Sikeres helytállás az új műfajban

Sikeres helytállás az új műfajban

MEGOSZTÁS

 

VARGA RACING TEAM – 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny, 2017. július 15-16.

Lángi Attila – Csáki Richard, BMW Z4 M Coupe

Egy másik műfajban próbálta ki magát illetve BMW Z4-esét Lángi Attila. A Varga Racing Team pilótája a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen állt rajthoz, ahonnan az első futamnapon két kupát is elhozott. Másnap azonban a technika ördöge ismét gyorsabb volt…

Lángi Attila: Idén második alkalommal vettünk részt a mátrai hegyiversenyen, ami számunkra az év bulihétvégéje, hiszen ilyenkor minden szerviztagunkat vendégül látjuk a barátnőjével/feleségével, családjával együtt. A hangulat ismét fergeteges volt, és azért az eredmény sem maradt el – habár bevallom, ennél azért jóval többre képes a BMW, és talán még én is…

Magát a hétvégét úgy kell elképzelni, hogy a szombat és a vasárnap két külön versenynek számít. Minden napot két kör időmérővel kezdünk, ami kvázi egy edzés, hogy lássuk, hol is állunk a többiekhez képest. Ezután két versenykör következik, amelyek eredményéből tevődik össze az időnk és ezzel a napi helyezésünk. Egy 5,4 kilométeres távot kellett teljesítenünk a parádsasvári kastélyszállótól az elágazásig, végig hegynek felfelé – hűen a nevéhez.

Az első napot az abszolút 10. helyen zártam, valamint a Hankook gumiabronccsal versenyző rallysok között, Turán Frici és Strider Zoli mögött, illetve az amatőrök – mert mi a hegyiversenyzés tekintetében annak számítunk – között is 3.-ként zártam. Próbáltam azért, ahol csak lehetett, színezni egy kicsit az autózást a nézők kedvéért, de most is annyira jól tapadtak a gumik, hogy nem minden sikerült olyan látványosra, mint ahogy szerettem volna.

Úgy érzem, befoghatóak lettek volna a többiek, ha kicsit jobban eltaláljuk a futómű-beállítást, és ha nem kapok egy fehér zászlót menet közben, amiről azt se tudtam, mit jelent. Ugyanis még a versenyzői eligazításon sem esett szó arról, mit is jelent ez a jelzés. Később kiderült, hogy mindössze annyit, hogy lassabb autó van a pályán…

Másnap állítottunk a kocsi futóművén, és nagy reményekkel rajthoz is álltam. A gumimelegítő zónába beálltam, intettek, hogy mehetek, nyomtam egy gáz, és abban a pillanatban kipukkadt a motor a BMW-ben… Azon nyomban, ott lett vége a versenyemnek… Már szétszedtük a kocsit, és az már tisztán látszik, hogy a problémát az okozta, hogy kettérepedt a motorban a kettes henger hengerfala és bedőlt a víz. Ám hogy ez mitől történt, nem tudtuk megfejteni, de nem is agyalunk rajta, mert ezernyi más dolgunk van.

Az eredménnyel elégedett vagyok, habár szomorúság fog el az újabb műszaki hiba miatt. Így elmarad a kocsi felújítása, nem kap új, gyönyörű külsőt a Z4 a Budapest Rallyera. Helyette egy másik szívet kap – kétszer annyiért –, hogy egyáltalán el tudjunk indulni a fővárosi futamon. A Baranya Kupát pedig így sajnos teljesen biztos, hogy ki kell hagynunk. De Budapesten újra támadunk…

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ