BREAKING: A COC döntése alapján Evans vezet Chilében

BREAKING: A COC döntése alapján Evans vezet Chilében

MEGOSZTÁS
Elfyn Evans (GB) Scott Martin (GB) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Chile in Conception, Chile on 27,September. 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409280063 // Usage for editorial use only //

A Toyota Gazoo Racing versenyzője, Elfyn Evans vezeti a Rally Chile Bio Bío-t szombat reggelre, miután a rali nyitó szakaszára frissített fiktív időt kapott, amely a szakasz délutáni megismétlésénél elért ideje alapján készült.

Hyundai-os riválisa, Ott Tänak eredetileg karcsú, 0,4 másodperces előnnyel rendelkezett a pénteki napot követően, de a versenyirányítás döntése visszaadta a vezetést Evansnek, így most pontosan három másodperc választja el egymástól a két riválist.

A döntést péntek este jelentették be hívatalosan, miután Evans Toyota csapatától érkezett egy kérés, hogy fontolják meg a délelőtti megszakított szakaszért kapott fiktív idő újraszámítását.

További vizsgálat után csapattársa, Sami Pajari és Adrien Fourmaux is frissített időt kapott, de egyiküknek sem volt hatása az összesített értékelésre.

Így áll most a mezőny:

1. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 58:03.9
2. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +3.0
3. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +10.1
4. Pajari/Mälkönen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +12.2
5. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +13.7
6. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +33.3
7. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +39.1
8. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:02.2

Ott Tänak a Chile Bío Bio Rally egyik éjszakai éllovasának tűnt csekély, 0,4 másodperces előnnyel, de a nap piros zászlós nyitószakaszán kapott korrigált idejére visszaadta a vezetést Elfyn Evansnek.

Evans, agresszívebben rajtolt Chilében, de a délutáni körön nehezen tudott magabiztos lenni, és elméletileg átadta a vezetést a Hyundai riválisának, Tänaknak.

A versenyirányítás döntése nyomán azonban a walesi, aki etapban hajtott át a piros zászlóval megszakított nyitószakaszon, frissített fiktív időt kapott.

Ellentétesen gazdag volt ez a nap Tänak számára, aki korábban minden, Chilében rendezett WRC-kört megnyert. Tänak reggel nehezen indult, ebédidőben az ötödik helyen állt, miután az önbizalom és az egyensúly hiányával küszködött a Hyundai i20 Rally1 HYBRID-del, a Concepcióntól délre lévő három murvás szakasz elsőkörös teljesítése során.

. A szervizben végrehajtott beállítások azonban megfiatalították a teljesítményét, és segítettek neki az utolsó előtti rerei szakaszon a Toyota riválisát megelőzve az élre állt.

Tänak remek délutánja ellenére Sébastien Ogier tűnt a legerősebbnek az első napon. A francia három szakaszt nyert, és csaknem 30 másodperccel vezetett volna a raliban, ha nem fut el szélesen, és nem ütközik egy partnak az SS3-as úton, és megállásra és kereket cserélni kényszerült.

Tänak azonban továbbra is készen áll arra, hogy csökkentse a pontkülönbséget bajnoki éllovas csapattársával, Thierry Neuville-lel szemben, aki a hatodik helyen végzett.

A kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä, csalódottságának adott hangot, miután elütött  egy kaput az SS4-en.

„Nem érzem jól magam ezeken az utakon” – magyarázta Rovanperä. „Ha ilyen száraz, az nem illik a szokásos vezetési stílusomhoz. Sokat küzdök az autóval és a vezetésemmel.”

Grégoire Munster az idény legjobb teljesítményét nyújtotta, de az utolsó szakaszon a gumisérülés következtében az ötödik helyre esett vissza a Toyota újonca, Sami Pajari mögé. A nap végén mindössze 1,4 másodperc választotta el a párost, Pajari pedig csak 2,2 másodperccel maradt el Rovanperä mögött.

A Munster M-Sport Ford Puma Rally1 csapattársai számára ez egy nagyobb kihívást jelentő nap volt. Mārtiņš Sesks délelőtt kiesett  nem hibrid autójával, miután ütközött partoldalnak és megsérült két gumiabroncs, miközben csak egy pótkereket vitt magával. Adrien Fourmaux a negyedik helyről a nyolcadik helyre esett vissza, miután egyperces időbüntetést kapott, amiért későn érkezett az SS5-re. A késés az út menti javítások miatt következett be, először a generátornál, majd egy vízpumpával.

A bajnokság éllovasa, Neuville hatodikként zárta a napot, több mint fél perccel elmaradva a tempótól. Az utat nyitva laza körülmények között küzdött, de így is 5,8 másodperccel vezetett csapattársa, Esapekka Lappi előtt.

„Nem sok mindent tehettem” – ismerte el Neuville, míg Lappi „ a nap katasztrófájaként” jellemezte teljesítményét.

Fourmaux a nyolcadikként hozta haza Pumáját, Ogier előtt, míg a WRC2-t vezető Nikolay Gryazin zárta a legjobb 10-et.

A szombati nap az állóképesség és a gumikezelés igazi próbája lesz, hat szakasz összesen közel 140 km-t tesz ki.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ