Izgalmas délután várhat a WRC 3. Rally Chile BIOBÍO 2024 futamának a mezőnyére. A délutáni eredmények komoly kihatással lehetnek a FIA WRC 2024 végeredményére. A futam jelenlegi állása szerint Thierry Neuville és a Hyundai Motorsport oldalán pattog a labda.
SS12 Maria las Cruces 2 – 28.31 km
Adrien Fourmaux volt a leggyorsabb a futam szombati utolsó gyorsan Kalle Rovanperä és Thierry Neuville előtt. Az összetett élén Kalle Rovanperä , Elfyn Evans és Ott Tänak előtt.
Fourmaux Adrien:„Őrület volt, a köd, az eső. Kár a tegnapi 1 perces büntetésért, most jó helyen lehetnénk.”
Rovanperä – „Azt hiszem, ez volt az év egyik legnehezebb szakasza. Csak azért vezetsz, hogy az úton maradj.”
Neuville: „A maximumot hoztuk ki, ami ma lehetséges volt.”
1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:25:14.3
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +15.1
3. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +33.6
4. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +43.7
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:23.0
6. Pajari/Mälkönen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1:49.5
7. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:50.6
8. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +5:14.6
SS11 Lota 2 – 25.64 km
Kalle Rovanperä vezeti a futamot Evans és Tänak előtt. Óriási köd lepte be a gyorsasági szakaszt. A pilóták nem mertek felesleges kockázatot vállalni.
Elfyn Evans: Nem láttam messzebb, mint a saját motorháztetőm. Ez így őrültség volt.
Kalle Rovanperä: Azt hiszem, még soha nem vezettem ilyen ködben.
Thierry Neuville: Csak próbáltam átjutni!
Oliver Solberg kereket cserélt a szakaszon.
Munster: Életemben nem láttam még ilyen ködöt. Nem akartam semmilyen kockázatot vállani. De ha az árokba teszem az autót megpróbálva legyőzni a ködöt, akkor hülyeséget csináltunk volna. Legalább itt vagyunk!
Lappi: „Két perces büntetést kaptunk, így nem volt motiváció a gumik tönkretételére.”
1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:07:56.2
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +5.5
3. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +20.8
4. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +35.0
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:23.8
6. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:27.1
7. Pajari/Mälkönen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1:31.7
8. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +4:42.9
SS10 Pelun 2 – 15.65 km
Elfyn Evans nyerte a délutáni első gyorsot, Rovanperä, Tänak és Neuville előtt. Yohan Rossel 10 másodperces büntetést kapott korai rajt miatt.
Evans:
Rendben volt. Kicsit durvább volt, mint ahogy vártuk. Hamarosan kiderül, hogy mi vár ránk!
Rovanperä:
„Elég trükkös volt. Az első rész az erdőben nagyon csúszós volt a kemény gumikkal, a vége felé pedig nehéz volt megítélni, hogy milyen gyorsan menjünk a lejtős részen, mivel könnyű tönkretenni a gumikat, amikre később szükségünk lesz.”
Tänak
[Ugyaz volt] Nehéz megmondani a [gumik] biztonságosabb választásnak tünnek, de puhábbak voltak. Meglátjuk, hogy hogyan tovább.
Neuville:
„Tegnap nagyon küszködtünk a rajtpozíciónkkal, ma minden megváltozott. Az elöl lévők túl messze vannak, szóval olyan helyzetben vagyunk, hogy okosnak kell lennünk.
SS10 Pelun 2 – 15.65 km
1. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 1:51:40.5
2. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +13.6
3. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +20.7
4. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +53.6
5. Pajari/Mälkönen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1:10.5
6. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:31.6
7. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:35.4
8. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:48.9
matezsoltee