Hazai pályán versenyzünk!

Hazai pályán versenyzünk!

MEGOSZTÁS

Hazai pályán versenyzünk   Magyarország,2019.11.06.

A Rally Hungaryval ér véget ebben az évben a Rali Európa-bajnokság. Az év legjobban várt versenyén az ötös rajtszámmal indul Herczig Norbert és Ferencz Ramón, akiknek mindössze néhány bajnoki pont kell csak az év végi ötödik helyhez. A hazai szurkolók előtt pilóta és navigátor egy jó versenyeredménnyel szeretné befejezni ezt az évet.

A Rali Eb 2003 után tér vissza Magyarországra, és a 16 éves szünet után szezonzáróként került be a nyolcfutamos versenynaptárba. A MOL Racing Team párosa bő egy év után így újra a magyar szurkolók és a támogatók előtt versenyezhet, ráadásul olyan pályákon amelyekhez kellemes emlékek fűzik a csapatot.

Épp tíz évvel ezelőtt 2009-ben itt nyertük meg életünk első abszolút bajnoki címét az akkori Nyírség Ralin aratott győzelmünkkel. A pályák hetven százalékán már versenyeztünk, így az első Rally Hungaryn úgy állhatunk oda a rajthoz, hogy végre nekünk lesz pályaismeretünk, és nem az ellenfeleknek” – mondta Herczig Norbert.

A MOL Racing Team párosának szeme előtt egész évben a magyar verseny lebegett. A szezon közben gyűjtött tapasztalatok rendszerezésekor külön fiókba kerültek azok az információk, amelyek hazai pályán is hasznosak lesznek, és a nehéz pillanatokban is a magyar futam adott erőt a tovább lépéshez. A Rally Hungaryn már nem a tapasztalatszerzés és nem a taktika lesz a középpontban, a hétvégén azt szeretné megmutatni a csapat, hogy két csaknem teljes év után miért tartoznak az ERC élmezőnyébe.

2019-ben úgy terveztük, hogy a tavaly megszerzett tapasztalatokat megpróbáljuk eredményekre váltani. A rali azonban újra megmutatta, hogy hányféle arca van, és mi idén főképp a borúsabbik arcot láthattuk. Szakmai szinten jól látszik az előrelépésünk, mi pontosan tudjuk, hol tartunk, ám mindez sajnos nem mutatkozott meg az idei eredményekben. Ennek ellenére Nyíregyházán megszerezhetjük az ötödik helyet a bajnokságban, ami mindenképpen előrelépés a tavalyi évhez képest. Ám nem ez a fő mozgatórugónk a verseny előtt. A hétvégén egy jó versenyt szeretnénk, gyorsan akarunk autózni, és minél jobb helyen végezni” – összegezte a célt Herczig Norbert.

A szezonzárót pénteken a szuperspeciállal kezdi a mezőny a Rabócsiringen, ahol párosával indulnak az autók, épp úgy, mint tíz évvel ezelőtt a Nyírség Ralin, ám Herczig Norbertnek ennél frissebb emlékei is vannak a máriapócsi arénáról.

Patrik fiam szeptember végén itt lett magyar bajnok a Ralikrossz STC-1600-as kategóriában. Mi akkor épp Cipruson versenyeztünk, így sajnos nem lehettem ott, de a szezon közben többször elkísértem erre a pályára és most néhány tanácsot is kaptam tőle” – árulta el nevetve Norbi.

Szombaton hat gyorsasági szakaszt jelöltek ki a szervezők, összesen 107 kilométer versenytávval, majd vasárnap hét szakaszt kell teljesíteni, ami újabb 102 versenykilométert jelent. A csapat szokás szerint kedden teszttel készült, ám ezt nem a megszokott időpontban tették.

Kicsit később kezdtünk és később fejeztük be, azért, hogy sötétedés után is tudjuk menni, hiszen lesznek olyan gyorsaságik, amelyet lámpasorral kell teljesíteni. A Volkswagen Polo GTI R5 remekül muzsikált, mintha az autó is érezné, hogy itthon vagyunk. A körülményekkel is szerencsénk volt, autóztunk esőben, aztán elállt az eső, de vizes maradt az aszfalt, és mentünk ködben is, így minden olyan szituációra fel tudtunk készülni, ami a hétvégén előfordulhat. A Michelin vizes abroncsai közül is többet kipróbáltunk, megvannak az esős beállítások is, a száraz aszfaltos beállításokat pedig a korábbi aszfaltos versenyekről hoztuk” – mondta elégedetten a teszt után Herczig Norbert.

Az ERC idei első hét futamán mindig extra erőt adtak a MOL Racing Team minden tagjának a szurkolók. Ezen a hétvégén azok is ott lesznek a versenyen, akik eddig csak távolról bíztatták a csapatot, ezért Norbi és Ramón úgy fog autózni, hogy nekik is meghálálják az egész éves támogatást. Konkrét eredmény tekintetében óvatosabbak az elvárások, de ha a sors egy picit visszaad abból, amit év közben elvett a csapattól, akkor a vasárnapi céldobogón közös ünneplésre várja a csapat a szurkolókat.

A Rally Hungary programja:

11.10. péntek:
09:45   Kvalifikáció
10:45   Shakedown
15:00   Rajtpozíciók választása
18:15   Rajtceremónia
19:08   SS1 Rabócsiring – 2.4 km

11.11. szombat:
08:58   SS2 Újhuta – Nyíri – 19.95 km
09:51   SS3 Füzér – Abaújvár – 23.43 km
11:24   SS4 Mád – Disznókő – 10.19 km
14:42   SS5 Újhuta – Nyíri – 19.95 km
15:35   SS6 Füzér – Abaújvár – 23.43 km
17:08   SS7 Mád – Disznókő – 10.19 km

11.12. vasárnap:
08:54   SS8 Óhuta – Fony – 10.6 km
09:40   SS9 Telkibány – Újhuta – 27.48 km
10:59   SS10 Disznókő – Mád – 10.02 km
12:13   SS11 Nyíregyháza – 6 km
14:55   SS12 Óhuta – Fony – 10.6 km
15:41   SS13 Telkibány – Újhuta – 27.48 km
17:00   SS14 Disznókő – Mád – 10.02 km
18:37   Céldobogó

 

A Rali Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
március 21-23: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt

május 24-26.: Rally Liepaja, murva
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ