Merk József melós szezonja – INTERJÚ

Merk József melós szezonja – INTERJÚ

MEGOSZTÁS

2015-ben és 2017-ben már felért a csúcsra, egy biztató szezon után pedig jövőre újra bajnoki reményekkel indul csatába Merk József. Mindezt egy egészen különleges partnerrel karöltve teszi, hiszen világviszonylatban sem sokan mondhatják el magukról, hogy egy gyári fejlesztésű EX Wtcc-s versenygépet terelgetnek. A különleges technika gazdájával interjúztunk!

 

Milyen csapattal, milyen sorozatban, milyen autóval versenyeztél 2019-ben?

Idén a Covadonga Motorsportnál versenyeztem, a CEZ (Közép-Európai Zónakupa, a szerk.), illetve a Magyar Autós Gyorsasági Bajnokság futamain, ahol a nagytúra kategóriában álltam rajthoz. Az évet a Hungaroringen indítottuk és zártuk, közben megfordultunk a Red Bull Ringen, a Slovakiaringen, és a Brno Autodrómon is. Az autóm az egykori WTCC világbajnokságból jól ismert TC1-es Lada volt, korábban ezzel a technikával versenyzett pl. Gabriele Tarquini vagy Yann Erlacher is.

Milyen célkitűzéssel indultatok neki az évnek?

Az már a szezon előtt eldőlt, hogy számunkra 2019 a tesztelés éve lesz, mert az ígéretek ellenére semmiféle gyári segítséget nem kaptunk a Ladától. Ezért aztán nem voltak, nem lehettek különösebb célkitűzéseink, hiszen teljesen a nulláról kellett indulnunk: sajátmagunknak kellett szétszedni, összerakni, kiismerni és beállítani a technikát, egyszóval mindent kitapasztalni. Rendkívül kevés adat állt csak a rendelkezésünkre, konkrétan azt sem tudjuk, hogy a gyári programot egyáltalán rajta hagyták-e a technikán a franciák. Nem ment egyik pillanatról a másikra, de verítékkel és kőkemény melóval mára eljutottunk oda, hogy versenyképesek vagyunk.

Milyen eredménnyel zárult ez a tanulóév?

A kezdeti nehézségek után meglepően jól haladtunk előre, ennek hozadékaként az év végére sikerült felérnem a magyar bajnokság dobogójára, annak is a második helyére. Kis Sándor személyében találtam egy remek mérnököt, aki éjszakákon keresztül tanulmányozta az autót, de a többiek is nagyon sokat dolgoztak azért, hogy elkapjuk a fonalat. Közben nem is figyeltük a pontversenyt, nem számolgattunk, és ennek fényében számomra még nagyobb siker ez az eredmény. Nagyon elégedett vagyok, mert titkon arra vágytunk, hogy képesek legyünk beleszólni a bajnokság alakulásába, ez összejött – és időközben a csapat is szépen összekovácsolódott.

Mi volt számodra a szezon mélysége és fénypontja?

A mélypontot egyértelműen a Red Bull Ringen éltük meg, az a hétvége katasztrófálisan alakult nekünk. A turbó meghibásodása miatt nem tudtam tesztelni, így egyetlen megtett kör nélkül mentem neki az időmérőnek. A versenyen egy szerencsétlen balesetbe keveredtem – egy Lotus kiütötte a jobb első kerekem -, majd a vasárnapi esős futamon, a már száradó aszfalton felrobbant az esőgumi alattam, így ismételten kiestem.

Az ellenpólus a Slovakiaring volt, ahol a miénknél erősebb technikákat magunk mögé utasítva a magyarok között a leggyorsabb tudtam lenni a kvalifikáción, majd az egyik futamot is megnyertem. A hungaroringi szezonzáró pedig minden várakozásunkat felülmúlta, hiszen két időmérős siker után két győzelmet is sikerült besöpörni azon a hétvégén, melynek köszönhetően az év végi második helyezés is összejött!

Végezetül, mit vársz az elkövetkezendő időktől, hogyan készülsz, készültök 2020-ra?

Nagy reményekkel tekintek a jövőbe. 2020-ban szeretném megnyerni a hazai bajnokság nagytúra kategóriáját, elhódítani a CEZ elsőséget, és célom az ESET V4-Cupban is egy erős eredményt szállítani. Külön szezon előtti teszteket nem tervezünk, érzésem szerint ebben a tesztelésre szánt évben a csapattal minden tekintetben összerázódtunk, és képesek lehetünk megugrani a már említett magasságokat. Legalábbis én nagyon bízom benne…

 

Írta: Tóth Krisztián Márk

Fotó: Covadonga Motorsport

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ