Nézzük, hogyan melegítenek a pilóták és a csapatok a 75. Wales Rally 3.58 kilométeres első gyorsán.
SS1 Oulton Park – 3.58 km
Fotó: krismeeke.com / Twitter
Kris Meeke – Toyota Gazzo Racing WRT – nyert a shakedown után az SS1 szakaszon is!
Így állunk az SS1 után:
1. Meeke/Marshall Toyota Yaris WRC 2:47.4 p
2. Neuville/Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +2.1 s
3. Solberg/Mills Volkswagen Polo GTI R5 +3.3 s
4. Ogier/Ingrassia Citroën C3 WRC +3.8 s
5. Mikkelsen/Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +4.1 s
6. Lappi/Ferm Citroën C3 WRC +4.7 s
7. Edwards/Glennerster Hyundai i20 R5 +5.4 s
8. Latvala/Anttila Toyota Yaris WRC +5.7 s
…
13. Tänak/Jarveojä Toyota Yaris WRC +8.8 s
Tänak: A motor leállt! Nincs lámpám…, ami nagyon hiányzott, mert csak a fák tetejét világította meg…
Ogier: Ez nem volt könnyű! Próbáltam hibátlanul vezetni, kicsit gyorsabbak is lehettünk volna, de itt nincs helye a kockáztatni. Holnap igyekezni fogunk.
Neuville: Jó gyorsunk volt. Nagyon trükkös volt több helyen is, meglepetésekkel. A lágyabb gumiabroncsok jobban működtek volna, de kompromisszumra kellett törekednünk. Rengeteg néző volt a pálya mentén. Könnyű volt az autót vezetni. Holnap igyekszünk megtalálni a ritmust és a megfelelő beállításokat, hogy a tempónk gyors legyen.
Mikkelsen: Nagyon nehéz volt, de tudtuk, hogy csúszós lesz. Ez egy fontos hétvége lesz, ahogy közeledik a szezon vége egyetlen pontot sem szeretnénk veszíteni.
Meeke: Ez igazán trükkös! A versenypályán ilyen körülmények között olyan volt, mint a jég. Igyekszünk egy jó hétvégét produkálni.
Suninen : Rendkívül csúszós volt. Több hibát is vétettem és a gumiválasztásunk is szörnyű volt. A shakedown elég jó volt, de az igazi rally holnap kezdődik, meg kell találnunk a jó ritmust.
Evans: Nehéz időszak volt távol maradni, de nem volt sokkal könnyebb visszatérni ma este egyszerűen nehéz volt! Határozottan várom a holnapot, megnézzük hogy, mit tehetünk.
Tidemand: Nehéz volt és határozottan csúszósabb volt mint amire számítottam. Izgalmas hétvégén lesz. Nagyon várom, hogy most kezdődjön el az igazi rallyt!
Breen: Egyes helyeken nagyon bonyolult volt, ezért csak át akartam jönni, és nem hibázni. Egy izgalmas hétvége előtt állunk, amit nagyon várok.
20:30 – Gumiválasztás
Meeke, Tänak: 5 db MICHELIN LTX Force Soft6
Latvala, Neuville: 2db Medium6 + 3 db Soft6
Breen: 4 db Medium6 + 1 db Soft6
Ogier, Lappi, Mikkelsen: 1 db Medium6 + 4 Soft6
Suninen, Evans & Tidemand: 5 db Medium6
Fotó: Michelin Motorsport
20:20 – A gyors állása
1. Solberg/Mills Volkswagen Polo GTI R5 2:50.7 p
2. Edwards/Glennerster Hyundai i20 R5 +2.1 s
3. Solberg/Johnston Volkswagen Polo GTI R5 +10.4 s
4. Cave/Furniss Hyundai i20 R5 +15.1 s
5. McErlean/Williams Hyundai i20 R5 +15.6 s
6. Erickson-Chang/Brady Ford Fiesta R2T19 +53.2 s
Petter Solberg: Ez izgalmas volt. A kézifék, még akkor is működött, amikor nem kellett volna! A kocsi nem működött az első 100 méteren, de utána rendben volt. Jó szórakoztunk a sötétben, és az utolsó rész különösen izgalmas.
Rajtlista:
matezsoltee