Ismét nálunk koptatta Dallaráit az immáron F2 néven továbbélő bajnokság, számos sztárpalántájával. A mezőny évről évre, sőt futamról futamra változik, de a magas színvonal marad!
Az elmúlt két esztendőben nagyon komoly egyeduralom volt jellemző az F1 legkomolyabb utánpótlásműhelyében. Tavalyelőtt Stoffel Vandoorne és az ART Grand Prix bérelte ki magának a csúcsot, tavaly az újoncként érkezett Prema tett így Pierre Gaslyval és Antonio Giovanazzival a soraiban. Idén sincs ez másképp, az elmúlt hét fordulóban Charles Leclerc és újfent a Prema uralja a bajnokságot. Féltávon túl olybá tűnik, nem is akad igazán kihívója a monacói versenyzőnek és csapatának.
A Dams Oliver Rowlanddel becsülettel küzd, sőt újabban Nicolas Latifi is nagyon szép teljesítménnyel véteti magát észre, de igazán komoly nyomást eddig nem tudtak ellenfelükre helyezni. Ha kis élccel akarunk fogalmazni, akkor lepattanóvadászatban jeleskedtek leginkább.
Hasonlót alkotott az előző hétvégén Mogyoródon a Rapax is. Nick de Vries remek képességű versenyző, a mögötte álló csapat is szuper, még sincs esélyük saját erőből a komoly sikerre. De akár említhetnénk a Russian Timeot, az ART Grand Prixet, vagy az MP Motorsportot is…
Valljuk meg, a Prema nagyon tud valamit. A Hungaroringen nem jött ki nekik a lépés, de az ellenfelek között nézelődve (sajnos) nem látni olyan kalibert, aki a dolgok jelen állása szerint a közeljövőben veszélyes lehetne a Ferrari tehetségkutató bázisára.
A maranellóiak által felkarolt F2-es műhely kőkeményen az Forma-1-es tehetséggondozásra ment rá, a nevelőszériára csupán ugródeszkaként tekintenek. Azon már lehetne vitatkozni, hogy ez mennyire tesz jót vagy rosszat az idáig remek színvonalnak, de az olaszok hitvallása szerint a cél szentesíti az eszközt. Vagyis ők a pályán vívott csaták mellett (helyett) azt tartják az igazi látványosságnak, ahogyan náluk a jövő F1-es sztárjai cseperednek. Lelkük rajta…
Persze ez még mindig az F2. Az a bajnokság, ahol bármikor a feje tetejére állhat minden, ahol az elsőkből könnyedén lesz utolsó, ahol a meccs addig tart, míg a zászlót be nem lengetik. Számtalan alkalommal bebizonyosodott már, hogy az utolsó kör utolsó kanyarja is tartogathat meglepetéseket. A sorozat jövője biztosított, számos érdeklődőről hallani, sokan eljátszottak a csapatindítás gondolatával. A Liberty Media jótékony szele az F2-őt is elérte, rendeznek már pilótaparádét a nagydíjakon, és a Hungaroringen öröm volt látni, hogy a GameZoneba is visszatértek a fiúk – egyszóval igyekeznek a jövő ígéreteit a közönség közelébe hozni.
Ami (talán) aggályos lehet, az a következő esztendőben érkező autóváltás. A V8-as Mechacrome motorok elhalkulnak, a jövő F2-es modelljei már V6-os technikával lesznek szerelve, és sok tekintetben közelítenek majd a Formula-1 jelen állapotához. Hogy mindez mennyire jó, azt még nem tudni. De a száguldó cirkusz Hungaroringen rendezett hivatalos tesztjén szereplő F2-es fiatalok szereplését elnézve a sorozat maradéktalanul beváltja a hozzá fűzött reményeket!
Képek: Zak Mauger/Andy Hone/FIA Formula 2