A TOYOTA GAZOO Racing dél-amerikai sikerre törekszik – WRC Chile Bio Bio...

A TOYOTA GAZOO Racing dél-amerikai sikerre törekszik – WRC Chile Bio Bio Rally

MEGOSZTÁS
 
TOYOTA GAZOO Racing a dél-amerikai sikerre törekszik
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team szeptember 26-29-én a 2024-es FIA rally-világbajnokság 11. fordulójára Chilebe utazik A FIA WRC 11. futamára, amely a dél-amerikai utakon fog zajlani.
Egy nagyon igényes görög Akropolisz rallyt követően, ahol a csapat teljesítménye jutalom nélkül maradt, a pilótapárosok nagyon motiváltak a visszatérésre. Erős versenyzői felállítást állított össze, hogy küzdjön a győzelemért Chilében, Kalle Rovanperä, Elfyn Evans és Sébastien Ogier mind jelen vannak és jelöltek a gyártói pontokért.
A világbajnok Rovanperä és Ogier is három versenyt nyertek idén, melyekkel nem volt szerencséjük, mert nem tudtak gyártói pontokat hozzátenni legutóbbi finnországi, illetve görögországi rajtjukhoz – az élről estek ki – , Evans pedig hozzájuk hasonlóan alig várja, hogy több sikertelen futamot követően újra visszatérjen az mezőny legjobbjai között az élmezőnybe.
.
A TGR-WRT szintén üdvözli a feltörekvő csillagot, Sami Pajarit, egy újabb kiruccanásra Chilébe egy  GR YARIS Rally1 HYBRID volánja mögött, miután lenyűgözően debütált a Finn Rallyn, ahol összességében negyedik helyen végzett, és megszerezte első szakaszgyőzelmét. A csapat elkötelezettségének részeként a világ különböző útjain fejleszti a fiatal tehetségeket, a fő cél, hogy Pajari a legmagasabb szinten bővítse tapasztalatait Chile változatos murvás útjain.
Chile tavaly, négy évvel a 2019-es debütálása után tért vissza a WRC naptárába, a Concepción székhelyű rally mintegy 500 kilométerre zajlik majd a fővárostól, Santiagótól. A környező Biobio régió erdei murvás szakaszain.  A futam gyorsai technikás és gyors részekből állnak sima és abroncsokat koptató felületek keverékével ötvözódik.
A csütörtöki Concepciónban zajló shakedown és ünnepélyes rajt után pénteken kezdődik a rally egy ismert, délkeleti szakaszból álló hurokkal, amelyet a déli istentisztelet után megismételnek. A rally többi szakasza a Biobío folyótól délre zajlik, kilátással a Csendes-óceánra. A szombat a leghosszabb nap 139,2 versenykilométerrel további kétszer három szakaszon keresztül, új gyorsokkal is – ahogy vasárnap is, amikor két szakaszt kétszer vezetnek déli szervíz nélkül.
Az elmúlt hat eseményből négy kavicsos győzelmet követően a GR Yaris Rally2 először vesz részt egy WRC2-es fordulón Európán kívül. Jan Solans spanyol pilóta, aki májusban Portugáliában kategóriagyőztes, a Teo Martín Motorsport csapatával közösen teszi meg a chilei utat.
Jari-Matti Latvala – csapatfőnök –  “Az elmúlt két futamon  nem a saját utunkat jártuk bajnoki ambícióink tekintetében, de nem adjuk fel a küzdelmet. Továbbra is nyomulunk és koncentrálunk arra, hogy megnyerjük a szezon utolsó három fordulóját, és mindent megteszünk, hogy fenn tartsuk a nyomást. Csapatunk nagyon motivált, hogy jó eredményt érjen el Chilében, Elfynnel, Sebel és Kalle-val nagyon erős csapatunk van, hogy megküzdjünk a győzelemért. A szakaszok általában gyorsak és ritmusosak, ami illik a sofőrjeinkhez és az autónkhoz. Az egyetlen dolog, amit tavaly felfedeztünk, hogy szárazon elég magas lehet a gumiabroncs kopása, ezért oda kell figyelnünk. Sami számára ez egy lehetőség arra, hogy Finnországra építsen, ahol rendkívül jól teljesített, és lássa, hogy érzi magát a Rally1 autóval különböző terepen, és felépítse a tapasztalatait. És ha minden jól megy, azok az utak jól állnak neki, és újabb erős teljesítményt láthatunk. ”
Kalle Rovanperä – #69 TGR Yaris Rally 1 Hybrid
“Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy segítsük a csapatot visszavágni Chilében. Az ottani utak gyorsak és ritmusosak, mint Finnországban, de a murva és az itiner jellemzői nagyon eltérnek, így a gumiabroncs kopás kezelése a legfontosabb dolog, azt mondanám. Tavaly nem volt a legkönnyebb dolgunk, de legalább megvolt a gyorsaság, és a csapattal együtt igyekeztünk tanulni abból, hogy tiszta hétvégénk legyen és küzdjünk a dobogós helyekért. Nagyon jó sebességünk volt a legutóbbi, nyári európai futamokon, remélhetőleg a rally kezdetétől jól érezzük magunkat. ”
Elfyn Evans – #33 TGR Yaris Rally 1 Hybrid
“Nagyon élvezem a szakaszokat Chilében, nagyon várom a futamot. Napról napra van egy kis mix a karakterben: az első kicsit technikásabb,több ugratóval, bizonyos értelemben hasonlít Finnországhoz, aztán a második kicsit szélesebb és nyitottabb, akár egy kicsit Waleshez hasonló. Tavaly elég erős esemény volt számunkra, legalábbis a tempót tekintve. Csak alábecsültük, hogy milyen durva lesz száraz körülmények között, ami miatt esélyünk van a győzelemre, ezért ezt szem előtt kell tartanunk, attól függően, milyen időjárás lesz, amikor odaérünk. Néhány különböző okból kifolyólag nehéz esemény után mindenképpen pozitívabb végeredményt szeretnék elérni a hétvégén. ”
Sébastien Ogier – #17 TGR Yaris Rally 1 Hybrid
“A görögországi kihívásunk nem úgy végződött, ahogy reméltük, és mindkét bajnokságban rossz irányba haladtak a rések, de nem adjuk fel, és továbbra is a legjobbat nyújtjuk a szezon utolsó három fordulójában, mert a dolgok még fordulhatnak. Tavaly nem voltam Chilében, de 2019-es emlékeim egy szép eseményről szólnak, élvezetes szakaszokkal valamint kiváló dél-amerikai hangulattaló. Örülök, hogy visszamehetek oda. Lesz egy-egy olyan rész, amit ismerek, és van, ami nekem új, de attól a kihívástól sosem félek. Mostanában elég erős volt a tempónk, és átlagosan magasabb pontot szereztünk, mint a riválisaink, és remélem, ezt tudjuk folytatni. ”
Sami Pajari –  #5 TGR Yaris Rally 1 Hybrid
“Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a Rally1-es autóba Chilében. Remélem, nagyon élvezetes esemény lesz számomra. Tavaly versenyeztem először Chilében a WRC2-ben és egész jó volt a tempó. Szépek és kicsit hasonlítanak Finnország egyes szakaszaihoz: többnyire elég gyorsak és ritmusosak, persze néhány konkrét kihívással is. Remélem, nekem is hasonló hétvégém lesz, mint Finnországban – próbálom élvezni a vezetést és minden kilométerrel fejlődni – nem érzek nyomást az eredmény tekintetében. A lényeg, hogy több tapasztalatot szerezzek ebben az autóban és annyi tapasztalati időt, amennyit csak tudok. ”

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ