Abszolút második hely és kategóriagyőzelem a Baranya Kupán és egy bravúros negyedik helyezés a Terep-rally Világkupa futamon. Címszavakban így lehet összegezni az MR Racing múlt hétvégi teljesítményét.
Kovács Antal és Istovics Gergő 2015-ben az utolsó gyorsaságin, az abszolút első helyről volt kénytelen feladni a Baranya Kupát, így a mostani ezüstérem igazi kárpótlást jelent az R5-ös Ford Fiestával versenyző páros számára.
„Másodikak lettünk, ami egy remek eredmény és azt jelenti, hogy elkezdtünk a jó irányba menni. Sokfajta beállítást és abroncsot kipróbáltunk, megérte ide eljönni, nagyon jó verseny volt, elégedettek vagyunk.”
A Maricsek Miklós – Notheisz Ivett kettős saját magát is meglepte azzal, hogy az abszolút hatodik helyen zárta a Baranya Kupát.
„Tulajdonképpen csináltam a dolgomat és jöttek az időeredmények. Amikor íven megy az ember, nem érzi annyira a tempót és ez becsapós, mert 5-10 másodperccel jobb időket autóztam gyorsasági szakaszonként, mint amire számítottam magamtól. Pörgős verseny volt a Baranya Kupa, mi rettenetesen jól éreztük magunkat. Jól választottunk gumit, a Hankook abroncsok kiválóan végezték a dolgukat egész hétvégén. A prológon és az utolsó, nyárásvölgyi szakaszon is abszolút harmadik időt autóztunk, az ötödik gyorson úgy voltunk ötödikek, hogy hárman voltunk egy másodpercen belül, de abszolút negyedik idő is szerepelt a nevünk mellett. A Baranya Kupán tét nélkül versenyeztünk, de ezt a teljesítményt kell majd alapul vennünk az ORB-ben, ha ott is eredményesebben akarunk szerepelni.
Közvetlenül Maricsekék mögött végzett a csapat másik Mitsubishis párosa, a hazai pályán versenyző Amrein László – Kovács Szabolcs kettős.
Borbás Szabolcs és Harmos Gergely számára nehezen indult a Baranya Kupa, hisz a fiúk Citroen DS3-a az első szakasz rajtja előtt megmakacsolta magát és nem akart beindulni, majd miután az MR Racinges legénység kikéste a rajtidejét – ami 1 perc büntetést vont maga után -, varázsütésre megjavult az R3-as Citroen.
„Hármunknak, azaz az autónak, Gergőnek és nekem a Baranya Kupa volt a második közös aszfaltos futamunk, így igazából magunkhoz képest kellett, hogy gyorsuljunk. Nagyon sok van még a Citroenben és bennünk is, mert ott a példa Michael Koglert személyében: Ugyanolyan technikával, sokkal jobb időket teljesített, mint mi. Az autó biztos tudja, nekünk kell még kilométereket gyűjteni, illetve el kell hinni a féktávokat és a kanyarsebességeket. Az első gyors előtt egyből bezsákoltunk egy percet, de nem nagyon foglalkoztunk vele, mert az volt a cél, hogy végre autózzunk egyet. Szombat este a kategória harmadik helyen fordultunk és másnap az olasz, Renault Clios párossal meccseltünk. Ment az adok-kapok, volt, hogy tizedre azonos időt autóztunk, úgyhogy szoros csata volt, nagyon élveztük. Végül a kategória győzelem is az ölünkbe hullott, mert Kogleréket kizárták, az olaszok pedig az utolsó gyors után késtek 12 percet, amiért kaptak 2 és fél perc büntetést, így egy perccel megelőztük őket az összetettben.”
A májusi, lyukóbányai esést követően hazai pályán tért vissza az újjáépített tűzpiros Zsigulival Kiss Roland és Haraszti Zsolt. A pécsi duó karcmentesen teljesítette a Rallye2-es futamot és az abszolút 13. pozíció mellé megszerezték a MARB-os párosok számára kiírt kategória ezüstérmét.
A Pethő István – Nánai Tamás páros a saját hibájából 10 perc büntetéssel kezdte a Rallye2 hatodik fordulóját, így szinte a rajtban tét nélkül futammá szelídült számukra a Baranya Kupa. A Lada VFTS-sel autózó egység ennek ellenére igyekezet a lehető legtöbbet kihozni magából, de az ötödik szakaszon végleg megpecsételődött a sorsuk; hatalmasat buktak Hetvehelyen. A fiúk szerencsére nem sérültek meg, de a VFTS jobb hátulja gyakorlatilag szétnyílt a három betonkorláttal való találkozáskor.
Nem csak a nemzetközi futammá avanzsált Baranya Kupán termett babér az MR Racing csapata számára, hisz Osváth Péter és Farnadi Ágnes az abszolút negyedik helyen végzett a terep-rally világkupa magyarországi állomásán, a HunGarian Baja-n. A balatonfüredi kettős teljesítményének az értékét tovább növeli, hogy az általuk használt BMW X6-ba gyakorlatilag a verseny hétvégéjén ültek először.
„A csúcspontot számomra rögtön az első gyorsasági jelentette, mert egy abszolút harmadik idővel kezdtünk, egy olyan mezőnyben, ahol ott volt a 3 gyári Mini, Mikko Hirvonenennel, a gyári Toyota, illetve Miroslav Zapletal és Marcin Lukaszewski. Jó hétvégét zártunk, annak ellenére, hogy defektet kaptunk az utolsó szakaszon. Nagyot harcoltunk Zapletallal a harmadik helyért, igyekeztünk megfogni a cseh versenyzőt, de a defekt közbeszólt. Ez egy technikai sport, ez benne van a pakliban. A BMW elképesztően komoly technika, egy igazi épített versenyautó, amiben biztos bőven van még tartalék, mert a verseny előtt nagyon kevés időnk volt foglalkozni vele, de ettől függetlenül maximálisan elégedettek vagyunk!”