Neuville vs. Ogier 0.3 s a különbség144,84 kilométer után

Neuville vs. Ogier 0.3 s a különbség144,84 kilométer után

MEGOSZTÁS
2017 FIA World Rally Championship
Round 10, Rally Turkey
13-16 september 2018
Thierry Neuville, Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC
Photographer: Fabien Dufour
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

A világbajnoki éllovasok között mindössze 0.3 másodperc a különbség a “sziklás utakat” követően. Neuville ennyivel vezet Ogier előtt. A napot Breen kezdte a legjobban miután megnyerte a nyitó gyorsot – Çetibeli 1, majd Neuville – Ula 1 – és Mikkelsen – Çicekli 1 – következtek a szakaszgyőzelmek sorában. A délután Ogiernek sikerült a legjobban, mitán nyerte a 38.1 kilométeres Çetibeli 2 szakaszt. Neuville duplázott és behúzta másodszor is az Ula 2 – 21.75 km – gyorsot. Tänak sem akart kimaradni a szakaszgyőztesek közül, szenvedése ellenére. Övé lett a Çicekli 2 – 12.57 km – a mai zárógyors.

1. T. Neuville N. – Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC 1:52:28.2 ó
2. S. Ogier – J. Ingrassia Ford Fiesta WRC +0.3 s
3. A. Mikkelsen – A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +2.6 s
4. J.M Latvala – M. Anttila Toyota Yaris WRC +16.3 s
5. O. Tänak – M. Järveoja Toyota Yaris WRC +31.9 s
6. H. Paddon –  S. Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +35.1 s
7. E. Lappi-  J. Ferm Toyota Yaris WRC +36.8 s
8. C. Breen – S. Martin Citroën C3 WRC +50.1 s
9. T. Suninen – M. Markkula Ford Fiesta WRC +1:02.9 s

Tänak, Lappi és Ogier a sorrend a szakaszon, míg Neuville, Ogier, Mikkelsen az összetettben. Mikkelsen a  gumijainak elhasználódásának köszönhetően elveszítette a vezetést és visszaesett a harmadik helyre.

Neuville: Tolatnom kellett, így 6-7 másodpercet veszítettem. Ogiernek jól sikerült az első gyorsa, majd a másodikat visszavettük. 

Ogier: Őszintén! Nagyon örülök, hogy itt vagyunk. Nagyon sajnálom a reggeli port, ami miatt sok időt veszítettünk, de összességében elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel.

Mint délelőtt, ismét Neuville nyerte a szakaszt! “A kemény részeken nagyon meg kellett nyomnunk, hogy jó legyen az időnk. Ogier meglepett minket, sokkal nagyobb nyomást gyakorolt ránk, ezért válaszolnunk kellett.”

Neuville, Lappi, Ogier a sorrend a szakaszon. Mikkelsen, Neuville, Ogier az összetettben. A három pilóta között 3.0 másodperc a különbség.

Evans és Östberg autója is megsérült a gyorson… feladták mindketten.

Hat kemény abronccsal kezdték meg a pilótapárosok a délutáni kört. Az első kört követően a mély homok, kavics és durván sziklás szakaszok tisztultak. Neuville közel 30 másodperccel gyorsabb volt, mint reggel. A feltámadó szél elfújta a por, ami reggel nehezítette a haladást a szakaszon.

Ogier nyerte a gyorsot és az összetettben Mikkelsen mögé előre lépett a második helyre. A dobogó alsó fokára Neuville lépett előre. Mikkelsen, Ogier, Neuville az első három. A három pilóta között 20.4 másodperc a különbség. ” Sokkal élvezetesebb volt por nélkül!, de nagyon göröngyös volt.”

Tänak autója az egyik jobb, bal kombinációban lefulladt ” Ez nem a mi rallynk!” Értékelt az elmúlt futamok győztese.

Breen 25 kilométert teljesített lassú defekttel… a korábbi éllovas visszaesett a 8. helyre, miután 45.3 másodpercet bukott a szakaszon.

 

Mikkelsen nyerte a ” legrövidebbb” mai szakaszt. “Igyekeztem megmenteni az abroncsaimat, amelyek a kör zárógyorsán bizonyították, hogy jó választás voltak.” 

Mikkelsent a szakaszon Ogier és Neuville követte, míg az összetettben is az élre állt a Hyundai norvégja. Breen nagyon óvatos volt, míg Östberg elégedett a teljesítményével, de megjegyezte, hogy eddig “meglehetősen kevés a dráma…”

Neuville nyerte a szakaszt – Szörnyű feltételek voltak a szakaszon, nyomok nélkül , kiforgó kerekekkel. Szárazabb volt a szakasz, mint ahogy számítottam. Igyekezetem egy jó gyorsot csinálni. Az autó rendben, de nagyon sokat kellett takarítani.

Neuville mögött Östberg és Ogier végeztek dobogós pozíciókban. Az összetettben Breen, Mikkelsen, Östberg sorrendben zárult a második szakasz.

Evans Fiestája megsérült… folyik belőle az olajj. Bárcsak tudnám, hogy mi is a gond! A jelek hátsó diffi problémákra mutatnak. Úgy néz ki, hogy megütöttünk egy sziklát, ami összetörte a házat. Három kemény nap áll előttünk. Az fog nyerni, aki a legjobban megóvja az autóját. 

A szakaszt Craig Breen – Citroen –  nyerte 28: 32.3 perccel, aki csak a túlélésre játszott a szakasz közepén maradva, Paddon és Mikkelsen előtt. Neuville a 6., míg Ogier a 8. helyen nyitott. Az összetettben a Breen, Mikkelsen, Ostberg hármas nyitott. A Hyundai pilótáknak rémálom szerűen indult a reggel, miután 5.15 órakor a hoteljüket el kellett hagyniuk tűzriadó miatt.

A szakaszon óriási volt a por, amely nagyon nehezen ült el. A gyors eleje és vége nedves volt. Lappi “porfalról” beszélt. A por a szakasz 8. és 30. kilométer között nehezítette a vezetést.

Rajtlista: 1. Neuville 2. Ogier 3. Tänak 4. Lappi 5. Mikkelsen 6. Latvala 7. Evans 8. Østberg 9. Breen 10. Suninen 11. Paddon 12. Al Qassimi

Gumiválasztás: Ogier és Mikkelsen kivételével valamennyi pilóta 6db kemény abronccsal vágott neki a versenyhétvége legnehezebb és leghosszabb napjának. Ogier 4 kemény +2 közepes, míg Mikkelsen 4 közepes + 2 kemény abronccsal vágott neki a mai 144.84 kilométernek.

matezsoltee

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ