenül élvezhettem a számomra elsőbálozós, murvás futamot. Hogy fogok még ilyen pályákon menni? Annak kb. ezer százalék az esélye, mert annyira jó volt. Nem is tudom mikor éreztük magunkat ilyen jól. Olyan kerek volt minden.

Se defekt, se kaland, csak öröm és boldogság?

– Ahogy mondod. Majdnem minden úgy alakult ahogy terveztük, de nyílt titkokat úgysem fogok elárulni – mondja Joci nevetve. Hibamentes kocsikázás, a tervezett hangulatban. Nem csúsztunk túl, nem pörögtünk meg, a Peugeot teljesen hibátlanul működött. Az egyetlen, amivel a srácok a legtöbb időt töltötték, az a kocsi kiszabadítása a sárból. Szegények tokától-bokáig vizesek és sárosak voltak, bocsi srácok és köszi mindent. Lehet kicsit unalmasnak tűnhet így a mondandóm, de minden olyan igazán jól jött össze, szerintem mi mindketten méltóan lezártuk ezzel a futammal a 2019-es évünket a raliban.

Méltó lezárása volt a Mikulás Rali az évnek?

– Igen, a kezdeti nehézségek ellenére, amiket év elején kaptunk, mindenképpen az. A szervezés is tökéletesre sikeredett, semmilyen gondunk nem volt azzal sem. A csapat egész nap jókedvű és vidám volt, sokat nevettünk és élveztük, hogy ott lehetünk. Azt gondolom minden versenynek így kellene telnie, ahogy a mostaninak. Ákos köszönöm, hogy navigáltál nekem, igazán jó párost alkottunk és rengeteget tanultam tőled. Valamint óriási köszönet a támogatóknak, hogy még év végén részt vehettünk egy újabb futamon. Köszönöm a családomnak és a szervizes csapatnak az egész éves kitartást és munkát. Most kicsit elmegyünk pihenni, de jövőre tuti találkozunk a pályákon.

Partnereink:

Cornexim Kft, ABT ROLL Kft, Kompresszor Varga Gh Kft, Gerda Trans Kft, Dunaföldvári Fémfeldolgozó Kft, Fehértó Trans Snack Kft, Szimita Trade Kft, Small East Bt, Varga-Ic Kft, K+K Spedit Kft, Vár-Team Kft, Multi-Ház Kft, Nyírségtefu 2009 Kft, Bá-Mi Kft, Intrudair Kft.; A-VÉD Kft.; Kelet Power Kft, Tuning Show Kft.; Hungaro Hause Kft.; Kiss László E.V.; Prestito Kft.;

Az eredmény minket igazol

 Várható volt, hogy Jánosa Ákos és Hibján Joci lazára veszik a Mikulás Ralin a gyeplőt. Jól tették, hiszen a cél szentesítette az eszközt.

 Milyen volt Jocinak navigálni?

– Jobb lett volna vezetni – nevet Ákos. De így sem volt rossz, hogy navigáltam, végül is ezért hívott Joci, és úgy gondolom abban legalább tudtam neki segíteni. Picit talán lassabban kezdtünk, mint kellett volna, de ez lehet így volt jó, mert láttuk a menet közbeni fokozatos javulást. Elmondtam a vezetéssel és az itiner írással kapcsolatosan, mit csinálok másképpen, aztán szerintem egész jól felépítettük az egészet…jót autóztunk.

Volt olyan dolog, ami tök új Joci számára, de ti használjátok?

– Igen, soha nem írnak támpontokat, mi pedig igen. Nekünk ilyen, hogy „bekötőtől, oszlopnál, bokortól vagy magas fától fék”…és ezek így elsőre neki furcsán hangzottak. Nem látta értelmét addig, amíg menet közben ki nem derült, hogy ez a kis infó milyen sokat segít a pályán, valamint mennyit jelent időben. Persze minden páros máshogy ír itinert, máshogy diktál, de ezért voltam most ott, hogy megmutassam mi hogyan írunk pályát és hogyan kapom vissza. Ez senki számára nem szent írás, különbözőek vagyunk. Ami nekem jó, az másnak lehet nem. Ezt majd Joci eldönti a későbbiekben, de úgy gondolom segítheti a fejlődésüket.

Fogsz még navigálni?

– Lehet róla szó, ha éppen nem készülök pilótáskodni. De kicsi az esélye, hiszen aki egyszer beül a bal oldalra, az leginkább ott érzi jól magát. Poénkodtunk is ezzel, mert kérdezte Joci: „Jövőre navigálsz?! Persze a hangulat adta az ilyen viccelődéseket, ebből is látszott, valóban jól éreztük magunkat. Elengedtük a kényszert, mi nem azért voltunk ott, hogy vérre menően csatázzunk bárkivel is. Teljesen más feladatunk volt, amit egészen jól el is végeztünk. Amúgy csak úgy mondom, hogy aki egyébként versenyautót vezet, elég nehezen viseli, hogy éppen navigál, mert akarva akaratlanul beleszól a navigálásba. De ezt Joci rugalmasan kezelte, tényleg jól alakult minden.

Szilveszter Rali?

– Kizárt. Ha engem ott meglát valaki, akkor is csak nézőként. Elég volt ebből a nem túl fényes szezonból. A jövőre szeretnék most már koncentrálni, úgy összerakni mindent, hogy jobban alakuljon, mint 2019. Már ezen dolgozunk. Köszönöm a partnerek bizalmát, a csapat és mindenki más munkáját, vagy aki bármit hozzátett az idei versenyzésünkhöz. Találkozunk jövőre.

Reklámpartnereink:

D Safety Engineering & Consulting Kft. – Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás; Aluschlosser Kft. – Alumínium nyílászáró szerkezetek gyártása; Artiger Kft. – Töltőállomás üzemeltetés; Bánka Transport – Közúti árufuvarozás; Kamiker Kft. Nyomda; ConTruck Kft. – Tengeri konténerszállítás; Asonáj 2003 Kft. Munka, – Tűz, – Környezet, – Védelmi Kft.; Tétény-Ker Kft. – Épületgépészet, Medito Kft. – Játék nagykereskedelem; CSMBT. Kft. – Fémmegmunkálás; Luxor-Szinter Kft. – Porfestés-Szemcseszórás; Triskelion Group Kft – Autóalkatrész Kereskedelem; Duna Logistic Kft. – Szállítás, Raktározás; ECS Hungary Kft. – Építőipari kivitelezés; Várkörnyéke Kft. – Építőipari kivitelezés; HK Trans Kft. – Ömlesztett áruszállítás; HSC Motor Kft. – Mezőgazdasági Gépek; Berti-Klaus Kft. – Közúti áruszállítás; Szatmári Kft. – Épületgépészet; Consult Team Kft.; Ferro Press Kft. – Fémipari szolgáltatás; Signal Print Kft. – Nyomdaipar; GPR & PARTNERS Kft. – Tanácsadás; Decran Hungary Kft. – Húsfeldolgozás; Ecover Global Trade Kft. – Húsfeldolgozás; Ali-Transport Kft. – Áruszállítás; Pedro 2006 Kft. – Áruszállítás; MaRo CAD Kft. – Egyedi kiállítási standok kivitelezője; Sikoplast Recycling Kft. – Speciális gép gyártása; Belcor Trade Service Kft. – Élelmiszer gyártás; Simon Zoltán e.v.;

Szöveg: Tiba Anita

Fotó: MGR Images

 

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ