Tíz szakasszal folytatódik a 27. Kennards Hire Rally Australia futama. Mindkét világbajnoki potverseny kimeneteléről dönt a futam. A pilóták potversenyében az ötszörös világbajnok Sebastien Ogiernek áll a zászló, míg a gyártói pontversenyben a Toyota számára a legkedvezőbb a jelenlegi helyzet. A futam jelenlegi éllovas Mads Østberg – Citroen Racing. Ogier remekelt a péntek délutáni időszakban, miközben Neuville és Tänak több hibát is vétett. Ma arra számíthatunk, hogy Ogier kihívóinak kockáztatniuk kell, míg Ogiernek a határhoz közel kell autóznia az ausztrál murván! Messze még a vége! Bármi megtörténhet!
SS12 Raleigh I – 1.99 km
A futam állása a szakaszt követően:
Latvala 1:29:32.2 ó
Tänak +3.2 s
Østberg +8.0 s
Paddon +12.3 p
Lappi +21.8 p
Ogier +1:12.1 p
Evans +1:25.7 p
Suninen +1:54.7 p
Neuville +2:04.0 p
Senderidis 15:47.5 p
Szakaszeredmények:
Evans 1:33.1 p
Tänak 1:33.1 p
Lappi 1:33.3 p
Ogier 1:33.5 p
Suninen 1:33.8 p
Paddon 1:34.4 p
Östberg 1:34.4 p
Latvala 1:34.5 p
Neuville 1:35.0 p
Senderidis 1:40.1 p
SS11 Urunga I – 20.11 km
A futam állása a szakaszt követően:
Latvala átvette a vezetést az összetettben, akitől a csapat azt kérte, hogy a vezetésre koncentráljon és ne Ott Tänakra!
Latvala 1:27:57.8
Tänak +4.6 s
Østberg +8.1 s
Paddon +12.4 s
Lappi +33.0 s
Ogier +1:13.1 p
Evans +1:27.1 p
Breen +1:27.4 p
Suninen +1:55.4 p
Neuville +2:03.5 p
Szakaszeredmények:
11:32.3 p – Tänak – A bajnokság nincs a kezünkben, így nincs min gondolkodni, de mindent megteszek. Egy újabb tiszta szakasz és meglátjuk, mi történik majd.
11:34.0 p – Latvala
11:38.8 p – Lappi – Nem volt egy jó szakasz. Sokat hibáztam és nem találtam a helyes versenyvonalat.
11:45.8 p – Østberg – Nehéz tartani a Toyotákat. Sokkal kisebb a tapadás a vártnál. Van még néhány új gumim azok talán segíthetnek. (Nagyon dühös Mads!)
11:46.9 p – Evans
11:51.7 p – Ogier – A délelőtti kör véget ért. Ha Thierry nem tudja megoldani a problémáját, akkor csak a szervizben. Távol vagyunk a harcoktól, így csak próbálkozunk.
11:58.0 p – Neuville – Valami megtör az autóban, de még vezethető. Jobb hátsó lengőkar…
11:59.4 p – Suninen
12:52.6 p – Breen – Gyakorlatilag a teljes szakaszon bal hátsó defektem volt, ami igyekeztem kezelni! Megsérült a bal hátsó felfüggesztés, a kerék kifelé áll.
14:51.2 p – Serderidis
23:35 – A Citroenes pilótáknak elfogytak a gumijaik, illetve Breen-nek technikai problémája van(folytószelep).
SS10 Welshs Creek Reverse I – 28.83 km
A futam állása a szakaszt követően:
Østberg 1:16:20.1 ó
Latvala +3.7 s
Paddon +8.7 s
Tänak +10:0 s
Breen +12.5 p
Lappi +31.9 s
Ogier +51.9 s
Evans +1:17.9 p
Suninen + 1:33.7 p
Neuville +1:43.2 p
Szakaszeredmények:
Tänak 15:12.6 p – A lehető legjobbat igyekeztem nyújtani. A lágy abroncsok kezdenek elmelegedni, így nem ez volt a legjobb választás. Ez a kör legfontosabb gyorsa, még mindig azt érzem, hogy megtudom nyerni a futamot.
Latvala – 15:16.4 p
Paddon 15:17.1 p – Jó szakaszunk volt, jól éreztük magunkat az autóban. Hátul vannak a lágy abroncsok. Lehet, hogy túl agresszív voltam, mweert az utolsó 5-6 kilométerben sokat mozgott alattunk az autó.
Østberg 15:19.7 p
Lappi 15:21.0 p – Egyre jobban tisztul a versenyvonal, így nehéz lesz a mögöttünk jövőket megverni.
Breen 15:23.5 p
Ogier 15:33.6 p – Jobb volt, de nagyon laza a felszín, így , hogy őszinte leszek nagyon nehéz lesz pozíciókat előrébb lépni. A fő cél Thierry előtt maradni!
Neuville 15:41.2 p – Nem tudok csinálni semmit, ami nagyon frusztráló… megpróbálom, de nincsenek nyomok egyáltalán.
Evans 15:43.9 p
Suninen 15:49.7
Serderidis 17:55.7 p
22:09 – 20 kilométernél már 1:32.4 perc!
22:05 – Az autók két percre rajtolnak egymás után…13 kilométer után Neuville 1:12 perccel gyorsabb, mint Serderidis… a szakasz végén Neuville akár porban is autózhat…
SS9 Argents Hill Reverse I – 13.13 km
A futam állása a szakaszt követően:
Østberg 1:01:00.4 ó
Latvala +7.0 s
Breen +8.7 s
Paddon +10.4 s
Tänak +17.1 s
Lappi +30.6 s
Ogier +45.2 s
Evans +53.7 s
Suninen +1:03.7 p
Neuville +1:21.7 p
Szakaszeredmények:
Paddon 7:20.9 p – Jól sikerült a mai startunk.Ezeket a gyorsokat nagyon kedvelem, van ugyan pár hely ahol nem vagyok még elég bátor, ezeket kell jobban abszolválnom.
Latvala – 7:21.3 p – Nagyon jó szakaszunk volt. Néhány helyen szélesek voltunk. Paddon támadott! Kiváncsian nézném meg mit csinál majd Mads.
Tänak 7:23.6 p – Jó szakaszom volt. A rajt után nagyon sok szarvas volt a gyorson.
Breen 7:24.9 p – Nem sikerült rosszul, de a ritmus nem volt az igazi… szeretném a következő gyorson megtalálni a jó ritmust.
Lappi 7:25.3 p – Sokat kellett takarítanom, csak a vonalat követtem. Még nem tudtam erősebben nyomni.
Ogier 7:29.8 p – Nem sikerült még elérni azt a támadási szintet, mint amit tegnap… sokat tétováztam. A következő gyoroson igyekszem megtalálni a helyes ritmust.
Evans 7:31.5 p
Neuville 7:32.8 p
Suninen 7:39.5 p
Serderidis 8:43.7 p
Gumiválasztás:
Latvala / Tänak / Lappi – 2 kemény és 3 közepes
Ogier / Evans / Suninen – 4 közepes és 1 kemény
Neuville / Breen – 5 közepes
Paddon – 3 kemény és 2 közepes
Mikkelsen / Østberg – 3 közepes és 2 kemény
Időjárás: Száraz feltételekre számíthatunk a délelőtti gyorsokon, amelyeket esetleg két gyors lefolyású záport áztathat esetleg!
Rajtlista:
Sebastien Ogier: Minden mai szakasz olyan volt nekünk, mintha Power Stage lett volna. Nagyon kemény volt a szakaszokon elsőként autózni és tövig nyomni a gázpedált. Mindig frusztráló, ha a legjobbak idejével nem tudsz versenyezni, de el kell fogadnod!
A riválisainkkal szemben mi nem hibáztunk és nagyon jó helyzetben vagyunk a bajnokságban, ami a hétvége fő célja. Nagy köszönet a csapattársaimnak a délutáni segítségért, aminek köszönhetően jobb rajtpozícióból várhatom a folytatást.
#WRC | Three @MSportLtd Ford Fiesta WRC drivers, three jumps. Who do you think did it best? #RallyAustralia #FordPerformance #FordFiesta pic.twitter.com/L78I5mTUD7
— Ford Performance (@FordPerformance) 2018. november 16.
1. Mads Østberg / Torstein Eriksen (Citroen C3 WRC) 53:37.4 p
2. Craig Breen / Scott Martin (Citroen C3 WRC) +6.8 s
3. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +8.7 s
4. Hayden Paddon / Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +12.5 s
5. Ott Tänak / Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +16.9 s
6. Esapekka Lappi / Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +28.3 s
7. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +38.2 s
8. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +45.2 s
9. Teemu Suninen / Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +47.2 s
10. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:11.9 p
Sebastien Ogier: A bajnoki címeim gondolok most csak, ezek adnak nekem egy kis lazaságot. Természetesen, ha meg tudom szerezni a hatodikat, nagyon boldog leszek, de nem fogja alapjaiban megváltoztatni az életemet. Nem az elsőt kell megnyernem. Minimális az előnyöm és nyomás alatt vagyok, amiről illik beszélni. Egy cél lebeg a szemem előtt a bajnoki cím, amiért mindent megteszek, amit csak tudok.
Thierry Neuville: Szeretnék maximális teljesítményt nyújtani. Az utóbbi pár rally nagyon komoly kihívást jelentett és azt gondolom, hogy ez is az lesz! Nem adom fel egykönnyen ilyen közel a várt cél előtt. Ebben a helyzetben, megnyugtató a számomra, hogy biztos a jövőm a Hyundainál. Ha a bajnoki cím nem lenne meg idén – de azért fogok küzdeni, hogy meg legyen – tudom, hogy lesz még esélyem a jövőben megszereznem. Ez megnyugtat.
Ott Tänak: Számunkra ez elég egyszerű. Nincs stratégiánk, még akkor is ha, mindkettőjük előtt fogunk állni, nem változik majd semmi. Az egyetlen célunk lehet, megnyerni a futamot és Power Stage-t.
matezsoltee