A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik már a következő évüket.
Megint cserben hagyott a versenyautó?
– Leszakadt az osztómű a váltóról. És mivel egy komplett váltó kellett volna hozzá, esélytelen volt a folytatás. Meg is volt rendelve, de nem gondoltuk, hogy szükségünk lesz rá. A Superspeciállal együtt mentünk négy és fél gyorsaságit. Nem sok jutott nekünk, és nem csak ebből a versenyből, hanem úgy cakompakk az egész évből. Az azért kicsit bosszant, hogy az első helyről estünk ki a kategóriánkból. Láttunk minden futam előtt arra esélyt, hogy oda érjünk a dobogóhoz, de valami mindig közbejött. A technika ördöge ellenünk tette le a voksát.
Kevés kilométer, de az legalább élvezetes?
– Valóban keveset tudtunk menni, viszont azt, hogy nem éreztem jól magam, azt nem tudom mondani, mert nagyon jó verseny volt így is, ezzel a kevés versenykilométerrel a hátunk mögött. Mozgalmas kis futam lehetett volna ez számunkra is, ha végig jutunk. A pályákról pedig annyit, hogy három az én gyermekem volt belőle, ugyanis segítettem a szervezésben, és a szakaszok kijelölésében. Abból kivettem a részem, az autóversenyzésből sajnos sokkal kevesebb jutott, mint amire számítottunk. Majd jövőre újra neki futunk ennek a nyíregyházi versenynek. Amúgy, ha jobban belegondolok, akkor igazából sokkal nagyobb a nyomás ilyenkor azokon a versenyzőkön, akik hazainak számító futamon indulnak. Sok az ismerős, több az elvárás, a „nyomjad neki, menjél gyorsan, de látványosan forgasd”. Nem egyszerű ez, lehet jobb egy pécsi nekünk, hiába van az messze. Mondjuk tök mindegy, mert én mindig élvezetre autózom, és fontos, hogy jól érezzük magunkat, és a pálya szélén sem aludjanak el a szurkolók.
Ez nem a ti esztendőtök volt, jól gondolom?
– Nagyon jól látod a helyzetet, olyannyira, hogy megy a Mitsubishi eladósorba, és lecserélem. Nem akarok azon agyalni, hogy mi miért történt, arra fordítom az energiámat, hogy megoldást találjak a következő szezonra. Nem most jött a gondolat, hogy eladom a kocsit, hanem már jóval előtte, ez csak megerősített. Lehet, hogy másnak sokkal több szerencséje lesz vele. Ez a kilences vagy nem az én stílusom, vagy nem jól kezelem. Szóval, ez az év sem a miénk volt ezzel az autóval, ezért döntöttem, hogy ha elviszik, akkor jön helyette egy másik.
Akkor bezárt a bazár 2018-ban?
– Igen, ha már meghoztam ezt a döntést a versenyautóval kapcsolatban, akkor erre már nem költenék többet. Illetve úgy mondom, szívesen költenék, de nagyon kiürült a kassza, most az a legjobb döntés, ha helyreállítom, eladom, és majd a másik autóval tervezem a 2019-es bajnokságot. Köszönöm a csapat munkáját, a család kitartását, és a partnerek bizalmát.
Reklámpartnerünk:
East Motorsport; Foam-System Kft. – Go Matrac; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Zemplén-Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; Rex Bau Kft.; Csikó Tamás – Autófényező; Perla-X Kft.; Len-Véd Kft.; Alpha Machine Kft.; Jancsika; Entersoft Kft.
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Máté Zsolt