A 2025-ös Dakar második hete nagy lendülettel indul, egy sokkal hosszabb etapot és két, kifejezetten kontrasztos profilú különleges résszel. A nap egy sziklás résszel kezdődik, amit egy 172 km-es útszakasz követ, amely egy pillanatnyi felüdülést kínál. A második rész azonban fárasztó kihívásnak ígérkezik, változatos homokos terepen kell megküzdenie: dombok, dűnék és pályák, ahol kulcsfontosságú lesz az elakadás elkerülése. Összességében a versenyzőknek ma nem kevesebb, mint 605 km-es mért szelektívvel kell szembenézniük.
Az első héten megtett 3560 km után a második héten nagyobb a hátralévő táv még további 4245 kilométert kell megtenni az Empty Quarter sivatagba vezető összes úttal. Az Al Duwadimi, Riyadh és Haradh-i megállók után Szaúd-Arábia legfélelmetesebb homokdűnéi között versenyezniük a Dakar 47. futamán, hogy végül nyertesként, vagy veszteskénk jussanak el a január 17-i subaytahi célig.

Guillaume de Mévius: “Egy jobb ritmus felé” – A belga véget vetett a Toyota hegemóniájának, megszerezte az új és felújított Mini első győzelmét, és elégedett a teljesítményével.
“Egyelőre a ranglista élén állunk. Végre jó szakaszunk volt! A célunk az volt, hogy visszakapjunk egy kis időt és búnuszpontot szerezzünk a győzelemért, Szóval mindent beleadtunk, amink csak volt. Az autónkon továbbra is van néhány seb az elmúlt hétről. Ma repültünk egy kicsit és szerencsére nem találtunk el semmit. Az első héten nem a kedvenc terepeimen versenyeztónk, de jól bírom magam és tudom, hogy még van hova fejlődnöm.”

Nasser Al-Attiyah: “A holnap jó lesz nekünk” – Al-Attiyah a. legtöbbet az élen, így 4’35” percccel csökkentette a hátrányát az élen álló Henk Lategannal szemben. A Dacia pilótája továbbra is a negyedik összetettben, de lemaradása 30’25” percre csökkent.
“Hosszú volt a szakasz. 25 vagy 30 km után azon kaptuk magunkat, hogy mi nyitjuk a szakaszt. A dűnék nem voltak egyszerűek, de remek munkát végeztünk. Ha valaki más nyit holnap, az jó lesz nekünk.”
Henk Lategan: “A motorok nem nyitják meg az utat” – Az összetettben éllovas toyotás a hetedik helyen végzett ezen a napon, ami a hét második legrosszabb teljesítményét jelenti az 1. szakasz kilencedik helye után. A dél-afrikai megmondta a magyarázatát, és a motorok és autók soron következő részszakaszai bizonyítani tudják majd az igazát. Eközben a Toyota Gazoo Racing pilótája Yazeed Al Rajhit az összetettben 7′16″ percre csökkentette hátrányát, míg Nasser Al-Attiyah pedig újabb 22′27″ percre a szaúdi mögött.
“Kicsit bizonytalan startunk volt, hogy őszinte legyek. Ma reggel bejutotva az első dűnékbe ,különösen durva helyek vártak minket a dűnék között, kicsit trükkös volt. Nem erőlködtünk nagyon, igyekeztünk biztonságban lenni ma, különösen az elkövetkező napok miatt. A motorok megnyitni nekünk az utat, így nem igazán akarunk az élmezőny közelében lenni.”
Stage 6 – Ultimate kategória eredményei
1. De Mevius 4:34:49 ó
2. Ferreira + 1:34 p
3. Al-Attiyah + 2:01 p
4. Botterill Guy + 3:25 p
5. Al Rajhi +3:25 p
6. Baciuskas + 5:31 p
Az összetett állása:
1. Lategan 32:32:25 ó
2. Al Rajhi + 7:16 p
3. Eksröm +22:27 p
4. Al-Attiyah +30:25 p
5. Guthrie +50:15 p
6. Serradori + 56:28 p
Így áll a futam a stage 6 után – Klikk!
Ricky Brabec – RallyGP : “Még hat nap, szóval folytatjuk a harcot”
A regnáló bajnok megszerezte első szakaszgyőzelmét a futamon, ezzel a tizenegyedik Dakar szakaszgyőzelmét. Ma reggel a hatodik helyről indulva, több mint 29 perces hátránnyal a HRC versenyzője feljött a negyedik helyre az ideiglenes tabellán, megelőzve csapattársát, Skyler Howest, és felzárkózott a dobogóra, immár csak 23’18” percre az éllovas Daniel Sanders mögé.
“Igen ez volt, a második hét első hosszú napja. Szeretnek egy kicsit pihenni most. Nehéz nap volt. Láttam Rosst a földön, megnyomtam a mentőgombot, láttam a helikoptert közvetlenül előtte a földre szállni. Így arra gondoltam, hogy gyorsabb, ha kijutok onnan, és közvetlenül a helikopterhez megyek, mintsem telefonálni. De mielőtt Rosshoz értem volna, már ott volt velük a rendőrség, és eszméleténél volt. Szóval igen, miután ezt megtettem, folytattam az utamat. A szakasz elég változatos volt, többféle terepviszonyokkal. Az utolsó rész kicsit a dűnékben trükkös volt, mert a helyi forgalom – szurkolói nyomok – őrült volt. Az emberek mindenhová mentek. De igen, most minden jó. Még hat nap, úgyhogy folytatjuk a harcot.”
Adrien Van Beveren: “Jó nap volt” – RallyGP : Miután a pihenőnap előtt szakaszgyőzelmet aratott, a francia versenyzőnek nehéz feladat volt a szakasz megnyitása, de így is a második leggyorsabb időt érte el a speciálison, és minden időbónuszt is zsebre vágott.
“Jó napunk volt. Egész nap én voltam az első, tényleg mindent megtettem, hogy gyors legyek. Nem volt könnyű. A navigáció az elején nagyon trükkös volt. Sok dűne volt a végén. Ki kell küszöbölnöm a hiányosságokat, és következetesnek kell lennem.”
Daniel Sanders – RallyGP : „Fontos volt, hogy ne menjünk túl jól ma” – Sanders ezt a szakaszt a következőre való felkészüléssel töltötte. A napon kilencedikként engedett némi időt a legközelebbi riválisának, Schareinának, Brabecnek és Van Beverennek. A holnapi terve egyszerű: kamatoztatni a nyomaikat, hogy utolérjék és visszakapják legalább a ma elvesztett időt.
“Kicsit durván indultam, kicsit elvesztem az elején, és a pihenőnap után próbáltam visszaállni a ritmusba. Ma az volt fontos , hogy ne menjek túl jól, mert úgy gondolom, hogy a holnap nehéz szakasz lesz, ezért nem akartam túlságosan nypmni és az élen motorozni, így remélhetőleg jó kiindulási pozícióban leszünk holnapra és visszatérünk a ritmusba.

Kevin Benavides kétszeres Dakar-bajnok – BIKE, RallyGP – a rally első hete után meghozta azt a nehéz döntést, hogy visszalép. A sérüléséből visszatérő argentin úgy döntött, hogy az összesítésben a tizenhatodik helyen ül, mert fizikai állapota egyszerűen túl veszélyessé tette a folytatást. “Nem vagyok a legjobb fizikai állapotban, de nagyon büszke vagyok arra, hogy a világ legnehezebb rallyjának első hetét teljesítettem” – magyarázta. ” […] A testem egyszerűen nem bírja most a tempót. Úgy döntöttem, hogy visszavonulok, túl nagy a további sérülések kockázata. […] Remélem, hamarosan visszatérhetek a versenyzésbe.”
Benavides a helyszínen marad, hogy támogassa testvérét, Lucianót, akárcsak a 2023-as Rallye du Maroc során, amikor Luciano a világbajnoki címért küzdött, valamint hogy segítse csapatát. “Kevin kiváló munkát végzett az első héten, és az a tény, hogy eljutott a pihenőnapig, az elszántságának bizonyítéka” – tette hozzá Andreas Hölzl, a Red Bull KTM Factory Racing csapatmenedzsere. “Most továbbra is támogatni fogja testvérét és a csapatot, ami nagy segítség.”
– A belga Guillaume De Mévius szombaton megszerezte első szakaszgyőzelmét a 2025-ös versenyen, amivel a 15. helyre lépett előre az összetettben. Mattias Ekström, Nasser Al-Attiyah, Mitch Guthrie Jr és Seth Quintero pedig bebiztosította helyét az első 10-ben. A pénteki pihenőnap után a verseny ritmusába való belerázódás egyesek számára nehéznek bizonyult a gyors szakaszon. Al Duwadimi és De Mévius remekeltek. A 30 éves versenyző így nyilatkozott: “Az első hetünk rosszul sikerült, ezért a második hétre összpontosítunk. A célunk az, hogy világbajnoki pontokat szerezzünk és biztosítsuk a top 10-es helyezést.”

– Az Ultimate osztály élén a legnagyobb lökést az ötszörös Dakar-bajnok Al-Attiyah adta a Dacia Sandriderrel, miután több mint négy és fél percet faragott a versenyben vezető Henk Lateganból. Az 54 éves katari így nyilatkozott. “Biztos vagyok benne, hogy tudunk még gyorsabbak lenni, megpróbáljuk behozni az elvesztegetett időt.”
– Az ausztrál Daniel Sanders megőrizte vezető pozícióját a motoros vezetését – Rally GP. A Red Bull KTM Factory Racing versenyzője a 7. szakaszon kedvező rajtpozícióját kihasználva igyekszik megtartani vezető helyét. A KTM versenyzői, Luciano Benavides és Edgar Canet úgy döntöttek, hogy nem kockáztatnak a kimerítő szakaszon. Sanders (30) elismerte: „Nehéz visszatalálni a verseny ritmusába.
– Egy újabb szakaszgyőzelem az SSV osztályban Francisco „Chaleco” Lópezt az összesített dobogóra emelte, és a chilei versenyzőnek hat szakasza maradt, hogy újabb címet szerezzen illusztris Dakar-karrierje során. A 49 éves versenyző elárulta: „Az utolsó kilométereket már sötétben tettük meg, és ez nehéz volt. Ez a verseny igazi kaland volt, és még hátravan az Üres Negyed”.
– A Challenger osztályban is napnyugta után ért célba az amerikai Corbin Leaverton a Red Bull Off-Road Junior Team versenyzője, aki a második helyet szerezte meg, és összesítésben a hetedik lett. A 23 éves versenyző így nyilatkozott: „Valószínűleg jobban élveztem ezt a szakaszt, mint bármelyiket, amióta itt vagyok. Köszönet a navigátoromnak, Taye-nek (Perry), hibátlan napot fogott ki a navigátorülésben.”
– A vasárnapi 7. szakaszon a kétkerekű és a négykerekű versenyzők eltérő utakon haladnak, mivel elsőként az Ultimate osztály legénységei az Al Duwadimi különleges szakaszon nem tudják majd követni a kétkerekűek nyomait a homokban.
Így áll a futam a stage 6 után – Klikk!
Ultimate
1. Henk Lategan (ZAF) 32:51,36
3. Mattias Ekström (SWE) +22,27
4. Nasser Al-Attiyah (QAT) +30,25
5. Mitch Guthrie Jr. (USA) +50,16
8. Seth Quintero (USA) 1:36,37
13. Rokas Baciuška (LTU) +3:27,44
14. Lucas Moraes (BRA) +3:34,56
15. Guillaume De Mévius (BEL) +3:43,43
16. Giniel de Villiers (ZAF) +3:51,23
24. Toby Price (AUS) + 6:29,38
44. Cristina Gutiérrez (ESP) +37:46.22
47. Nani Roma (ESP) +65:23.04
Challenger
1. Nicolas Cavigliasso (ARG) 35:57.59
2. Gonçalo Guerreiro (POR) +35.02
4. Pau Navarro (ESP) +1:57.08
7. Corbin Leaverton (USA) +4:05.26
SSV
1. Brock Heger (amerikai) 37:21,01
3. Francisco López (CHL) +1:47,27
Kerékpár
1. Daniel Sanders (AUS) 35:18.49
6. Luciano Benavides (ARG) +30.08
10. Edgar Canet (ESP) +1:16.59
matezsoltee