Az egyik szélsőségből a másikba – 16. Rally Guanajuato México 2019 –...

Az egyik szélsőségből a másikba – 16. Rally Guanajuato México 2019 – Toyota Gazoo Racing WRT

MEGOSZTÁS
2018 FIA World Rally Championship / Round 03, Rally Mexico 2018 / March 8-11, 2018 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRC

A havas, jeges Svéd Rallyn elért győzelmét követően a Toyota Gazoo Racing World Rally Team a pilóták, a navigátorok és a gyártói pontverseny élén áll, a szezon első murvás futama előtt. A csapat mindhárom pilótája egymástól eltérő kihívásokkal készül a közép-amerikai futamot. Ott Tänak pályafutása során első alkalommal vezeti a VB pontversenyét, míg csapattársai Jari-Matti Latvala és Kris Meeke a rali korábbi győztesei.

A FIA WRC versenynaptárának nemcsak az egyik legmelegebb 30° C fok körüli hőmérsékletben zajló és a legmagasabb tengerszint felett zajlik – 2737 m – ahol a magasságnak köszönhetően a motorok teljesítménye 20 százalékkal csökken.

A rally idén is Guanajuato színes utcáin és a Világ Örökség részét képező korábbi nemesfém bányák tárnáinak alagútjaiban veszi kezdetét. Egy újabb városi szakasz vár majd a mezőnyre pénteken és szombaton a leoni szervizpark szomszédságában. Vasárnap egy új szakasz szerepel a programban – Mesa Cueta -, amely a pénteki El Chocolate szakasz első felének része, míg a második Las Minas gyorssal zárul a futam – Power Stage.

Tommi Mäkinen – csapatvezető:

Miután Svédországban ragyogó győzelmet arattunk és a csapat most abban bízik, hogy Mexikóban is lehet egy jó ralink. Mindig óriási kihívás a csapatok számára a magasság és a magas hőmérséklet miatt. de az elmúlt években sokat dolgoztunk az autóink megbízhatóságán, ilyen körülmények között, miközben sikerrel növeltük a Yaris WRC teljesítményét is. Különösen nagy hangsúlyt kapott az autó hűtőrendszere. A múltheti spanyolországi teszten nagyon jól teljesítettek az autók és remekül éreztük magunkat.

Ott Tänak – Martin Järveoja – #8 Toyota Yaris WRC  

Nagyszerű érzés volt a svédországi győzelem, de gyorsan áthelyeztük a hangsúlyt Mexikóra. Egyenesen Spanyolországba utaztunk és a futam után hétfőn és kedden, murván teszteltünk két napig. Számos dolgot kipróbáltunk annak érdekében, hogy amennyire csak lehet, fel tudjunk készülni. A bajnoki pontverseny éllovasaként, pénteken elsők leszünk a szakaszokon. Nem lesz könnyű, de tavaly azt láthattuk, hogy ebből a pozícióból is lehet jó eredményt elérni, így majd meglátjuk, hogy mi hogyan megy majd.

Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila – #10 Toyota Yaris WRC

Alig várom, hogy már Mexikóban legyek, különösen egy forró finn tél végi nap után! Eddig nem igazán a terveim szerint alakult a szezonkezdet. Azonban pozitívan élem meg azt, hogy Mexikóban a futam első napján a nyolcadik rajtpozícióból vágok neki. A múlthéten nagyon jól sikerült a tesztünk Spanyolországban, ugyanazokat a beállításokat használtam, amelyeket Ausztráliában használtam a futamgyőzelmemkor, csak néhány apró változtatással. A legfontosabb a számomra az, hogy idén csapatként teljesen felkészültünk a magas hőmérsékletre és magasságra.

Kris Meeke – Seb Marshall – #5 Toyota Yaris WRC

A múlthéten két napos tesztünk volt Spanyolország déli részén. Ez volt az első alkalom, hogy a finnországi murván kívül vezettem az autót. Nagyon hasznos volt a számomra és kényelmes érzésekkel indulok Mexikóba. A közép-amerikai futam egy olyan helyszín, ahol az elmúlt években ahol jól teljesítettem. 2017-ben nyertem, míg tavaly a győzelemért csatáztam, de a harmadik helyet szereztem meg. Idén egy újabb autóval, azt remélem, hogy újra az élen tudok teljesíteni. A Monte és a svéd futam olyan rallyk voltak, amelyek nagyon bonyolult körülmények között zajlottak és könnyen lehetett hibázni. Mexikó Rally általában egy sokkal következetesebb futam, amit várok.

Mi történt tavaly?

A szezon első murvás futamán Ott Tänak jól teljesítményt mutatva vágott neki a futamnak, de szombat délelőtti turbóproblémái kiállt. Vasárnap újra indult és Jari-Matti Latvala előtt megnyerte a Power Stage szakaszt, aki a nyolcadik helyen zárt „szuperallyzva” pénteki generátor meghibásodása után.  Esapekka Lappi is újraindulni kényszerült a harmadik Yaris-sal miután lecsúszott az útról.

A Toyota Gazoo Racing World Rally Team egy új mottóval kívánja inspirálni magát a 2019-es szezonban, amely  így hangzik „ALL for the WIN”. A „Mindent a győzelemért!” mottó jegyében célunk 2019-ben, hogy mindhárom címért harcoljunk. A csapat minden tagja közösen törekszik ennek a nagy célnak az elérésére. Bízunk benne, hogy folyamatos támogatást kapsz Te is!

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ