Neuville vezeti a háromfős csatát Horvátországban

Neuville vezeti a háromfős csatát Horvátországban

MEGOSZTÁS
Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen performing during the World Rally Championship Croatia in Zagreb, Croatia on 20 April, 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202404200446 // Usage for editorial use only //

Thierry Neuville kiegyensúlyozottan vezeti a Horvát Rallyt, úgy, hogy a szombati izgalmas utolsó szakasz úgy ért véget, hogy az első három versenyző 11,6 másodperces különbséggel áll egymáshoz képest.

A szó szerint és átvitt értelemben is sok fordulattal teli mai nap után a Hyundai i20 N pilótája, 4,9 másodperces előnyt szerzett a Toyota riválisával, Elfyn Evansszel szemben, és ideiglenesen 18 pontot szerzett, amivel tovább növelte a bajnoki címért folytatott harcban a walesi versenyzővel szemben. A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier 11,6 másodpercnyire áll Neuville-hez képest a harmadik helyen.

A délelőtt Neuville javára billent, köszönhetően annak, hogy igyekezett megőrizni a négy lágy keverékű Pirelli P Zero abroncsot. Evans, aki a pénteki napot a belgával holtversenyben zárta, 4,7 másodpercet veszített a délelőtti körön, mivel az előrejelzett eső hiányában csak három lágy, két nedves és egy kemény gumival tudott zsonglőrködnie.

A Toyota mindhárom pilótája úgy döntött, hogy négy lágy és két nedves abroncsot használ a délutáni körben, míg Neuville egy változatosabb csomagot választott, amely két kemény, két lágy és két nedves gumit tartalmazott.

Bár ez a stratégia kezdetben kifizetődött a japán márka számára, amikor Evans visszavette a vezetést, miután 6,7 másodperccel megelőzte Neuville-t a 13. szakasz enyhe szitáló esőben, Neuville az utolsó három aszfaltos teszt megnyerésével válaszolt a túlnyomórészt száraz körülmények között, és visszatért az élre.

Neuville szombati helyezése 18 pontot ér, feltéve, hogy teljesíti a szupervasárnapot. Evans 15, míg Ogier 13 pontot értek el..

“Nem nagy az előny, de remek napunk volt” – mosolygott a vezető. “A délutáni kör nem volt tökéletes a gumiválasztás ellenére, de képesek voltunk megvédeni az előnyünket. Folytatnunk kell a támadást, és jó gumiválasztással kell rendelkeznünk [vasárnap]. Nem volt könnyű, amikor az időjárást nehezen megítélni.”

Ott Tänak lett a negyedik, több mint egy perces hátrányban egy másik i20-assal. Az észt szerencsésen megúszta egy kissé elgörbült hátsó felnivel, amikor egy balos kanyarban szélesre szaladt és nekicsapódott a járdaszegélynek.

Tänak 19,9 másodperces előnyt szerzett az ötödik helyen haladó Adrien Fourmaux Ford Pumájával szemben. Fourmaux ismét lenyűgöző volt az M-Sport gépével, a Smerovišće – Grdanjci pályán a leggyorsabb időt autózta, és ezzel növelte előnyét a Toyota harmadik pilótájával, Takamoto Katsutával szemben.

A hetedik helyen álló Andreas Mikkelsen újabb időveszteséggel zárt, de a nap végére egyre kényelmesebben érezte magát a Hyundai fedélzetén. Grégoire Munster újabb értékes tapasztalatokat szerzett a Pumával, és a nyolcadik helyen fejezte be a napot, míg a WRC2 sztárjai, Nikolay Gryazin és Yohan Rossel az élmezőnyben végeztek.

A vasárnapi fináléban még négy szakasz vár a pilótákra, ahol akár 12 bajnoki pont is gazdára találhat. A gyorsokon 54,78 km-t tesznek meg a horvát fővárosban, Zágrábban található cél előtt.

1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 2:09:46.0 ó
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +4.9
3. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +11.6
4. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +1:15.5
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +1:35.4
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +2:14.2
7. Mikkelsen/Eriksen – Hyundai i20 N Rally1 +4:00.8
8. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 +4:56.3

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ