Az Azori-szigeteken kezdődik a második Eb szezonunk

Az Azori-szigeteken kezdődik a második Eb szezonunk

MEGOSZTÁS

Az Azori-szigeteken kezdődik a második Eb szezonunkAz Azori-szigetek ralival kezdi meg második teljes évét a Rali Európa-bajnokságban a MOL Racing Team. Herczig Norbert és Ferencz Ramón az új Volkswagen Polo GTI R5-tel magasabbra helyezi a mércét.

2018-ban az ismeretlenbe utazott a MOL Racing Team csapata, Herczig Norbert egy új sorozatban, új navigátorral, új pályákon mutatkozott be az Azori-szigeteken a nemzetközi rali világában. Debütáló futamukon a hatodik helyet szerezte meg a magyar páros, idén azonban előrébb lépnének, mert az egyenletben ezúttal mindössze egy ismeretlen lesz. Herczig Norbert kilenc év után márkát váltott, és 2019-ben a Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez. Az autót december elején mutatta be a csapat, majd a MOL Racing Team kettőse az elsők között tesztelhette a Mikulás Ralin. Azóta egy újabb tesztet teljesítettek a Bakonyban, és a tapasztalatok nagyon jók.

„Könnyű gyorsan menni az autóval” – kezdte Herczig Norbert a tesztbeszámolót. „Nem kell birkózni a kocsival, versenytempónál is kezes a Polo. Több száz kilométert teszteltünk, és ennek nagyon örülök, mert ez az egyik kulcs az előrelépéshez. A csapattal is a megszokott ritmusban ment a munka, ami nem csoda, hiszen már az autó fejlesztésében is részt vettek. Raimund Baumschlager a bemutató óta is rengeteget tesztelt, eközben folyamatosan versenyzett a csapat, és két világbajnoki futamon is részt vettek, a Svéd Ralin kategóriagyőzelmet is arattak. Erre a rengeteg versenytapasztalatra már tudunk alapozni az ERC nyitófutamán.”

Az év első ERC futamára 19 R5-ös autóval versenyző páros adta le a nevezését, a MOL Racing Team autója a 4-es rajtszámot kapta. 2018-ban még új kihívás volt, a 15 gyorsasági szakasz, de ezek jó része ismét szerepel a programban, így a tavaly megszerzett pályaismeretre már lehet építeni. A verseny össztávja 696 kilométer, ebből 219 kilométer a gyorsasági szakaszok hossza. A murvás pályák sokszor csak egy autónyi szélességűek, az Atlanti-óceán közepén fekvő szigetek időjárása is kiszámíthatatlan, és a gyakori esők után a pálya szűk szurdokaiban nem tud felszáradni a talaj, ami újabb kihívást jelent.

A Volkswagen Polo GTI R5 üzemanyagtankjába újra a Mol Hi5 versenybenzin kerül, amit annyira jól teljesített, hogy a BRR csapat mindegyik autójában a magyar fejlesztésű üzemanyagot használja az év folyamán. Fontos változás a tavalyi évhez képest, hogy a Volkswagen Polo GTI R5-re Michelin abroncsokat szerel a csapat. Ezzel a márkával fejlesztették a versenyautót, és Herczig Norbert pályafutása kétharmadában ilyen gumikkal versenyzett, így ez a tapasztalat is hasznosítható lesz az Azori-szigeteken.

„Hétfőn lesz még egy tesztünk a verseny helyszínén, így maximális felkészültséggel kezdjük meg a hetet, ami kedden és szerdán pályabejárással folytatódik. Nagyon jó volt úgy készülni, hogy nem az interneten kellett belső kamerás videókat vadászni, hanem a saját tavalyi felvételeinket indítottam el, és Ramón is a saját jegyzeteiből készülhetett. Nagy élmény lesz, hogy már tudom hol a szervizpark, tudom hol lesz a kvalifikációs gyorsasági, nem az ismeretlenbe kell mennünk. A versenyen azt várom, hogy – nem csak a kocsinak köszönhetően – gyorsulni fogunk a tavalyi évhez képest. Azt, hogy ez hova lesz elég, a verseny végén meglátjuk, de a télen elvégzett rengeteg munkának és az elmúlt szezonban összegyűjtött nemzetközi tapasztalatnak látszani kell az időeredményeken is” – mondta Herczig Norbert.

Míg a tavalyi szezon elsődleges célja a tapasztalatszerzés volt, kétszer is dobogón állt a versenyzőpáros. Idén már az év végi dobogó a cél, amihez fontos lépés lehet egy jól sikerült azori-szigeteki verseny. Herczig Norbert és Ferenc Ramón biztos benne, hogy a szurkolókon nem múlik majd, azt várják, hogy az eddigiekben tapasztalt egyöntetű támogatást ezen a hétvégén is megkapják majd a rajongóktól.

 

Az Azores Airlines Rally programja:

03.20., szerda:
20:00 City Show – Ponta Delgada

03.21., csütörtök:
7:30 szabadedzés
9:48 kvalifikáció
12:30 a rajtpozíciók kiválasztása
14:30 Rajtceremónia
15:28 SS1 Coroa Da Mata – 11.10 km
15:56 SS2 Mediana Remedios – 7.90 km
16:31 SSS3 Margues – 3.95 km

03.22., péntek:
9:51 SS4 Pico Da Pedra – 10.90 km
10:39 SS5 Sete Cidades – 23.80 km
11:32 SS6 Vista Do Rei Feteiras – 8.1 km
13:50 SS7 Pico Da Pedra – 10.90 km
14:38 SS8 Sete Cidades – 23.80 km
15:31 SS9 Vista Do Rei Feteiras – 8.1 km
16:26 SSS10 Margues – 3.95 km

03.23., szombat:
9:38 SS11 Graminhais – 23.30 km
10:26 SS12 Tronqueira – 21.99 km
11:29 SS13 Vila Franca Sao Bras – 15.96 km
15:04 SS14 Graminhais – 23.30 km
16:18 SS15 Tronqueira – 21.99 km
18:10 Céldobogó

A Rali Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
március 21-23: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt
május 24-26.: Rally Liepaja, aszfalt
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt

MOL Racing Team

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ