Gp2 beharangozó – Azerbajdzsán, bakui nagydíj!

Gp2 beharangozó – Azerbajdzsán, bakui nagydíj!

MEGOSZTÁS

Régebben Azerbajdzsán a leszakadt szovjet utód mélyszegénységet jelentette, egy világon kívül eső helyet. Ahová, ha pl. a magyar labdarúgó válogatott selejtezős kötelességének megfelelni indult, szinte biztosak voltunk abban, hogy normális televíziós közvetítésben nem is reménykedhetünk…

A legsötétebb, legmélyebb balkáni állapotokat idéző korszak után azonban megváltozott minden – akárcsak a mesében. Az energiaszektor mesés lehetőségeit remekül kiaknázva iszonyatos fejlődésnek indult az ország, amely szép kulturális és turisztikai sikere után az autósportban is maradandót alkotna!

Nem mindenki mondhatja el ugyanis magáról – főleg napjaink nehéz gazdasági körülményei között -, hogy Formula 1-es nagydíjat tud rendezni. Ennek részeként a Gp2-es mezőny is megkóstolja ezt az aszfaltcsíkot! A városi versenyek igazi kuriózumnak számítanak, és most Baku erre készül, vendégül látni a száguldó cirkuszt – melynek részeként a Gp2 is minden idők leggyorsabb, nem mesterséges körülmények között épített pályájára érkezik!

2016 GP2 Series Round 2. Monte Carlo, Monaco. Friday 27 May 2016. Oliver Rowland (GBR, MP Motorsport) Photo: Zak Mauger/GP2 Series Media Service. ref: Digital Image _L0U3613

Nem is akármilyen külsőségek között, hiszen a körítés kísértetiesen hasonlít az Abu Dhabi-ban már megszokottnak mondható csillogáshoz. Fantasztikus városkép, az égbe meredő felhőkarcolók, és a Hermann Tilke elméjéből kipattant páratlan aszfaltcsík! Egyszóval, minden adott az újabb hódításhoz.

Apropó, Hermann Tilke. A pálya legelső látványtervei óta köztudott, hogy lesz egy olyan pont, egy olyan kanyar, ahol a szó legkézenfekvőbb értelmében, alig csordogál át egy autó. A kettőt pedig úgymond, már nem érdemes megpróbálni… A dolog pikantériája, hogy rendkívül gyors, tempós versenyhelyszínről beszélünk, ahol nagyon kemény féktáv után kell majd befordítani a pilótáknak „járműveiket”. Egészen biztosan érdekes rajtok, versenyek elébe nézünk, mind az F1-ben, úgy a betétszériák futamain is…

Sokan a mai napig megszólják, ötlettelenek tartják a híres tervezőt, Hermann Tilke-t, mondván a keze munkáját dicsérő pályák között érvényét veszti a klasszikus szemlélet. Lassan, de biztosan tűnnek el a kultikus, régi vágású pályák, melyek annak idején csúcsra járatták az autóversenyzés Mekkájának számító F1-et.

Ám az innováció szükséges. És valami azt súgja, jótékony hatása a Gp2-es bajnokságba is még több izgalmat hozhat nekünk! Ezen a pályán még senki nem ment a mezőnyből, a helyzet hasonló a tavalyi orosz, Sochi-ban rendezett futamhoz. Hogy ki fogja bevenni a „várat”? Pár nap múlva megtudjuk, az első azeri Gp2-es nagydíjon!

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ