A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala nem aggódik Takamoto Katsuta sebességéért a Renties Ypres Rally Belgium futamán elszenvedett balesete ellenére.
A japán pilóta a Dikkebus szakasz első teljesítése során szenvedett baleset és a hatodik helyről esett ki, ami Latvala szerint a szezon első hibája volt Katsuta részéről. A finn szerint az ilyen balesetek mind részei egy gyári pilóta világbajnoki szereplésének.
Jari-Matti Latvala:
Ami Ypres Rallyn történt, az Taka második nehéz futama volt egymás után. Észtországban nem hibázott, de a múltban nem egyszer láthattuk, hogy a navigátorok megsérülhetnek az ilyen futamokon.
Katsuta navigátora Dan Barritt a múlt hónapban az Észt Rallye-n sérült meg az egyik ugratót, aminek köszönhetően ki kellett hagynia a belga aszfaltos futamot.
Hat zsinórban elért pontszerző helyezés után, köztük a Safari Rallyn karrierje legjobb helyezését elérve, második hely Kenyában, Katsuta egymást követő két alkalommal is kiesett
Ez [Belgium] volt Taka első hibája a szezonban, ezért azt mondtam neki, hogy minden versenyző elkövet – legalább – két hibát minden szezonban és minél kevesebbet foglalkozzon a történtekkel, igyekezzen túl tennie magát rajta.
Latvala hozzátette, hogy úgy érzi, Katsuta balesetének következménye nem áll arányban a belga verseny második napján elkövetett hibájával.
Ez egy példa volt arra, hogy egy kis hiba is nagyon keményen büntethet. Inkább a vezetési vonallal volt probléma. Az egyik bukkanót túlságosan jobbról kezdte el. Nem ezt érdemelte volna. Nem a túl nagy sebesség miatt történt a baleset.
Keaton Williams, aki Belgiumban Barrittet helyettesítette, a jövő hónapban megrendezésre kerülő Akropolisz Rallyn (szeptember 9-12.) is Katsutával fog versenyezni, mivel Barritt még lábadozik a hát- és nyaksérüléseiből.
matezsoltee