A TOYOTA GAZOO Racing két nagy sebességű futamra készül

A TOYOTA GAZOO Racing két nagy sebességű futamra készül

MEGOSZTÁS

Rally Estonia: Előzetes
A TOYOTA GAZOO Racing két nagy sebességű futamra készül

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team készen áll arra, hogy fokozza a tempót a 2023-as szezon nyolcadik futamán, a július 20-23. között megrendezésre kerülő Rally Estonia Rallyn: ez az észak-európai dupla futam első része, amely a FIA World Rally Championship néhány leggyorsabb szakaszain fog zajlani.

A Portugáliában, Szardínián és Kenyában rendezett három durva és egyre nagyobb kihívást jelentő murvás rali után a figyelem most a simább és a gyorsabb utak felé fordul: két héttel később a Rally Estonia után a Rally Finland következik: a WRC leggyorsabb fordulója és a TGR-WRT hazai versenye.

A csapatnak komoly múltja van Észtországban, a regnáló világbajnok Kalle Rovanperä-vel együtt, aki 2021-ben megszerezte első WRC-győzelmét ezen az eseményen, majd tavaly megismételte ezt a sikert. Rovanperä 41 ponttal vezeti a 2023-as tabellát Elfyn Evans előtt, aki tavaly Észtországban első és második helyezést ért el a csapat számára.

Mindketten részesei voltak a TGR-WRT második egymást követő 1-2-3-4-es helyezésének a Safari Rally Kenyán a múlt hónapban, Sébastien Ogier és Takamoto Katsuta mellett. Mivel Észtország nem szerepel Ogier részszezonbeli programjában, Katsuta ismét beugrik, hogy segítsen a csapatnak megvédeni 48 pontos előnyét a gyártók bajnokságában.

A TGR-WRT továbbra is dolgozik a GR YARIS Rally1 HYBRID fejlesztésén és a teljesítmény javításán, és Észtországban egy frissített belsőégésű motort tartalmazó erőforrás-frissítést vezet be.

Míg az Észtország Rallyn használt utak közül sok széles és ritmusos, rengeteg ugratóval és emelkedővel, mások keskenyebbek és technikásabbak. Különösen ezeken a szakaszokon a puha és homokos felület az egyes szakaszok második szakaszára erősen kihordottá válhat.

Amióta a rali 2020-ban csatlakozott a WRC naptárához, a szervizpark az Észt Nemzeti Múzeumban lesz, az ország második legnagyobb városában, Tartuban – a fővárostól, Tallinntól mintegy két órányira délkeletre. A népszerű ünnepélyes rajtot Tartu központjában csütörtök este a szervizpark melletti  szuperspeciál szakasz követi.

A pénteki nap lesz a rali leghosszabb napja a maga 133,38 versenykilométerével: a már ismert Peipsiääre és Mustvee szakaszok északon, valamint Raanitsa délen mind kétszer teljesítve a déli szervizelés két oldalán, mielőtt Neeruti egyszeri áthaladása zárja a napot. A szombati nap más formátumú: két szakasz kétszer fut délelőtt a szerviz előtt, majd délután megismétlődik egy másik tesztpár. A tartui szuperspeciál este, a szolgálatba való visszatérés után újra megismétlődik. A vasárnapi finálé a többnyire új Karaski szakasz két futamából és a Kambja meghosszabbított változatából áll, amely ismét otthont ad a rali végét jelentő Power Stage-nek.

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)

“A legutóbbi kenyai verseny a 2023-as szezon félidejét jelentette, és az ott elért hihetetlen eredmény után az előnyünk a pilóták és a gyártók bajnokságában azt mutatja, hogy a csapat eddig nagyon jó munkát végzett a szoros versenyben. Természetesen ezt az erős formát szeretnénk folytatni a következő futamokon, Észtországban és Finnországban, ahol a teljesítményen van a hangsúly. Ezek másfajta gondolkodásmódot követelnek meg a versenyzőktől, mint a közelmúltban lezajlott durvább versenyek: ha nyerni akarsz, akkor az első szakasz első kanyarjától kezdve nyomnod kell. Egy évvel ezelőtt Észtországban erősek voltunk, de továbbra is keményen dolgozunk azon, hogy javítsunk a teljesítményünkön ezeken a futamokon, és nagyszerű, hogy új frissítéseket tudunk hozni az autóhoz. A versenyzőink élvezik a gyors utakon való vezetést, és nagyon várjuk már a ralit.”

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen


Kalle Rovanperä: “A Rally Estonia egyértelműen az egyik kedvenc versenyem a naptárban. Sok időt töltöttem már Észtországban, és a gyors és ritmusos utak nagyon jól illenek a vezetési stílusomhoz. Jó emlékeim vannak a rallyról, és mindig is élvezetes volt számomra. Még 2020-ban is, amikor még nem volt sok tapasztalatom, a dobogóért küzdhettünk, majd 2021 nagyon különleges volt, hiszen akkor nyertünk először. Tavaly az időjárás is közrejátszott, és remélem, idén is lesz egy kis eső, mert pénteken ismét megnyitjuk az utat. Mint minden ralin, a terv az lesz, hogy a győzelemre törekedjünk, és különösen, mivel ezen a ralin már korábban is nagyon erősek voltunk.”

Elfyn Evans / Scott Martin

Elfyn Evans: “Észtország teljes területváltozást hoz, és ezzel együtt mentalitásváltást is. Néhány durva és viszonylag alacsony sebességű ralin vagyunk túl, és most a rendkívül nagy sebességű és sima kavicsos pályára lépünk, és ezek a következő versenyek a magabiztosságról és a volán mögötti elkötelezettségről szólnak. Versenyzőként bíznod kell a pacenote-jaidban, és jó érzéssel kell rendelkezned az autóval, ezért a múlt heti verseny előtti tesztünkön keményen dolgoztunk, hogy mindent megpróbáljunk jól csinálni. Remélhetőleg a következő versenyen

Takamoto Katsuta / Aaron Johnston

Takamoto Katsuta: „Nagyon szeretem az Észtországban és Finnországban zajló nagy sebességű szakaszokat. Nagy kihívás lesz, de nagyon várom már ezeket a rallykat. Észtországban a szakaszok nagyon gyorsak, de vannak nagyon szűk és kanyargós szakaszok is. A felület néha nagyon puha tud lenni, így a nyomok még megnehezíthetik a második szakaszt: pilótaként továbbra is el kell kötelezni magát, de a nyomokat is jól kell kezelni. Igyekszem a legjobbat kihozni magamból, és remélem, hogy jól teljesíthetek, és jó eredményt érhetek el a csapat számára.”

Kövesd a TOYOTA GAZOO Racing WRT-t:
Facebook: https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORAcingWRC
Twitter: https://www.twitter.com/TGR_WRC (@TGR_WRC)
Instagram: https://www.instagram.com/tgr_wrc/ (@TGR_WRC)
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCCtALHup92q5xIFb7n9UXVg

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ