A Salgó Ralin az volt a Kurtos Robi – Fridrik Gergő páros célja, hogy újabb értékes pontokat szerezzenek, de a sors ismét közbeszólt.
Nem a terv szerint alakult a hétvégétek.
– Sajnos kifejezetten nem. A verseny kezdetekor még kicsit álmosak voltunk. De a rajt után azonnal kaptunk kalandokat, hogy ne legyen unalmas. Lementünk egy bal 3 tövére, és ütött az elején, onnantól kidobta a négyet. Így kezdődött a buli. A második gyorsot is túlóvatoskodtam, mert nem tudtam hol számíthatunk felhordásra, és jól tettem, mert eszméletlenül felhordásos volt, ezért ez is puhatolózósra sikeredett, de legalább megismertük a pálya minőségét. Volt olyan szakasz, ahol csúszkált a kocsi segge, de egyébként jól éreztük magunkat.
Mitől gyulladt ki a versenyautó?
– Az erdőből kifelé jövet elkaptuk a gumifalat, ami megütötte a lökhárítót és a kipufogót, és annyira közel került ez a kevlar burkolat a katalizátorhoz, hogy felizzott, és kigyulladt a kocsi hátulja. El tudtuk hálistennek oltani, de ezzel együtt ugye letiltotta a motort is. Szóval, ha akartunk volna sem tudtuk volna folytatni a versenyt. Tényleg szerencsénk volt, hogy letilt a kocsi, mert egyébként lehet csak a célban vettük volna észre, hogy a lánglovagok lettünk. Valószínű katalizátor csere lesz.
Sikerült újra programoztatni a kocsit?
– Igen, ég és föld lett azonnal a kis piros vérgép. Az időeredményeink is azt mutatták, hogy jobban megyünk, valamint érzésre is másabb volt a Mitsubishi. Még annak ellenére, hogy az elején próbáltunk megfontoltan autózni, így is elégedettek voltunk…vagyis lettünk volna az eredménnyel, ha nem kell feladnunk a viadalt. Még egy defektet is kihordunk lábon, de utána ez már lényegtelenné vált, amikor kigyulladtunk. Sajnos értékes pontokat veszítettünk, de az autósport ilyen kiszámíthatatlan.
Mecsek a következő úticél?
– Igen, az egyébként is tervben volt, de ezzel a kieséssel valószínű mennünk kell az összes hátralévő futamon. Muszáj lesz mindent beleadni, ha a Production Kupában szeretnénk megőrizni a helyünket. Három hét és újra találkozunk.
Partnereink:
Kelet Autósport Kft.; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; Rex Bau Kft.; Perla-X Kft.; Jancsika; DREXLER TRAFFIC Bt.; Szalontai és Fiai Magánszeszfőzde; Car-Szer 2000 Bt.; Zemplén Hard-Work Kft.; Vipo-Home Kft.; ztvmotorsport.hu
Szöveg: Tiba Anita