A mai nap hat gyorsasági szakaszából, Rovanperä öt, míg Neuville egy szakaszt nyert. A délelőtti ádáz küzdelem délutánra egy túlélő versennyé alakult át, mivel a hőség és a kőkemény sziklás utak súlyos áldozatokat követeltek az EKO Acropolis Rally szombati versenynapján.
Neuville 10,9 másodperces előnye volt, amikor a délutáni kör első szakaszán egy lyukba esett és összetörte a Hyundai i20 N jobb első felfüggesztését, valamint megsérült a kormány összekötője is.
Neuville vesztét követően Ogier maradt az élen, de a francia, aki 12,4 másodperccel csapattársa, Rovanperä előtt vágott neki a nap utolsó Eleftherohori szakasznak, egy sziklát söpört el, amely tönkretette a Toyota GR Yaris bal hátsó felfüggesztését, így az utolsó útszakaszon feladta a versenyt, míg Rovanperä az élre került.
A 22 éves versenyző több mint két perc előnnyel indul az utolsó szakaszon a Hyundai Motorsport Dani Sordoval szemben. A vasárnapi győzelemmel egy újabb lépéssel közelebb kerülne a “back-to-back” világbajnoki cím megszerzéséhez.
“Sok minden történt ma az élen – mondta kissé megdöbbenve Rovanperä. “Persze szép csata volt, de nem volt a legkönnyebb nyomulni Sebbel, mert a bajnokságra kellett gondolnunk. Azt hiszem, jó napunk volt, gyorsak voltunk, de egyben is tartottuk az autót” – tette hozzá.
Délután az egész mezőnyben drámák sora zajlott. A bajnoki pontversenyben Rovanperä legközelebbi bajnoki kihívója, Elfyn Evans EV üzemmódban bicegett a 9. szakasz céljáig, amikor a Toyotája túlmelegedett. A walesi az ötödik helyre esett vissza, majd a második helyre vissza küzdötte magát, míg végül az utolsó gyorson Sordo mögé a harmadik helyre csúszott vissza.
Sordo a pénteki nyitó szakaszt a hetedik helyen zárta, de ahogy a körülötte lévők bajba kerültek, úgy kúszott feljebb az összetettben, míg a mai szakasz után 5,0 másodperc előnnyel zárta a második helyen Evans előtt.
Annak ellenére, hogy 3 perc 40 másodperces időbüntetést kapott a pénteki gumiszerelési zónából való késés miatt, az M-Sport WRT pilótája, Tänak tiszta versenyt futott riválisaihoz képest, és a kilencedikről a negyedik helyre lépett előre, megelőzve az ötödik és hatodik helyen álló Esapekka Lappit és Takamoto Katsutát.
Egy váltóhiba miatt Lappi Hyundai-ja csak hátsókerék-hajtással rendelkezett, míg Katsuta a Karoutes 2 szakaszon való nehézkes áthaladás során kétszer is megállt, hogy kerékcserét hajtson végre a GR Yarisán.
A WRC2-es versenyzők alkották az élmezőny fennmaradó részét, és a norvég Andreas Mikkelsen volt az, aki egy Škoda Fabia RS Rally2-vel végrehajtott lenyűgöző visszatérés után vezeti a kategóriát. Gus Greensmith lett a nyolcadik, míg Yohan Rossel és Grégoire Munster egészítette ki a top 10-et.
A vasárnapi finálé összesen 42,37 kilométert tesz ki. Lamiától északnyugatra, és a klasszikus Tarzan-teszttel kezdődik. A Grammeni dupla futamai zárják a versenyt, az utóbbi alkotja a Wolf Power Stage-et, ahol bónusz pontok szerezhetők.
1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 2:29:40.5
2. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +2:04.4
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +2:09.4
4. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 +4:49.7
5. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 +6:16.2
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +7:02.2
7. Mikkelsen/Eriksen – Škoda Fabia RS Rally2 +8:51.1
8. Greensmith/Andersson – Škoda Fabia RS Rally2 +8:51.5
matezsoltee