A pilóták világbajnoki pontversenyének első három helyezett pilótája Evans, Rovanperä, Neuville sorrendben nyerték az 1. Central European Rallye pénteki programjának délutáni körében. Rovanperä pénteken összesen 4 gyorsot nyert a hatból.
A nap folyamán mesteri módon teljesítő Rovanperä nem zavartatta magát az alattomos CER körülményektől. A finn világbajnoki címvédő nem törődött a Közép-Európa Rally pénteki büntető körülményeivel, amelynek végén 36,4 másodperces előnyre tett szert Thierry Neuville előtt.
Erős eső és veszélyes sár fogadta a FIA World Rally Championship csapatait, amikor nekivágtak a rali első teljes napjának, amely hat aszfaltos szakaszt tartalmazott a Cseh Köztársaságban.
Az utat megnyitva a pontversenyben vezető Rovanperä teljes mértékben kihasználta a rajtpozíciója által kínált kevésbé szennyezett felületet. A szakasz közepén 29,2 másodperces előnnyel érkezett meg a gumiszerelési zónába, miután megnyerte mindhárom délelőtti szupercsúszós gyorsasági szakaszt.
A Toyota GR Yaris finn csodagyerekének reggeli teljesítménye sem volt véletlen, vezető pozíciója a délutáni megismételt körön is folytatódott, amikor a mezőny versenyzői számára egységesebb körülmények között tovább növelte előnyét.
Jelen állás szerint Rovanperä készen áll arra, hogy a szezon utolsó előtti fordulóján megszerezze sorozatban második WRC-címét, hacsak csapattársa, Elfyn Evans – aki 47,2 másodperccel van lemaradva tőle a harmadik helyen – nem képes egy figyelemre méltó visszatámadásra.
“Szuper trükkös volt a mai nap” – mondta Rovanperä. “Szerencsére az időjárás most az egyszer a mi oldalunkra állt a rajtpozícióval – jó volt az első autónak az úton lenni. Elégedettek lehetünk a mai napunkkal.”
Neuville kezdetben vezetett a csütörtöki két szuperspeciális szakasz után, de péntek reggelre a harmadik helyre esett vissza, miután küszködött az autója beállításaival. A belga úgy érezte, hogy az i20 N Rally1-nek jót tettek volna a lágyabb rugók, de mivel a két kör között nem volt lehetőség szervizelésre, a változtatásokra nem volt lehetőség.
Ennek ellenére továbbra is nyomás alatt tartotta Evanst, és miután az utolsó szakaszon megelőzte a walesit, hogy megszerezze a második helyet, 10,8 másodperccel végzett az élen.
Az M-Sport Ford Puma versenyzője, Ott Tänak szintén nem volt megelégedve autója kezelhetőségével, és végül magányos negyedik lett – 43,2 másodperccel lemaradva Evans-től, de 56,4 másodperces előnnyel az ötödik helyezett Toyota pilóta, Takamoto Katsuta előtt.
Sébastien Ogier reményei, hogy megnyerje “hazai” raliját, már a nap elején szertefoszlottak, amikor a müncheni francia a nyitó szakaszon egy keréktörés okozta gumikárosodással sántikált. A hatodik helyre küzdötte fel magát, mindössze 3,2 másodperccel megelőzve Teemu Suninent.
Neuville mellett Suninen volt az egyetlen Hyundai-pilóta, miután honfitársa, Esapekka Lappi az 5. szakaszon súlyosan bukott a harmadik helyről. A finn, aki első aszfaltos raliján indult az autóval, a hetedik helyen végzett a Puma fiatalja, Grégoire Munster előtt.
Lappi crash 💥 pic.twitter.com/Q5Zde2Gmwj #Lappi
— Valmar Viisel (@paddocknews) October 27, 2023
A futam két ausztriai szakasszal kezdődik, mielőtt gyorsan átugrana a határon a németországi Knaus Tabbert Bayerischer Wald robbanásra. A passaui szerviz után még egyszer megismétlődik a kör.
1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 1:13:05.1 ó
2. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +36.4 s
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +47.2 s
4. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 +1:30.4 p
5. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +2:26.8 p
6. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +2:35.9 p
7. Suninen/Markkula – Hyundai i20 N Rally1 +2:39.1 p
8. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 +2:59.1 p
matezsoltee