Turán Frigyes és Henning Solberg közös tesztje
Turán Frici a Hankook Fejlesztési Program keretén belül Henning Solberggel tesztel a sólyi pályákon. Az egyik legtapasztaltabb pilótával a murva abroncsokat tesztelik, az ebből levonható tanulságok pedig meghatározzák majd a fejlesztések további irányát.
– Hogyan jött létre a Solberggel való együttműködés?
– A Hankook Fejlesztési Program keretein belül szerveztük ezt a tesztet, illetve még tervezünk továbbiakat is. Most a WRC bajnokságban használható, kemény murva gumikra fókuszál a gyár. Ennek részletes tesztelésében vagyunk benne, az pedig, hogy Henning itt van, a személyes jó kapcsolatunknak köszönhető.
– Henning Solberg az egyik legnagyobb név a rali világ aktív versenyzői közül.
– Henning alapvetően a WRC kategóriában érdekelt, viszont idén R5-össel is indul és érdeklődik az abroncsaink iránt. Ezért kértük fel, hogy mondjon véleményt, esetlegesen segítsen a beállításokban, hiszen nagyon nagy tapasztalata van, ami biztosan hasznunkra válik. A navigátora, Ilka Minort is vele érkezett, Henning Norvégiából, Ilka Ausztriából repült ide. Nagyon sokat tudnak hozzátenni a programhoz, szerdán ő vezetett, majd együtt is autóztunk, a csütörtöki nap pedig az enyém volt.
– A pozitív együttműködés mikor válhat élessé?
– Henning az idei évre leszerződött, viszont a jövő éve még nyitott, alapvetően a lényeg az, hogy itt van, és részt vesz a fejlesztésekben. Nagyon tetszik neki, pozitív az abroncsról kialakított képe, bízom benne, hogy jól érezte magát nálunk. Henning egy nagyon jó kedélyű srác, így belecsempészhettünk egy kis országjárást is a programjába, például megmutatjuk neki a Balatont.
– A teszten tapasztaltakat rögzítitek és továbbítjátok a gyár felé?
– Természetesen, a két nap eredményeit a Hankook mérnökei összegyűjtik, – a hőmérséklettől kezdve a nyomáson át minden adatot feljegyeznek – és rögzítik. Ez a teszt nem is az autó beállításairól szól, hanem egy beállításon belül megyünk különböző keverékű abroncsokkal. Tesztgumikat hoztak, ez hat különböző fejlesztésű irány, amit összehasonlítunk a jelenleg futó abronccsal, és ezekből fogjuk kiválasztani a legmegfelelőbbet, amit majd a spanyolországi VB futam első napján is használni fogunk. Ez határozza meg az abroncsfejlesztéseket a jövőre nézve.
– Miért pont Henningre esett a választás?
– Egyrészt, nagyon jó a viszonyunk, másrészt Henning Solberg precíz az autó beállításokban és odafigyel a gátló- és futómű optimális paramétereire is. Henningnek nagyon jó érzéke van a megfelelő futómű-beállításokhoz és hatalmas a tapasztalata. Örülök, hogy az én autómmal megy, hiszen így a mi sikerességünkért is sokat tehet, biztosan megnézem az ő beállításait is.