Lancia Delta Evo-e RX készen áll a bemutatkozásra

Lancia Delta Evo-e RX készen áll a bemutatkozásra

MEGOSZTÁS

A GCK Motorsport retró “szörnye” jövő hétvégén Németországban versenyez

Alig egy éve a GCK Motorsport bejelentést tett, amely megrázta a nemzetközi motorsport-közösséget, miután felfedte, hogy a legendás Lancia Delta Integrale alapján egy új elektromos rallycross autón dolgozik. A következő hétvégén (november 12-13.) megrendezésre kerülő World RX of Germany versenyen az ikonikus olasz „hot hatch” csatába indul – amint csatlakozik az FIA Rallycross Világbajnoksághoz a 2022-es szezonzáróra.

A Lancia Delta uralta az FIA rali-világbajnokság színterét az 1980-as évek végétől az 1990-es évekig, és nem kevesebb, mint öt gyártói és három versenyzői címet szerzett.

A nyolcvanas évek gyermekeként a GCK (Green Corp Konnection) alapítóját és elnökét, Guerlain Chicherit Didier Auriol honfitársának teljesítménye ihlették ennek az A csoportos “vadállatnak” a volánja mögött. Amikor a francia pilóta 2020-ban elindította cége utólagos felszerelésekkel foglalkozó részlegét, az emblematikus Giorgetto Giugiaro által tervezett modell  kézenfekvő választás volt.

Így született meg a Lancia Delta Integrale GCK Exclusiv-e retrofitje – a közúti Lancia Delta Evo-e –, amelyet a Chicherit tavaly mutatott be a World RX családnak a Nürburgringen, és amely most a homologizáció és a homologizáció utolsó fázisában van. hamarosan megkezdik a gyártást.

A versenyzésre kifejlesztett változatot – a négykerék-hajtású Lancia Delta Evo-e RX-et – az alapoktól kezdve a GCK Performance közép-franciaországi Issoire-i műhelyében tervezték és gyártották, egyedi szerszámok és felszerelések felhasználásával. Csak az alváz több mint 1200 órát vett igénybe.

A múlt dicsőségeinek és a jövő technológiáinak ügyes ötvözeteként összetéveszthetetlen karosszériaforma csőszerű szerkezetet és két élvonalbeli villanymotort rejt, amelyek 500 kW-ot termelnek – ami 680 LE-nek felel meg –, ami garantálja a felvillanyozó teljesítményt.

 

A négyszeres freeriding világbajnok és tapasztalt rallycross-versenyző Chicherit – akinek legutóbbi World RX rajtja 12 hónapja volt a Nürburgringen, és a második napon ötödik helyezést ért el – bemászik a pilótafülkébe az autó versenyszerű bemutatkozása alkalmából. esemény, mint egy 2023-as teljes szezonos roham előkészítése.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a World RX-be, egy évvel a legutóbbi bajnoki szereplésem után” – lelkendezett. „Egy dolog biztos: Lancia Delta Evo-e RX-ünk ebben a rendkívül látványos sorozatban kitűnik a tömegből a modern autók terén.

 

„Gratulálok a GCK Performance-nek ahhoz a fantasztikus munkához, amelyet az elmúlt kilenc hónapban végzett. Az építési minőség és a kivitelezés szintje egyaránt hihetetlen – nincs kétségem afelől, hogy a Lancia sok embert le fog nyűgözni. Nyilvánvalóan szükségünk lesz egy kis időre, hogy megbirkózzunk az autóval, és versenyképessé tegyük, de most már alig várom, hogy elinduljak a pályán!”

Az ebben az e-mailben található összes tartalom szerkesztői felhasználásra jogosulatlan. Az összes hírközleményt, képet és videót megtalálja a World RX News Room- ban . További tartalomért látogassa meg a bajnokság weboldalát: fiaworldrx.com .

Médiakapcsolat
: Russell Atkins
PR és kommunikációs menedzser
Telefon: +44 7971 748906 E-
mail: russell.atkins@fiaworldrallycross.com

 

GCK Motorsport’s retro beast to race in Germany next weekend

Just under a year ago, GCK Motorsport made an announcement that shook the international motorsport community, revealing that it was working on a new electric rallycross car based upon the legendary Lancia Delta Integrale. At World RX of Germany next weekend (12-13 November), the iconic Italian ‘hot hatch’ will head into battle – as it joins the FIA World Rallycross Championship for the 2022 season finale.

In its original incarnation, the Lancia Delta dominated the FIA World Rally Championship scene at the end of the 1980s into the 1990s, securing no fewer than five manufacturers’ titles and three drivers’ crowns.

As a child of the eighties, GCK (Green Corp Konnection) Founder and President, Guerlain Chicherit, was inspired by the exploits of countryman Didier Auriol behind the wheel of this Group A beast. When the French entrepreneur launched his company’s retrofitting division in 2020, the emblematic Giorgetto Giugiaro-penned model was therefore an obvious choice.

Thus was born the GCK Exclusiv-e retrofit of the Lancia Delta Integrale – the road-going Lancia Delta Evo-e – presented by Chicherit to the World RX family at the Nürburgring last year, and which is now in the final phase of homologation and soon set to enter production.

The race-bred version – the four wheel-drive Lancia Delta Evo-e RX – was designed and manufactured from the ground up at GCK Performance’s workshop in Issoire in central France, with the use of bespoke tools and equipment. The chassis alone took more than 1,200 hours to complete.

In a neat fusion of past glories and future technologies, its unmistakeable body shape conceals a tubular structure and two cutting-edge electric motors generating 500kW – equivalent to 680bhp – meaning electrifying performance is guaranteed.

Four-time World Freeriding Champion and experienced rallycross racer Chicherit – whose most recent World RX start came at the Nürburgring 12 months ago, yielding a fifth-place finish on the second day – will climb into the cockpit for the car’s competitive debut, using the event as preparation for a full-season assault in 2023.

“I’m really excited to be back in World RX, a year on from my last appearance in the championship,” he enthused. “One thing is for sure – our Lancia Delta Evo-e RX will stand out from the crowd in a field of modern cars in this ultra-spectacular series.

“I must congratulate GCK Performance for the fantastic job they have done over the past nine months. The build quality and level of finish are both incredible – I have no doubt the Lancia will impress plenty of people out there. We’ll clearly need a bit of time to get to grips with the car and make it competitive, but right now, I’m just eager to get out on-track!”

All content contained within this email is rights-free for editorial use. Find all news releases, images and videos in the World RX News Room. For further content, visit the championship website: fiaworldrx.com.

Media Contact
Russell Atkins
PR and Communications Manager
Phone: +44 7971 748906
Email: russell.atkins@fiaworldrallycross.com

./,

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ