Ifj. Érdi: Itthon (is) nyerni kell!

Ifj. Érdi: Itthon (is) nyerni kell!

MEGOSZTÁS
24 ERDI Tibor (HUN), CSOKO Zoltan (HUN), Erdi team KFT, Mitsubishi Lancer Evo X, podium ambiance during the 2020 Rally Fafe Montelongo, 3rd round of the 2020 FIA European Rally Championship, from October 2 to 4, 2020 in Fafe, Portugal – Photo Jorge Cunha / DPPI

IFJ. ÉRDI: ITTHON (IS) NYERNI KELL!

2020-11-01 16:26

Ifj. Érdi Tibor a harmadik ERC2-es bajnoki címére hajt, amely felé nagy lépést tehet a Rally Hungary-n. Egyáltalán nem zavarja, hogy mindenki őt akarja legyőzni, azt mondja, jöjjenek csak az ellenfelek, és próbálják meg!

A topkategória után az idén újra az ERC2-ben indul a kontinensbajnokságon. Miért döntött a váltás mellett?

Érdekes, hogy pont egyéves az ok. Tavaly Nyíregyházán úgy összetörtem az autót, hogy nem érte meg felújítani, de volt rajta biztosítás, és úgy gondoltuk, a Škodától rendelünk egy ugyanolyat, mint a régi, és folytatjuk a tanulást. De akkor már gyártották a Fabia újabb verzióját, és addig halogatták a mi autónk összerakását, hogy sose történt meg. Mivel márciusban kezdődött volna a szezon, januárban elegünk lett abból, hogy szórakoznak velünk.

És előhúzták a garázsból a Mitsubishit?

Úgy tettük el annak idején, hogy tökéletesen rendben volt, de egy versenyautón mindig van mit csinálni, úgyhogy elkezdtük felújítani. Majd amikor ott álltunk a csillogó villogó kocsival… Nos, hát nem kezdődött el a szezon.

Augusztusig kellett várni. Számított rá, hogy ilyen jól alakul majd?

Egyedül abban nem voltam biztos, hogy az olasz versenyen tudok-e bármit is kezdeni a 300 lóerős, 1100 kilós RGT-autókkal aszfalton, ezért úgy döntöttünk, nem állunk rajthoz. Így utólag talán hiba volt, de a lényeg, a többi versenyre úgy mentem el, hogy szeretném megnyerni őket.

24 ERDI Tibor (HUN), CSOKO Zoltan (HUN), Erdi team KFT, Mitsubishi Lancer Evo X, action during the 2020 Rally Fafe Montelongo, 3rd round of the 2020 FIA European Rally Championship, from October 2 to 4, 2020 in Fafe, Portugal – Photo Gregory Lenormand / DPPI

A kategória kétszeres Európa-bajnokaként talán el is várják önöktől.

Tettünk azért, hogy így legyen – mosolyog. – Egyáltalán nem izgulok amiatt, hogy mindenki minket tart esélyesnek, és minket akar legyőzni – próbálják csak meg!

Miként alakult az eddigi két Eb-futamuk? Egyáltalán illik ilyet kérdezni két győzelem után?

Persze, főleg azért, mert mindkettő nehéz volt a maga nemében. Elsősorban amiatt, hogy miközben a korábbi két bajnoki címnél kis túlzással azt se tudtuk, hogy „van motor az autóban”, most mindkét futamon gondunk volt vele. Végig vigyázni kellett, hogy kibírja, a tanulság pedig, hogy egy rossz autót sokkal nehezebb célba juttatni, mint egy jóval lassan menni… A negyedik motor kerül a Lancerbe a harmadik versenyünkön, már akkor is tudom, hogy minek hol a helye a motorcserénél, ha becsukom a szemem.

Segít, hogy saját maga készíti fel az autóját? Érzékenyebb emiatt a Mitsubishi rezdüléseire?

24 ERDI junior Tibor (HUN), KOVACS Szabolcs (HUN), Team Érdi TEAM KFT, Mitsubishi Lancer Evo X, action during the 2020 Rally Liepaja, 2nd round of the 2020 FIA European Rally Championship, from August 14 to 16, 2020 in Liepaja, Latvia – Photo Thomas Fenetre / DPPI

Igen, biztos segít, hogy mindig tudom, mi miért történik – a Škodával sajnos nem sikerült eddig eljutni. A Mitsubishit én szerelem, beszélek a lelkével, simogatom, becézgetem, mindent megígérek, hogy célba vigyen.

A teljes cikkhez klikkelj IDE!

Forrás: rallyhungary.com

./.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ