A svéd pilóta már négyszer állt dobogón a legmagasabb szinten
A közelmúltban megkoronázott FIA Rallycross Európa-bajnok, Anton Marklund a következő hétvégén (november 12-13.) visszatér az FIA Rallycross Világbajnokságba a 2022-es szezonzáróra a németországi Nürburgringen, az ALL-INKL.COM Muennich Motorsport SEAT Ibiza RX1e volánja mögött.
Az autóval idén kampányolt a csapattulajdonos/pilóta, René Münnich, de mivel a német – korábbi Euro RX1-es versenygyőztes – korábbi üzleti kötelezettségek miatt nem lesz elérhető a Nürburgringen, cserére volt szükség.
Marklund 2022-ben az egyik leglenyűgözőbb teljesítményt nyújtott az egész World RX programban. A svéd vitathatatlanul a domináns erő volt az Európa-bajnokság Euro RX1 kategóriájában a SET Promotion révén, és megfelelően meg is szerezte a címet – hozzáadva az eddigiehez. már 2012-ben (TouringCar) és 2017-ben (Supercar) elérte – egy fordulóval korábban Montalegre-ben.
Miután megszerezte a trófeát, Marklund kiszállt, és harmadik győzelmét ünnepelte a múlt hónapban Spa-Francorchampsban, és most készen áll arra, hogy visszatérjen a World RX-be az ALL-INKL.COM Muennich Motorsporttal.
A 29 éves svéd pilóta alig 12 hónapja szerepelt utoljára világbajnokságon a Nürburgringen, egy Hedströms Motorsport Hyundai i20-assal, és négy dobogós helyezést könyvelhet el a sorozatban – Norvégiában egy győzelmet vettek el tőle 2019-ben a műszaki szabályok megsértése miatt.
Marklundnak most van még egy esélye, hogy a legmagasabb szinten – WRX – versenyezzen, és két kézzel ragadja meg a lehetőséget annak a a reményében, hogy jó teljesítményt nyújtva ugródeszkaként felhasználja a kínálkozó lehetőséget a jövő évi teljes szezonra.
„Minden nagyon gyorsan összeállt” – árulta el. „Szombat este felhívott a mérnököm, Laurent, aki mentorként és menedzserként is segít egy kicsit. Mesélt a lehetőségről, és azt mondta, hogy mindössze tíz percem van a döntésre. Nem volt előttem a naptár, de azonnal igent mondtam!
„Fantasztikus évem volt az Európa-bajnokságon, és mindent elértem, amit elterveztem. Valóban azt hittem, hogy Spa után vége a szezonomnak – már az összes versenyfelszerelésemet is elraktam télre –, de az új elektromos World RX autók egyikével versenyezni nem az a fajta lehetőség, ami minden nap felmerül, szóval igent kellett mondanom.”
„Nagyon hálás vagyok René-nek és az ALL-INKL.COM Muennich Motorsportnak, hogy bíztak bennem, és megadták ezt a lehetőséget. Mivel nincs teszt a versenyhétvége előtt, és az összes többi pilóta a teljesítménye csúcsán van szinte egy teljes szezonnyi tapasztalat után, ez óriási kihívás lesz, de abból a rövid időből, amikor korábban kipróbálhattam az RX2e autót. , úgy tűnik, hogy a vezetési stílusom elég jól illik az elektromos kategóriához.”
„A nehéz lesz megtalálni az utolsó néhány tizedmásodpercet, de minden tőlem telhetőt megteszek majd, és igyekszem annyi visszajelzést adni a csapatnak, amennyit csak tudok, hogy a jövőre tekintve segítsek nekik a helyes irányba haladni.”
„Nem titkoltam, hogy szeretnék visszatérni a világbajnokságra. Határozottan van néhány befejezetlen dolgom, és ha 2023-ba egy RX1e autó vezetési előnnyel megyek, csak erősebb pozícióba kerülhetek – de ami a hétvégére kitűzött célokat illeti, semmiféle nyomást nem helyezek magamra. Nagyon alázatos hozzáállással, sok energiával és pozitív hangulattal fogok belevágni – és azzal a céllal, hogy minden egyes pillanatot élvezhessek, amikor a pályán vagyok.”
Swede already four times a podium-finisher at the highest level
Recently-crowned FIA European Rallycross Champion Anton Marklund will return to the FIA World Rallycross Championship for the 2022 season finale at Germany’s Nürburgring next weekend (12-13 November), behind the wheel of ALL-INKL.COM Muennich Motorsport’s SEAT Ibiza RX1e.
The car has been campaigned this year by team owner/driver René Münnich, but with the German – a former event-winner at Euro RX1 level – unavailable for the Nürburgring due to prior business commitments, a replacement was needed.
Marklund has been one of the most impressive performers on the entire World RX package in 2022. The Swede was unquestionably the dominant force in the European Championship’s headlining Euro RX1 category with SET Promotion, and he duly wrapped up the title – adding to those he had already achieved in 2012 (TouringCar) and 2017 (Supercar) – a round early at Montalegre.
With the trophy secured, Marklund went out and celebrated with a third victory from six starts at Spa-Francorchamps last month – and now he is poised to return to World RX with ALL-INKL.COM Muennich Motorsport.
The 29-year-old last competed in the World Championship at the Nürburgring just under 12 months ago, in a Hedströms Motorsport Hyundai i20, and he counts four podium finishes to his credit in the series – with a win taken away from him in Norway in 2019 due to a technical infringement.
Marklund now has another chance to impress at the very highest level – and it is one he intends to grab with both hands, hoping that a good performance could put him firmly in the shop window and act as a stepping-stone towards a full-time comeback next year.
“This has all come together so quickly,” he revealed. “I got a phone call on Saturday evening from my engineer, Laurent, who has also been helping me a bit as a mentor and manager. He told me about the proposal and said I had just ten minutes to decide. I didn’t have my calendar in front of me, but it was a complete no-brainer!
“I’ve had a fantastic year in the European Championship and accomplished everything I had set out to. I really thought my season was over after Spa – I had even put all my racing gear away for the winter – but to get to race one of the new electric World RX cars isn’t the kind of opportunity that comes up every day, so I had to say yes.
“I’m so grateful to René and ALL-INKL.COM Muennich Motorsport for putting their trust in me and giving me this chance. With no testing ahead of the race weekend and all the other drivers at the peak of their performance following almost a full season of experience, it’s going to be a huge challenge, but from the short time I’ve had trying out the RX2e car before, my driving style seems to suit electric pretty well.
“The difficult bit will be to find those last few tenths-of-a-second, but I will give it everything I have and try to give the team as much feedback as I can to try to help them push in the right direction for the future.
“I’ve made no secret of my desire to return to the World Championship. I’ve definitely got some unfinished business there, and going into 2023 with some prior advantage of driving an RX1e car can only put me in a stronger position – but in terms of objectives for the weekend, I’m not putting any pressure on myself. I’ll go into it with a very humble approach, a lot of energy and positive vibes – and aiming to enjoy every single moment I’m out on-track.”