Drámai véget ért a száguldás

Drámai véget ért a száguldás

MEGOSZTÁS

ÉrdiRallyeTeam_fejléc

Az Érdi Rallye Team beszámolója az Ypres Raliról

érdi_ypres1Az egy évvel ezelőtti siker megismétlésének reményével utazott Belgiumba az Érdi Rallye Team csapata. A június utolsó hetében megrendezett 52. Ypres ralit komoly előkészületek előzték meg. Új motor, új turbó került az autóba, a szerelők szinte minden alkatrészt átvizsgáltak. A helyszín és a pályák feltérképezése nem okozott különösebb fejtörést a csapatnak, hiszen már harmadik alkalommal indultak ezen a futamon, és az évek alatt kialakult egy barátság egy helyi családdal, amelynek tagjai mindenben támogatták a mieinket. A szervizcsapat ezúttal is az MR Racing volt, ők már az első verseny óta velünk vannak, és kiváló munkát végeznek. Egy szó, mint száz: minden adott volt ahhoz, hogy a fiúk ismét a dobogó legmagasabb fokán végezzenek.

A pályabejárás és a gépátvétel gond nélkül zajlott, rendben ment minden. A belga futam szervezői és maguk az átvételi biztosok is kedves, segítőkész emberek. A szervezés az idén azért hagyott némi kívánnivalót maga után, ám összességében egyetlen résztvevőnek sem lehetett oka panaszra, mert ismét egy nívós rendezvényt sikerült tető alá hozni. A shakedown-on, azaz a gyakorláson jelezte is az Érdi-Papp páros, hogy sietni fognak, miután kategóriájukban az első, abszolút értékelésben pedig a 22. időt autózva melegítettek be az első versenynapra. Érdemes megemlíteni, hogy nevezési rekord született: az idei belga futamra 29 R5-ös autó jelentkezett be, és végül 28 el is rajtolt.

Pénteken reggel a szeszélyes időjárásáról ismert észak-belgiumi városka stabilan felhős égbolttal és 20 fokos hőmérséklettel fogadta a párosokat, esőnek híre-hamva sem volt. A kiváló versenyidőben ifj. Érdi Tibor és Papp György az első szakaszon 22,9 másodpercet vert a kategóriájukban második, olasz Giacomo Scattolonra, teljesítményükkel a magyar fiúk jelezték, hogy győzni jöttek. érdi_ypres2Az első szakaszon egyébként 9 autó esett ki, igazolva, hogy ez a viadal az egyik legnehezebb az évadban. A nap végére 10 perces előny autózott ki a magyar páros, miután az összes gyorsaságit megnyerte – igaz, az olasz riválisnak technikai problémái akadtak az egyik szakaszon. Az esti szervizparkban nem csak az töltötte el örömmel a srácokat, hogy magabiztosan vezetnek, hanem az is: elérkezett az a pont, amikor már maximálisan megbíznak egymásban. Ez különösen annak fényében volt fontos, hogy csupán másfél versenyen voltak túl együtt.

Szombaton délelőtt is az Érdi Rallye Team csapatának állt a érdi_ypres3zászló, sorra nyerték a gyorsaságikat, egészen a 14. szakaszig, ahol jött a fekete leves: a vadonatúj erőforrás váratlanul felmondta a szolgálatot. Mindenki értetlenül állt a dolog előtt (a mai napig felfoghatatlan, ami történt), mert egy „N”-es motornak ez nem szokása. Ugyanakkor tény, hogy ilyesmi bármikor előfordulhat egy technikai sportban. A legbosszantóbb dolog az egészben, hogy a bajnokságban a második helyre léphetett volna előre az Érdi team párosa, de a sajnálatos motorhiba következtében maradtak a 4. pozícióban, ráadásul így nem sikerült átugraniuk a spanyol Juan Carlos Alonsot, aki nem állt rajthoz Belgiumban.

A hiba azonosítása és kijavítása még folyamatban van. Az már biztos, hogy a következő tervbe vett futamot, az észt ralit ki kell hagynia a magyar párosnak, legközelebb – újra aszfalton – a lengyelországi Rzeszow Ralin állnak rajthoz. Ez utóbbi versenyhelyszín alig 440 kilométerre található Budapesttől, ezért a fiúk abban reménykednek, hogy ismét rengeteg magyar zászlót láthatnak majd a pálya szélén.

Érdi Rallye Team

ÉrdiRallyeTeam_támogatók

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ