Interjúsorozat Holczer Danival – Reformgondolatok az autósportért – VIII. rész, a szövetség

Interjúsorozat Holczer Danival – Reformgondolatok az autósportért – VIII. rész, a szövetség

MEGOSZTÁS

Interjúsorozat Holczer Danival
Reformgondolatok az autósportért – VIII. rész, a szövetség

A korábbiakhoz képest nagyon sok mindent másképp kellene csinálni a hazai autósportban, mint eddig. Legalábbis így gondolja Holczer Dániel, aki hosszú ideig volt a miskolci Balogh János navigátora, versenyzőtársa. Korábban más felállásban számos magyar – és nemzetközi futamon szerepelt sikeresen, de sportbíróként, sportfelügyelőként és volt elnökségi tanácsadóként is számíthatott rá a magyar rali és az MNASZ. Holczer Dániel a megújulás érdekében, összeállított egy nyolc pontból álló csomagot, amelyet egy interjú sorozatban igyekszünk vele részleteire bontani. A nyolcadik, egyben befejező részben magáról a szövetségről, vagyis az MNASZ-ről beszélgettünk.
A decemberi választás után elmondható, hogy erősen megosztott a tagság. Ebből hogy lesz egységes MNASZ?
– Ennek a kérdésnek a megválaszolását én leginkább a megválasztott tisztségviselőkre bíznám. Ez az ő feladatuk, de ha nekem kellene erre a kérdésre válaszolni, akkor szerintem nem állnak túl jól. Nekem valamivel könnyebb a helyzetem, mert én a megbízói és megrendelői oldalt képviselem. A feladat adott, a számonkérés pedig a tagság részéről folyamatos. Értelmes, intelligens, rátermett, felnőtt emberekről beszélünk, akik tudják, mit vállaltak, tudják mivel lettek megbízva, és ameddig meg van a bizalom a tagság részéről, szerintem nyugodtan dolgozhatnak.
– Mitől válhat jól szervezetté az autósport szövetség?
– Amitől minden más társadalmi szervezet, vagy akár multi brand. Ez elsősorban menedzselés kérdése. Ha van egy tudatos, felkészült vezéregyéniség a csapatban, aki kiosztja és számon kéri a feladatokat. Ha van egy irodavezető, aki megszűri és priorizálja az információkat, ha van egy főtitkár aki folyamatosan dolgozik, intézi a hétköznapi teendőket, beszámol es kommunikál, az már fél siker. Ha nincs meg a koncepció és nincs megfelelő szakmai hattér akkor minden nehéz.
– A megfelelő embereket a megfelelő helyre?
– Pontosan így van, de ez most a legnehezebb, mert rendkívül nagy az ezzel járó felelősség. Vajon meddig tolerálná a kétrészre szakadt, megosztott tagság, hogy a másik fél döntéshozói irányítsák az MNASZ-t? Az egyik legfontosabb dolog most a szövetség életében, hogy meg legyen a küldöttek, a szakemberek alkotta egyensúly. Hogyha ez megvan, akkor minden megvan. Ez a hosszútávú siker kulcsa az MNASZ-ben, és ez nem tűnik fel évtizedek óta senkinek.
Egy olyan MNASZ-re van szükség amely kellően határozott a fontos kérdésekben, de olykor kompromisszumkésznek is kell lennie?
– Egy olyan MNASZ-re van szükség, amely nem tolerálja az egyéni ambíciókat. Egy olyan szervezetre, amely a versenyzőkről szól és a versenyzőkért dolgozik. Jelenleg a problémát az okozza, hogy a két oldal nyomás alatt tartja az elnökséget. Pedig a megoldás egyszerű: össze kell őket ültetni a döntéshozó szervezetekbe, és a bizottságokba. Ha úgy tetszik a sportszakmai testületekben egy csapatba kell terelni a szembenállókat, mindezt természetesen az autósportétt. Fontos hogy egyenlő szavazati arányban. Ez nem a kisasszonyok sportja. Majd egymás között lejátsszák a két oldal képviselői hogy hogyan hoznak döntéseket. A végső kontrollt úgyis az elnökség gyakorolja. Aki finnyás, vagy akinek ez nem tetszik, annak meg kell köszönni a munkát. Úgy látom, ha a döntéshozók nem teszik meg ezt a lépést, csak idő kérdése az erodálódás.
– Más megoldás nem létezik?
– Természetesen mindez adoptálható akkor is, ha más koncepció mentén gondolkodva, egy úgynevezett aszimmetrikus promóteri érdekeknek alárendelt MNASZ létrehozása a cél, akkor sincs más alternatíva. Azt gondolom, hogy az autósport megújításáért egyszerűen egyesíteni kell a két részre szakadt társadalmat. Csak így történhet alapvető változás, ez minden tagszervezet és sportoló érdeke. Meg kell teremteni az egyensúlyt, és azt fenntartva kell balanszírozni. Mert, ha az egyensúly felborul, akkor jön az MNASZ tagszervezetek összessége, a közgyűlés, ami olyan, mint a medve: nem játék. Erre való figyelemmel a munka közben senkinek sem szabad elfelejtenie, hogy a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség egy több száz tagszervezetet magában tömörítő társadalmi szervezet, ahol a közgyűlés által választott -, és a kinevezett tisztségviselők, a tagokért és az egyetemes magyar autósportért dolgoznak! Sportsikerekben gazdag Boldog Új Évet Kívánok!

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ