Thierry Neuville kiegyensúlyozottan vezeti a Horvát Rallyt, úgy, hogy a szombati izgalmas utolsó szakasz úgy ért véget, hogy az első három versenyző 11,6 másodperces különbséggel áll egymáshoz képest.
A szó szerint és átvitt értelemben is sok fordulattal teli mai nap után a Hyundai i20 N pilótája, 4,9 másodperces előnyt szerzett a Toyota riválisával, Elfyn Evansszel szemben, és ideiglenesen 18 pontot szerzett, amivel tovább növelte a bajnoki címért folytatott harcban a walesi versenyzővel szemben. A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier 11,6 másodpercnyire áll Neuville-hez képest a harmadik helyen.
A délelőtt Neuville javára billent, köszönhetően annak, hogy igyekezett megőrizni a négy lágy keverékű Pirelli P Zero abroncsot. Evans, aki a pénteki napot a belgával holtversenyben zárta, 4,7 másodpercet veszített a délelőtti körön, mivel az előrejelzett eső hiányában csak három lágy, két nedves és egy kemény gumival tudott zsonglőrködnie.
A Toyota mindhárom pilótája úgy döntött, hogy négy lágy és két nedves abroncsot használ a délutáni körben, míg Neuville egy változatosabb csomagot választott, amely két kemény, két lágy és két nedves gumit tartalmazott.
Bár ez a stratégia kezdetben kifizetődött a japán márka számára, amikor Evans visszavette a vezetést, miután 6,7 másodperccel megelőzte Neuville-t a 13. szakasz enyhe szitáló esőben, Neuville az utolsó három aszfaltos teszt megnyerésével válaszolt a túlnyomórészt száraz körülmények között, és visszatért az élre.
Neuville szombati helyezése 18 pontot ér, feltéve, hogy teljesíti a szupervasárnapot. Evans 15, míg Ogier 13 pontot értek el..
“Nem nagy az előny, de remek napunk volt” – mosolygott a vezető. “A délutáni kör nem volt tökéletes a gumiválasztás ellenére, de képesek voltunk megvédeni az előnyünket. Folytatnunk kell a támadást, és jó gumiválasztással kell rendelkeznünk [vasárnap]. Nem volt könnyű, amikor az időjárást nehezen megítélni.”
Ott Tänak lett a negyedik, több mint egy perces hátrányban egy másik i20-assal. Az észt szerencsésen megúszta egy kissé elgörbült hátsó felnivel, amikor egy balos kanyarban szélesre szaladt és nekicsapódott a járdaszegélynek.
Tänak 19,9 másodperces előnyt szerzett az ötödik helyen haladó Adrien Fourmaux Ford Pumájával szemben. Fourmaux ismét lenyűgöző volt az M-Sport gépével, a Smerovišće – Grdanjci pályán a leggyorsabb időt autózta, és ezzel növelte előnyét a Toyota harmadik pilótájával, Takamoto Katsutával szemben.
A hetedik helyen álló Andreas Mikkelsen újabb időveszteséggel zárt, de a nap végére egyre kényelmesebben érezte magát a Hyundai fedélzetén. Grégoire Munster újabb értékes tapasztalatokat szerzett a Pumával, és a nyolcadik helyen fejezte be a napot, míg a WRC2 sztárjai, Nikolay Gryazin és Yohan Rossel az élmezőnyben végeztek.
A vasárnapi fináléban még négy szakasz vár a pilótákra, ahol akár 12 bajnoki pont is gazdára találhat. A gyorsokon 54,78 km-t tesznek meg a horvát fővárosban, Zágrábban található cél előtt.
1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 2:09:46.0 ó
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +4.9
3. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +11.6
4. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +1:15.5
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +1:35.4
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +2:14.2
7. Mikkelsen/Eriksen – Hyundai i20 N Rally1 +4:00.8
8. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 +4:56.3
matezsoltee