19. Rally Italia Sardegna 2022 – Gumiválasztás + okos vezetés – SS2-SS5

19. Rally Italia Sardegna 2022 – Gumiválasztás + okos vezetés – SS2-SS5

MEGOSZTÁS

Főszerepben a gumiválasztás és az okos versenyzés. Indul a szezon egyik legösszetettebb versenye a mai adag: nyolc gyors és 133,56 versenykilométer. Kövessük az eseményeket!

Tänak: Nagyon keményen igyekszünk. Néhány dolgot nehéz kezelni, de mindent megteszünk. Portugália óta a futómű sokat fejlődött – ha pontosan ott lehetnénk, ahol lennünk kellene, akkor nagyszerű autó lenne.

SS5 utáni állás:

1. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 61:11.1 p
2. Lappi/Ferm – Toyota GR Yaris Rally1 +3.7
3. Loubet/Landais – Ford Puma Rally1 +8,9
4. Breen/Nagle – Ford Puma Rally1 +10,1
5. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +14,6
6. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +26,1
7. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +41,2
8. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +42,5

SS4 Terranova 2 – 14,19 km

9:09.2 p – Tänak –
9:10.1 p – Neuville – A látási viszonyok jobbak voltak [az SS2-nél] – még mindig egy kicsit poros, de nem igazán zavaró. Változtattunk az autón, és valamivel jobb, de még mindig nem vagyok 100 százalékosan magabiztos. Jó futás volt. keresztül, de lehet, hogy a keresztezett gumik helyett három keményen kellett volna lennem.
9:15.9 p – Breen
9:17.8 p – Rovanperä – Az biztos, hogy zordak a körülmények. Kicsit tartok tőle, hogy most túl óvatos vagyok, mert próbálom elkerülni a defekteket és dolgokat. Lássuk, milyen a tempó most. [Volt egy nagy pillanata Rovanperä-nak, hiányzik a hátsó légterelő fele.]
9:19.2 p – Katsuta

10:02- Breen-nek kalandja volt…

2022 FIA World Rally Championship / Round 05 / Rally d’Italia Sardegna 2022 / 02-05 June, 2022 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

Evans kiesett, az SS3 után, feladta a mai napot amit a Toyota megerősített! A kiállást a Yaris Rally1 hűtőrendszerének sérülése – vízszivárgás – miatt történt. Fotó: Toyota

SS3 Monti di Alà e Buddusò 1 – 24,70 km

Lappi nyerte a gyorsot és vezeti az összetetettet.

A futam állása a szakaszt követően:

1. Lappi/Ferm – Toyota GR Yaris Rally1 27:04.7 p
2. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +1,9
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +3,0
4. Breen/Nagle – Ford Puma Rally1 +8.4
5. Loubet/Landais – Ford Puma Rally1 +10,0
6. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +12,5
7. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +12,6
8. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +18,7

Szakaszidők:

15:06.4 p – Lappi
15:09.8 p – Breen
15:11.7 p – Tänak
15:15.8 p – Fourmaux
15:17.5 p – Evans
15.17.7 p – Sordo
15:18.6 p – Neuville – Rendben volt, bár kár úgy kezdeni a ralit, mint ma reggel. 7,5 mp-et veszítettünk Elfynnel szemben 3 km alatt. Frusztráló, de ez van. Nem vagyok 100 százalékig elégedett az autó egyensúlyával és mozgásával. szóval dolgoznunk kell ezen egy kicsit.
15:19.1 p – Rovanperä – Megnézzük, hogy mit tudunk kezdeni a második menetben a gumikkal. Ez gyors teljesen rendben van, de a végén lévő nagyon szűk szakaszokon nem lehet többet tenni, mert nagyon csúszós volt.”
15:19.5 p – Loubet
15:28.2 p – Katsuta – Semmi baj, de túl óvatos voltam, mert nem éreztem olyan jól a tapadás változásokat. Tennünk kell valamit.
16:54.8 p – Greensmith – megforgott és lefulladt a Puma motorja is.

8:15 – Látva a részidőket eddig Evans és Tänak a leggyorsabbak jelenleg a szakaszon.

SS2 Terranova 1 – 14,19 km

A futam állása a szakaszt követően:

1. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 11:50.2 p
2. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +4.7
3. Loubet/Landais – Ford Puma Rally1 +5,0
4. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +7,9
5. Lappi/Ferm – Toyota GR Yaris Rally1 +8.1
6. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +11,3
7. Breen/Nagle – Ford Puma Rally1 +13,1
8. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +14,6

Szakaszidők:

9:22.7 p – Evans – Alig láttam néha…nagyon rossz volt.
9:23.5 p – Loubet – Nem tudom, hogyan sikerült ilyenre. Elég trükkös, de lépésről lépésre igyekeztem. Majd meglátjuk, hogy tudunk-e többet tenni a második körben
9:26.8 p – Tänak – Alig láttunk. Ez a szakasz gyilkos,jelenleg nagyon nagy kihívás.
9:30.3 p – Rovanperä – Elég csúszós volt, ahogy az vártuk. Nehéz körülmények között autőztunk elsőként,nem tudom,hogy tudtam e volna ettől többet tenni. Az elején elkövettem néhány apró hibát, de ezen kívül a tőlünk telhetőt megtettük.
9:30.5 – Lappi . Rendben lenne itt minden, lehetne nyomni rendesen, de amikor nem látsz… egyszerűen meghátráltam. Olyan könnyű eltalálni valamit, így biztonságosan átjöttünk.
9:34.1 – Breen – Nem láttam. Öt-hatszáz méterenként megálltam. Helyenként lelógattam az autót az útról, és helyenként porfal volt előttem.
9:37.8 p – Katsuta – A tapadás alacsony, mint mindig, de a probléma az, hogy nem látunk semmit a por miatt. Nem teszik, hogy őszinte legyek.
9:38.0 p – Neuville – Egyáltalán nem lehet látni semmit több helyen is. Akár 15 másodpercet veszítettünk a porban, és teljesen le kellett lassítanom. Szégyen ez a pilótákra nézve (FIA előjárői?).
9:39.0 p – Greensmith
9:42.0 p – Sordo – A kezdetektől fogva poros és nagyon csúszós ezeken a gumikon. Rendben van, de így nehéz.

A szakasz történései: 

7:15 – Neuville szerintem olykor, olykor nem lát semmit Rovanpera porában.

7:05 – A Terranova szakasz 2021-ben négy év kihagyás után tért vissza, az idei verzió változatlan, egy kis rövidítéstől eltekintve. Gyors, szűk és technikás részek keveréke. A szakaszt végig olykor nagyon közeli fák szegélyezik.

6:30 – Rovanperä 7:01 perckor kezdi a szakaszt.

Pénteki rajtlista:

Rovanperä
Neuville
Katsuta
Tänak
Evans
Breen
Greensmith
Sordo
Lappi
Loubet
Fourmaux

A Rally Italia Sardegna csütörtökön egy esti szuperspeciális szakasszal veszi kezdetét: Olbia-Cabu Abbas (3,23 km). A pénteki útvonal a Terranova (14,19km), Monti di Alà e Buddosò (24,70km), Osilo – Tergu (14,63km) és Sedini – Castelsardo (13,26km) nyolc gyors, kétszeri ismétléssel. A szombati futam hasonló struktúrát követ: a csapatok kétszer teljesítik a Tempio Pausania (12,03 km), Erula – Tula (15,27 km), Coiluna – Loelle (21,60 km) és a Monte Lerno di Pattada (17,01 km) szakaszokat. Az esemény vasárnap a Cala Flumini (12,55km) és a Sassari – Argentiera (7,10km) két körével zárul, az utóbbi második alkalommal a rali Power Stage-e lesz.

A futam állása az SS1 szakaszt követően:

1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 2:26.8 p
2. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +0,5 s
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +0,7 s
4. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +1,0 s
5. Lappi/Ferm – Toyota GR Yaris Rally1 +1,0 s
6. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +1.3 s
7. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +1.7 s
8. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +2.2 s

Neuville 2:26.8 p – Jó szakaszom volt. Úgy gondoltam, hogy nehéz lesz, a körülmények lazak és meglehetősen zordak is voltak. Remélem, jó rallyt tudunk teljesíteni, mert jól felkészültnek érezzük magunkat. Érdekes lesz látni,hogy ki milyen abroncsokat választ holnap.
Katsuta 2:27.3 p – Elég csúszós volt – jobban, mint amire számítottam –, de minden jó érzés. Az autó jól érzi magát. Nagyon változékony hétvége lesz, szóval okosnak kell lennem, és nem kell hibáznom. Ha nem hibázok holnap végéig akkor jó lesz.
Evans 2:27.5 p – Nyilvánvalóan ez csak egy kis próbája annak, hogy mi is vár ránk, de jó, hogy jól kezdtünk. Valójában nem volt túl jó érzés, hogy őszinte legyek, de meglátjuk, mi lesz ezen a hétvégén.
Lappi 2:27.8 p – Egy helyen túl széles voltam jó tíz méterrel, de nagyon csúszós volt! Őszintén szólva nagyobb tapadásra számítottam, és úgy tűnt, hogy az első autóknak jó volt a tapadása, de lehet, hogy most másfelé halad. Kicsit túl látványos, de most megnyugszunk, és ismét holnapra koncentrálunk.
Rovanperä 2:27.8 p – Szerintem a bajnokságra kell elsősorban oszpontosítanunk. Tudjuk, hogy nehéz lesz az autónak és nekünk is, a szakaszok megnyitása azt jelenti, hogy elég nehéz lesz a győzelem. Okosnak kell lennünk.
Tanäk 2:28.1 p – Ez az első alkalom itt ebben az autóban. Teljesen kemény gumikkal mentünk, így elég csúszós volt, de jót futottunk.
Sordo 2:28.5 p – Megpróbálunk mindent megtenni, de ez nehéz rali, amelyen nagyon könnyű mindenhol hibázni.
Fourmaux 2:29.0 p – Megpróbálunk mindent megtenni, hogy a végére érjünk, de ez nagy kihívás lesz a pilótáknak és az autóknak is. Sok minden megtörténhet ezen a rallyn, és ezt nagyon jól tudjuk.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ