A Dunakanyar Rali minden téren feledhetetlen élményekkel gazdagította a Hibján Joci – Szollár Csabi párost. A büntetéseknek köszönhetően lecsúsztak a negyedik helyről, de nem csüggednek a srácok, már most várják a mecseki futamot.
Hogy sikerült ennyi büntetés összegyűjteni hétvégén a Forddal?
– Majdnem a negyedik helyen végeztünk, de mégsem, mert kaptunk összesen 1 perc 10 másodperc büntetést. Pedig annyira szoros volt végig a küzdelem, gyakran mentünk azonos időket a kategóriatársakkal. Nem fért bele a bakink, mert így sokkal hátrébb végeztünk, mint terveztük, de legalább tanultunk belőle. Mindkét esetben a terelőkkel gyűlt meg a bajom, az elsőt benéztem, Csabi diktálta, de olyan nagy tempóval érkeztem a gumis terelőhöz, hogy kénytelen voltam a két gumi közé beengedni a kocsit, ahol át is szakítottuk a szalagot. A nagyobb bajt így próbáltam elkerülni. Aztán a második napon pedig az utolsó gyorson a cél előtti gumis terelőt valamiért nem írtuk fel, ilyen még talán sosem fordult elő velünk, most igen. Amatőr hiba, megérdemeltük itt is a büntetésünket, többet nem csinálunk ilyet az tuti.
Milyen volt tök új pályákon versenyezni?
– Nagyon szuper. Szép helyen mehettünk, kulturált szervizpark, pörgős hétvége, kiváló gyorsasági szakaszokkal. Nem is tudnék választani, mert mindegyik gyors annyira klassz volt, viszont csodálkoztam, mert semmi nem ugrott be menet közben sem régről, valószínűleg annyira régen autóztunk rajta. Ez viszont pont azt a pluszt adta, hogy teljesen ismeretlen pályán versenyezhettünk, melyek még gyorsak és technikásak is voltak egyben…tényleg fantasztikusan alakult ez a Dunakanyar Rali. Az időjárás sem okozott különösebb gondot, a büntetéseket leszámítva végre egy „kerek” futamon vagyunk túl.
A versenyautóval minden rendben volt?
– A Ford teljesen jól végezte a dolgát, egy kis benzinnyomás problémánk adódott, mikor letettük a kocsit Parc Fermébe, de másnap reggel a szervizben megoldották a fiúk pár perc alatt. Egyébként hibátlanul működött, most kezdünk összeszokni. Igaz egyedül voltunk a sok Peugeot között a Forddal, de ott tudtunk az első négyben autózni, a tervünk szerint. Igaz végül visszacsúsztunk a hetedik helyre a negyedikről, levontuk a konzekvenciát…jobban kell figyelni felíráskor és verseny közben is…ennyi.
Készültök a Mecsek Ralira?
– Persze, nem csüggedünk a mostani eredmény miatt, megyünk a Mecsekbe…és toljuk tovább. A terv az, hogy előtte tudjunk tesztelni, ezt próbáljuk most már mindig beiktatni, hiszen nagyon sokat számít. Helyszínt, időpontot és részleteket nem tudok még, de ha összejön tréningezünk majd.
Partnereink:
KOMPRESSZOR VARGA-GH KFT.; SECURITY BÁRÁNY KFT.; GERDA-TRANS KFT.; SZIMITA TRADE KFT.; FEHÉRTÓI CSEMEGE; FEHÉRTÓ-TRANS SNACK KFT.; SMALL-EAST BT.; NYÍRSÉGTEFU 2009 KFT.; NYÍR-TEL KFT.; K+K SPEDIT KFT.; LAKI-SZIG KFT.; CHARON-TRADE KFT.; Szakács és Társai Kft., Gara KAROSSZÉRIA KFT.; FASTRACERS.HU; NYÍR-VAFE KFT.; CSMBT KFT.; ERERKONDI KFT.; hsc MOTOR KFT.; BÁNKA TRANSPORT; BERTI KLAUSZ KFT.; ASONÁJ 2003 Kft.; Axin origó kft.
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Bence