Ollé Sasa ismét a dobogót célozza meg a ZEG Rally Shown

Ollé Sasa ismét a dobogót célozza meg a ZEG Rally Shown

MEGOSZTÁS

Az első ZEG Rally Shown a dobogón ünnepelt Ollé Sasa és Ollé Rebeka, és a pilóta 2022-ben is ott szeretné befejezni a versenyt. Az elsődleges cél mégis az, hogy az elmúlt év hangulatában teljen augusztus első hétvégéje. Ez pedig Sasán biztosan nem múlik majd.

„Tavaly is úgy indultunk neki, hogy jó buli lesz ez a hétvége. Sok első osztályú versenyző indult, Bútor Robi is elhozta a Citroen WRC-t. Remek hangulatban telt a verseny. Már az elején megegyeztünk, hogy milyen jó szórakozás lesz, de amikor elrajtoltunk, akkor mindenki élt-halálra ment. Azt vettük észre a második gyors után, hogy mindenki számolgat, csűri-csavarja az autóját, gumit cserél, szóval igazi nagy harc lett belőle” – mondja Sasa de közben szélesen mosolyog, látszik, hallatszik, hogy valóban nagy élmény volt nekik a tavalyi ZEG Rally Show.

Ollé ZEG
foto: Ollés Rallye Team

Az vesse az első követ a versenyzőkre aki nem így tett volna, hiszen ezért autóversenyzők ők. Ha zöldre vált a lámpa, már csak az számít ki a gyorsabb. Szóval Sasa szerint komoly csata folyt, de nagyon jó hangulatban.

Nagyon baráti hangulatban eltöltött, tényleg nagyon jó verseny volt az első ZEG Rally Show. Alig vártuk, ebben az évben is, hogy ott lehessünk, és úgy gondolom mindenki így van ezzel. De már azon gondolkodunk, hogy mit hová kellene állítani az autón, hogy újra a dobogón fejezzük be. Nekem felidézte a régi rally érzést. Ugye régen is arról szólt a dolog, hogy megnyerd a szakasz, minél jobb helyen végezzél. De amikor lejöttél a gyorsaságiról, és a másiknak volt valami gondja, akkor ha kellett, az utolsó alkatrészed is odaadtad, hogy utána tudjál vele a következő gyorson is küzdeni. Ha pedig megvert, akkor nem azon gondolkodtál, hogy kár volt segíteni, hanem azon, hogy hogyan lehetsz legközelebb gyorsabb nála. Valahol a ZEG Rally Show nekünk erről szól. Mivel nem az ob pontrendszerében zajlik, amikor lejössz a gyorsról, akkor gyorsan segítesz a másiknak, hogy tovább tudjátok folytatni a csatát. No meg azért is, hogy a nézőknek további élményeket adjunk. A nép végén a közös bográcsgulyásozás, a beszélgetés a zene mellett, a hangulat, megint csak azokat az időket idézte, amiért mi még megszerettük a rallyt, és nagyon örülök, hogy ezt megpróbálják visszahozni a szervezők.

Látvány a nézőknek és a gyors autózás, általában nem egymás barátai, de Ollé Sasa ezt is megoldja. A belvárosi gyorsaságin bizony rajzol egy-egy szép ívet a közönségnek.

„Aki az én pályafutásomat végig követte az tudja, hogy a mai napig inkább benne hagyom a másodperceket. Szeretek szépen fordulni, meghúzni a kéziféket a bajnoki futamokon is. Az élmezőnnyel nem tudom felvenni a versenyt, mert nem tudok gokartozni rallyautóval rally pályán. Ezek a fiatal srácok annyira precízek, annyira ügyesek, annyira kiszámolnak mindent. Egy 20 kilométeres gyorsaságin ma 3-4 autó is két másodpercen belül van. Én amikor húzok egy kéziféket, akkor már bukok három másodpercet egy kanyarban. Mi már csak a nézőknek és önmagunknak autózunk, ezt nagyon élvezzük ezzel az R5-ös autóval. A murván azért megyek az élmezőnnyel, mert ott folyamatosan úszik az autó, én pedig ezt szeretem” – vallja be Sasa.

Ollé ZEG
foto: Ollés Rallye Team

A Székesfehérvár-Veszprém Rallyn is ott voltak az élmezőnyben, de a Power Stage-en hetedik helyről kiestek. Szerencsére az autó nem sérült nagyon, így Zalaegerszegen újra csillogni fog a sárga Skoda Fabia R5.

„Felraktunk a végére egy puha, nyitottabb gumit, ami a lazább talajra tökéletes, de annyira elkopott a végére, hogy a cél előtt 800 méterrel a hosszú aszfalt egyenesben attól tartva, hogy nem tapad a gumi, nagyon hosszú féktávot vettem. Annyira viszont még tapadt, hogy a kanyar előtt újra gázt kellett adnom, hogy odaérjek. Szóval fék, gáz, kanyar, és amikor kigyorsításnál ráléptem a gázra elindult keresztbe az autó, a jobb hátulja leakadt egy mesterséges nagy árokba, ami lerántotta az elejét is. Szóval a két kanyar közti nyolcvan méteren épp a kigyorsításnál fogyott el a hátsó tapadás. Sajnos egy fa is volt ott, így a szélvédőnk betört, a motorháztető is behorpadt. A nézők nagyon aranyosak voltak, mert visszatettek minket az útra, de annyi időt veszítettünk, hogy nem fejeztük be azt a 800 métert a gyorsaságin és kiálltunk. A kocsinak nem lett nagy baja, cseréljük a motorháztetőt és a szélvédőt, sőt picit a tető is behorpadt, de annyira makulátlan az autónk, hogy ezt is inkább kicseréljük, így a ZEG Rally Showra már ismét hibátlan lesz a Skoda” – meséli az utolsó versenyt Sasa, de a végére egy rossz hírt is tartogat.

„Sajnos ebben az évben nem Rebeka ül majd a jobb egyben. Szombaton egy régi barátjának az esküvőjén lesz, így nem tud jönni Zalaegerszegre. Most épp navigátort keresek, mert minden navigátor barátom, akivel valaha mentem, az ott lesz a versenyen, aki pedig nem, az épp nyaral.  A szervizparkunk is csökkentett üzemben működik, mert két szerelőt kivéve mindenki nyaral. Persze ettől függetlenül mindenkit várunk szeretettel, készülünk fotókkal, amit szívesen aláírunk, és szívesen mesélünk is az autóról. Ha viszont a kerékcserénél sokkal komolyabb munka lesz a kocsin, azt sajnos nem tudjuk majd megcsinálni.”

A megoldás viszont ott lapul az interjú elején: a ZEG Rally Show az az esemény, ahol ha baj van, át lehet sétálni a riválisokhoz egy kis segítségért.

Hát igen, végül is ha így lesz, akkor majd beállunk valakihez”- fejezte be nevetve a beszélgetést Ollé Sasa.

Ollé ZEG
foto: MGR Images

Forrás:II. ZEG Rally Show

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ