A Hyundai Motorsport 89° Rallye Monte-Carlo beharangozója
A Hyundai Motorsport célja, hogy a FIA WRC 2021-es szezonjának nyitó fordulóját győzelemmel kezdje. A január 21-24. között megrendezésre kerülő futam, új útvonallal és időtervvel, három akciódús napon keresztül Franciaországban, míg az utolsó négy gyorsasági szakasszal Monaco irányában kerül idén lebonyolításra. A Hyundai Motorsport három Hyundai i20 Coupe WRC-vel áll rajthoz, amelyek Ott Tänak-Martin Jarveojä, Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe és Dani Sordo-Carlos del Barrio felállásokkal rajtolnak el a futam első gyorsán.
A Hyundai Motorsport célja, a FIA WRC-ben, a héten elkezdődő nyolcadik szezonját a lehető legponterősebben kezdje. Az alzenaui csapat szeretné megvédeni tavalyi sikerét a 89°Rallye Monte-Carlo futamán.
A tapasztalattal, sokoldalúsággal és dinamizmussal rendelkező csapat 2021-ben a gyártói cím megszerzésén túl a sportág történetének első „mesterhármasára” törekszik a pilóták kategóriájában.
A Rallye Monte-Carlo a WRC versenynaptárának egyik legigényesebb futama. A 2021-es verseny útvonalterve, új szakaszokat tartalmaz. A futam során fogják használni első alkalommal a Pirelli vadonatúj fejlesztésű abroncsait. Igazi főszereplővé léphet elő az időjárás . A pilótapárosoknak fel kell készülniük arra, hogy egy szakaszon belül meg kell küzdeniük a száraz, nedves feltételek mellett a hóval és a jéggel.
A futam első három napjának központja Gap lesz. Idén nincs shakedown. Ehelyett az ünnepélyes nyitó ceremóniát követően azonnal a nyitó két gyorsra indulnak a pilótapárosok. Pénteken Gap-től nyugatra három új gyors szerepel a futam programjában, amely a rally leggyorsabb napja lesz 127 kilométeres hosszával. Szombaton három gyors után távozik a mezőny a gapi szervizparkból dél felé fordulva Monacoba. Négy szakasszal zárul majd a futam vasárnap.
A Hyundai Motorsport mindhárom pilótapárosa tesztelt a 89° Rally Monte-Carlo előtt, annak érdekében, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjon a változó körülményekhez, illetve tapasztalatokkal gazdagodjon a Pirelli újfejlesztésű abroncsaival kapcsolatban.
Andrea Adamo – Hyundai Motorsport csapatvezető
Nyolcadik szezonunk előestéjén vagyunk. Készen állunk a harcra ezen az ikonikus futamon. 2021-es szezonunk céljai egyértelműek: azért vagyunk itt, hogy harmadik egymást követő gyártói címünket megszerezzük, és támogassuk legénységeinket egyéni ambícióikban. Mindannyian keményen dolgoztunk annak érdekében, hogy a 2020-as második félévében megszerzett lendület az új szezonban is megmaradjon. Az autó megbízhatóságának és teljesítményének javítása továbbra is kulcsfontosságú lesz az első métertől, az utolsóig. Ez egy újabb intenzív verseny lesz, ezért a kezdetektől csúcsformában kell lennünk.
Ott Tänak – #8 – Hyundai i20 Coupe WRC
- Az észt legénység második szezonját kezdi meg a Hyundai Motorsportnál.
- A 2020-as futamon szerencsés kimenetelű balesetet szenvedett, amely után feladta a versenyt.
A Monte mindig egy óriási kihívás, talán a szezon legnagyobb kihívása. Ez a szezon első futama, ahol szorongsz, idegesebb vagy, és nem vagy biztos abban, hogy mire is számíthatsz. Az időjárás mindig változékony, így ez egy olyan hely, ahol mindent egyszerre láthatsz, tapasztalhatsz, mint az első 2020-as rallynk során. Meg kell találnunk a helyes érzést az idei évre.
Thierry Neuville – #11 – Hyundai i20 Coupe WRC
- Neuville 2020-ban első győzelmét aratta a Hercegségben.
- Wydaeghe, új navigátorként csatlakozik Neuville-hez a 2021-es szezonban
A Rallye Monte-Carlo mindig egy trükkös futama a szezon kezdetének, főként azoknak a körülményeknek köszönhetően, amelyekkel szembesülhetünk. Ez egy aszfaltos futam, téli körülmények között, ahol fekete jéggel, hóval, latyakkal és esővel is találkozhatunk. Ez az egyetlen olyan futam, ahol négyféle abroncsból. Az utolsó két futam remek volt a csapat számára. 2019-ben két másodpercen múlt a futamgyőzelem, majd 2020-ban sikerült. Ez lesz az első közös futamom Martijnnal , mindketten keményen dolgoztunk a felkészülés során. Mindkettőnk számára óriási kihívás lesz az idei Monte.
Dani Sordo – #6 – Hyundai i20 Coupe WRC
- A kétszeres szardíniai futamgyőztes páros utolsó közös futamára készül
- A Rallye Monte-Carlo lesz Carlos del Barrio és Dani Sordo utolsó rallyja
Számomra ez lesz az év legnagyobb kihívást jelentő futama. A feltételek gyakran megváltozhatnak;ugyanazon a szakaszon lehetnek száraz feltételek, jég és hó is. A legfontosabb dolog a bölcs gumiválasztás, a lehető legjobb információk birtokában, amelyek a jégkémeinktől és a csapat időjárási személyzetétől érkeznek. Nagyon sok olyan dolog zajlik körülötted, amellyel csak a Rallye Monte-Carlon találkozhatsz. Ez lesz az utolsó közös versenyünk Carlossal, és szeretnénk a lehető legjobban szerepelni!
Hétvége egy percben:
- A Rallye Monte-Carlo csütörtökön nyitóünnepséggel indul Gapban, majd két délutáni szakasz következik – Saint-Didier / Corps (20,58 km) és Saint-Maurice / Saint-Bonnet (20,78 km).
- A pénteki program új kihívást jelent majd a mezőnyre, amely majdnem 127 km mért szakaszt jelent: Aspremont két körét – La Bâtie-des-Fonts (19,61 km) és Chalancon – Gumiane (21,62 km) Montauban-sur-l egyszer az ‘Ouveze – Villebois-les-Pins (22,24km).
- Három szakasz szerepel a szombati útitervben. Kétszer a La Breole / Selonnet (18,31 km) és egyszer a Saint-Clement / Freissinieres (20,48 km) szakaszok mielőtt a csapatok dél felé indulnak Monacóba.
- A rally vasárnap zárul két körben a Puget-Theniers / La Penne (12,93 km) és Briançonnet / Entrevaux között, amelyek közül ez utóbbi lesz majd a 2021-es Power Stage-t.
matezsoltee