A legendás Akropolisz Rally 70. futamának első teljes versenynapja után mindössze 2,8 másodperc választja el egymástól az éllovas Thierry Neuville-t és Sébastien Ogier-t az élen . Annak ellenére, hogy az öt kimerítő murvás szakasz közül csak egyet nyert meg Neuville, az elejétől a végéig vezetett a pénteki versenynapon.
A Hyundai i20 N pilótája a loutraki SS2 szakaszon megelőzte az tegnap esti éllovas Kalle Rovanperä-t, míg az utolsó, Elatia-i szakaszra 7,4 másodperces előnnyel indult Ogier előtt. Kemény munkája azonban majdnem hiábavaló volt, mivel egy mechanikai probléma – feltehetően a sebességváltóval kapcsolatos – hátráltatta őt a 28,32 km-es szakaszon.
Neuville: “A hátsó diffi állandóan csúszott, és nem tudtam teljes gázzal menni az első, második és harmadik fokozatban. Folyamatosan időt veszítettem, és nem tudtam az autót gázelvételen forgatni, így sokat küszködtem. Stresszes volt, azért is, mert ez egy kihívásokkal teli szakasz volt. Az első kilométertől kezdve hallottam a hátsó diffiből jövő zajt, és aggódtam, hogy nem tudok a végéig menni, de végül sikerült.”
Sebastien Ogier, június óta először állt ismét rajthoz, készen állt arra, hogy a végén ellopja a vezetést, de csak 5,0 másodpercet tudott visszavenni, miután az alacsonyan lógó faágak leszakították a Toyota GR Yaris hátsó szárnyát. Úgy véli, hogy a gumistratégia kulcsfontosságú lesz a szombati, több mint 140 kilométeres verenynapon.
Ogier: “Éreztem, hogy hiányzik a hátsó szárnyam, de fogalmam sem volt, hogy miért” – mondta. “Egész hétvégén ilyen lesz, hogy milyen gumi választási különbségek vannak köztünk, de holnap nagy nap lesz.”
Rovanperä egy szakaszgyőzelmet tudott takarítóként behúzni. Az utat megnyitva a száradó felületen laza kövek akadályozták, és nap a zárásakor 25,5 másodperccel maradt le a csapattársa Ogier mögött.
Rovanperä mögött mindössze 5,5 másodperccel maradt el Elfyn Evans, aki számára ez a verseny kulcsfontosságú volt. Célja a bajnokságot vezető Rovanperä levadászása volt, de nem tudott érvényesülni a walesi pilóta. Egy lassú defekt az SS2-ben kisebb időveszteséget okozott a számára, és csapattársához, Ogier-hez hasonlóan ő is elvesztette a hátsó szárnyát a napi fináléban.
Evans 1,1 másodperccel megelőzte Esapekka Lappit az Elatia-ban, és megszerezte az összesített negyedik helyet, utóbbi azonban kénytelen volt az óvatosság oldalára állni, miután a délután nagy részében vízszivárgás nehezítette.
Az utolsó szakaszon az i20 N-es Dani Sordo az ötödikről a hetedik helyre csúszott vissza, de a spanyol csalódottsága semmi volt Ott Tänakéhoz képest, aki az M-Sport Ford Pumával a kilencedik helyen fejezte be a napot Nikolay Gryazin mögött.Tänak 22 perc késéssel jelentkezett ki a középső szakasz gumiszerelési zónájából, miután egy műszaki hibát javított, amiért 3 perc 40 másodperces időbüntetést kapott. Az észt pilóta problémája hasonló volt ahhoz, ami miatt csapattársa, Pierre-Louis Loubet is kiesett, aki a nap első szakasza előtt “hőmérsékleti problémákra” hivatkozva feladta a versenyt. Ott Tänak azonban legalább néhány pozitívumot is magáénak tudhatott a napból, mivel két szakaszt is megnyert.
Yohan Rossel vezette a WRC2 ranglistát, és a Citroën C3 Rally2-vel egészítette ki a top 10-et. A francia a nap végén örökölte meg a pozíciót, miután Adrien Fourmaux, a kategória korábbi vezetője megállt kerékcserére.
1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 55.10.4 p
2. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +2.4 s
3. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +5.8 s
4. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 +15.6 s
5. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +15.6 s
6. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +19.5 s
7. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +24.6 s
8. Serderidis/Miclotte – Ford Puma Rally1 +3:16.3 p
matezsoltee