TOYOTA GAZOO Racing első és második pozícióban a szombati verseny nap után
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a Rally Chile leghosszabb és legnehezebb napját úgy zárta, hogy Kalle Rovanperä vezet, csapattársa Elfyn Evans előtt.
A 139,2 versenykilométeres, két körös, három szakaszból álló versenyen a szombati nap a legtechnikásabb és durvább murvás utakkal, valamint a péntekihez képest megváltozott időjárási körülményekkel, köddel és esővel nehezítette a helyzetet.
A nap elején három másodperccel vezető Evans a délelőtti erős formáját folytatva háromból két szakaszgyőzelmet aratott. Rovanperä megszerezte a második helyet, és 1,8 másodpercre megközelítette csapattársát, amikor a délelőtti második szakaszon 9,7 másodperccel volt a leggyorsabb, de Evans válaszul 8 másodperccel gyorsabb volt mindenkinél a következő szakaszon, ahol az eső és a köd miatt a gumikezelés kulcsfontosságúnak bizonyult.
Evans délután egy újabb szakaszgyőzelemmel tovább növelte előnyét, de a legnehezebb körülmények még hátra voltak a 11. szakaszon. Az egyre sűrűsödő köd jelentősen csökkentette a látási viszonyokat a fordított sorrendben hátrébb haladó versenyzők számára. Rovanperä volt a leggyorsabb az élen haladók közül, így 5,5 másodperccel átvette a vezetést Evans előtt.
Rovanperä a nedves utolsó szakaszon 15,1 másodpercre növelte előnyét, Evans pedig 18,5 másodpercre növelte a különbséget a harmadik helyen álló Ott Tänak (Hyundai) előtt.
Sami Pajari folytatta a tanulást a második versenyén a GR YARIS Rally1 HYBRID-et vezetve, és érett hozzáállást tanúsított, hogy elkerülje a problémákat a kihívást jelentő körülmények között, így a napot a hatodik helyen zárta.
Sébastien Ogier igyekezett visszavágni a pénteken elvesztett időért, és a nehéz útviszonyok ellenére erősen kezdte a napot, a második legjobb időt autózva az SS7-en. Hasonló tempót tartott az SS8-on is, amíg egy sziklával való ütközés meg nem rongálta a jobb első felfüggesztést, és megállásra kényszerítette. A csapat megjavította az autót, készen állva a vasárnapi újraindításra.
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
„Azt kell mondanom, hogy nagyon elégedettek vagyunk a mai teljesítményünkkel. Kalle és Elfyn elképesztő munkát végeztek, és nagyon jól vezettek. A körülmények nagyon kemények voltak, de mindketten megmutatták, hogy ha sikerül, akkor nagy időkülönbségeket lehet elérni. Sami teljesítményével is nagyon elégedettek vagyunk. Számára a legfontosabb, hogy tapasztalatot szerezzen, ezért óvatosan haladt a ködben, mert ilyen szélsőséges körülmények között nehezebb megérezni az autó határait, és ez a helyes megközelítés számára. Csalódást okozott Sebnek, hogy ma reggel le kellett állnia, de holnap újra itt lesz, és tudom, hogy nagy lesz a motivációja, mert eddig rendkívül gyorsan vezetett a hétvégén.”
Kalle Rovanperä – #69
„Összességében ez egy pozitív nap volt számunkra. Az érzés határozottan jobb volt, mint tegnap. Ahogy vártam, a gumikopás nagy tényező volt ma reggel, és az utolsó szakaszon kihívás volt tartani a tempót a kör végéig. Aztán délután tudtunk valamit nyerni, amikor az időjárás kicsit nedvesebb és trükkösebb lett. Azt mondanám, hogy ez volt a legködösebb idő, amiben valaha raliautót vezettem, de jól kezeltük: eléggé biztonságban tudtuk tartani, és még mindig jó volt a tempónk. Holnap még egy hosszú nap áll előttünk, és fontos lesz, hogy bebiztosítsuk ezt a kettős győzelmet a csapat számára, és megpróbáljunk minél több pontot hozni az utolsó napról.”
Elfyn Evans – #33
„Azt hiszem, elégedettek lehetünk a mai teljesítményünkkel. Jó volt a reggeli körünk – talán csak a középső szakaszon voltunk egy kicsit óvatosak a gumikkal való gazdálkodásban. A délután már keményebb volt. A kör első szakasza elég jól indult, de aztán a második szakaszon nagyon nagy ködbe kerültünk, ahol még az út szélét sem láttuk. Nagyon nehéz volt, és sok időt vesztettünk ott. A lágy gumikat is ott szereltük fel, de nem igazán tudtuk kihasználni őket, míg Kalle az utolsó szakaszon, ahol nedvesebb volt, használta az övét, és remekül kihasználta az előnyét. Ez egy kicsit kettős csapás volt számunkra, de összességében jól ment, és megpróbáljuk ugyanígy folytatni holnap is.”
Sébastien Ogier – #17
„A tegnapi időveszteségünk miatt ma reggel nyomást kellett gyakorolnunk, és az elejéhez közel indulva tudtuk, hogy nehéz körülményekkel kell szembenéznünk. Bátor gumiválasztást hoztunk, és úgy gondolom, jól működött. Sajnos, nagyon közel az SS8 végéhez, egy szikla került a vonalvezetésembe, és rossz pillanatban csíptük el, amikor az autó eleje fékezés közben teljesen megterhelődött, és ez megrongálta a felfüggesztést. Ez nem az, amit bármelyikünk is akart, és ez már két olyan rali egymás után, ahol elképesztő sebességünk volt, de nem sikerült ezt átváltani. Elkeserítő, de holnap visszatérünk, és remélem, hogy a csapattársaim még mindig erős eredményt tudnak hozni a csapat számára.”
Sami Pajari (5-ös versenyautó)
„A mai szakaszok technikásabbak voltak, és újra kellett tanulnom a Rally1-es autó vezetését. A körülmények is nagyon trükkösek voltak már a délelőtti utolsó szakaszon és különösen délután. A 11. szakaszon némi ködre számítottam, de meglepett, hogy mennyire nagy volt. Úgy döntöttem, hogy csak megpróbálok okosan vezetni ilyen körülmények között, hiszen olyan könnyű lenne buta hibát elkövetni, mert csak néhány métert lát az ember elöl. Ennek ellenére élvezhettünk ma néhány szakaszt: a délutáni első szakasz nagyon jó volt, és az utolsó is jobban ment még a nedves körülmények között is. Az autót egész hétvégén nagyon jó volt vezetni, és biztos vagyok benne, hogy holnap is jó érzéssel indulhatunk majd.”
1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2:25:14.3 ó
2. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +15.1s
3. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +33.6s
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +43.7s
5. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1:23.0 p
6. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1:49.5 p
7. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1:50.6 p
8.. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +5:14.6 p
9 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +6:28.2s
10. Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +6:45.0 p
39. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1:27:11.3 ó
Mi következik?
A zárónap ismét a Concepcióntól délre fekvő erdőkben zajlik, ahol egy-egy szakaszpár kétszer kerül lefutásra olyan utakon, amelyeket többnyire 2019-ben használtak utoljára. A Bio Bio teszt második szakasza szolgál a rali végét jelentő Power Stage-ként, ahol a leggyorsabb csapatoknak akár öt extra pontot is felajánlhatnak.
matezsoltee