Rövidre sikerült a Miskolc Rallye

Rövidre sikerült a Miskolc Rallye

MEGOSZTÁS

A Balogh János-Szőke Tamás páros idei második versenye következett Miskolcon, ami Janinak hazai versenynek számított. A pilóta és navigátora újra a Skoda Fabia R5-össel vágott neki a megye útjainak, ahol rendkívül jól kezdtek, de később egy kis hiba miatt mégis elmaradt az öröm.

Balogh Jani: „Már a tesztünket is rendkívül hasznosnak tartottam, nagyon jó munkát végeztünk. Úgy éreztem, hogy már nem csak utasként vagyok jelen az autóban, hanem egyre több, a múltból ismerős pillanat vissza-visszaköszön és kezdünk eljutni arra a szintre amit szeretnénk.”

Az Miskolc rallye első napján a gépátvételek után a hagyományos Prológ várta az érdeklődőket. A salakfelhőbe már lámpasorral érkezett a Skodás páros és szemrevaló autózást produkáltak a szép számban kilátogató fanatikus nézőközönség előtt.

 

Balogh Jani: „Nagyon jól kezdtünk már a Népkerti körözésen is. A rajtban elkövettem egy apró hibát, egy pillanatra megtorpant az autó, de onnantól nem volt megállás, háromszor körberajzoltuk a pályát ezzel kiszolgálva a publikumot, akik lelkesen kivárták a mezőny utolsó párosait is a sötétben.”

Szombaton száraz körülmények között rajtolt a mezőny Hernádvécsén és bár csapadék nem keverte meg a lapokat a nap folyamán, az egyre koszosabb pályák annál nagyobb fejtörést okoztak minden versenyzőpárosnak.

Balogh Jani: „Magunkat is megleptük az első szakaszon ahol a legjobb idővel érkeztünk a szemerei célt jelentő beíróba és nagyon örültünk, hogy ilyen jó ritmusban tudtuk megkezdeni a versenyt. A második szakaszon egy bukkanó utáni lassító megviccelt bennünket, túl rövidre sikerült a féktáv és szétromboltuk a gumikat. A lökhárítót és néhány alkatrészt ott hagytunk a gumibálákon, de mit sem törődve a szerencsés kimenetelű kalanddal magabiztosan haladtunk tovább. A legtempósabb pályán, a Gagyvendégi-Selyeb aszfaltcsíkon újra mi bizonyultunk a leggyorsabbaknak és pozitív érzésekkel indultunk vissza Miskolcra.”

Az első kör után második helyen érkezett a páros a szervizbe, hátrányuk csupán lélektani volt, egy tized másodperccel csúsztak Hadik András mögé. Nagy csata volt kilátásban az élmezőny párosai között.

Balogh Jani: „ A következő körben egy apróbb technikai hiba jelentkezett az autón, ami egy minimális teljesítményvesztést eredményezett. A harmadik gyorsasági első harmadáig három hengeresen ment az autó, ezért visszakapcsoltam utcai üzemmódba a Skodát, de ahogy a kitérőt abszolváltuk megjavult és újra teljes erővel állt a rendelkezésünkre. A harmadik körnek már sötétben vágtunk neki, amivel számoltunk is, így lámpasorral felvértezve folytatódott a száguldás. Egészen a harmadik hernádvécsei szakaszig.  A pálya végén az utolsó balos kanyarban próbáltam óvatosabban fordulni, ennek okán kicsit másabb ívet választottam és így érintőre vettük a belső íven helyet foglaló szalagkorlátot.”

Szerencsétlen kaland lett ebből az esetből, hiszen az illesztés belógott, megütötte az első futóművet és olyan komoly károkat okozott, hogy az utolsó két szakaszt már nem tudták teljesíteni, Jani és Tomi kiállni kényszerültek.

Balogh Jani: „ Kissé csalódottak vagyunk, mert jónak éreztük a teljesítményünket. A Topp-Cars egy tökéletesen felkészített autót biztosított a hétvégére, Tomi pedig – ahogy azt megszokhattuk- profi módon végezte a munkáját és kezelte a kialakult helyzetet. Nagyon jó érzés volt a szép számú közönség előtt autózni, akiknek ezúton is köszönjük a sok-sok biztatást, amiből az autó kabinjában is tudtunk meríteni. Reméljük Fortuna visszatalál hozzánk és Szombathelyen újra versenyben tudunk lenni.

A bajnokság május végén, a Vasi megyeszékhelyen folytatódik, tempós erdei szakaszokkal ahol idén először elhagyják az aszfaltos útburkolatot a csapatok.

Nagyon várjuk már az első murvás futamot, hiszen az elmondások szerint a Skoda ott érzi igazán otthon magát, nagyon kedvez neki a laza talaj és a mi kedvenceink között is szerepel ez az útburkolati típus.”

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ