Ogier vezet Szardinián a drámai péntek után!

Ogier vezet Szardinián a drámai péntek után!

MEGOSZTÁS
Sebastien Ogier (FRA) Vincent Landais (FRA) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Italy in Olbia, Italy on 5,June. 2025 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI2025060510545 // Usage for editorial use only //

Sébastien Ogier 2.1 másodperc előnnyel vezeti a Rally Italia Sardegna futamát, miután pénteken egy embert és technikát nem kímélő futamon a FIA Rally Világbajnokság (WRC) mezőnyének élén áll a Toyota GR gyári pilótája.

A nyolcszoros világbajnok a nap utolsó szakaszán a harmadik helyről az elsőre jött fel, megelőzve a Hyundai-párost, Ott Tänakot és Adrien Fourmaux-t, így 2,9 másodperces előnnyel zárta a szakaszt és állt az összetett élére Toyota GR Yaris Rally1-jével.
Ogier egy szakaszgyőzelemmel kezdte a ralit, de délutánra egészen a negyedik helyre esett vissza, miután a harmadik helyről indulva gyenge tapadás miatt küzdött. Fontos azonban, hogy Szardínia napperzselte murvás pályáin elkerülte a bajt – kihasználva a vége felé mutatott remek teljesítményét, ellenben másokkal, akik megtorpantak a nap folyamán.
Fourmaux a félidőben 2,9 másodperccel vezetett csapattársa, Thierry Neuville előtt, de “ebéd után” megfordult a helyzet. Neuville a 4. gyorsaságon átvette a vezetést, de a következő szakaszon feladta a versenyt, miután a Telti – Calangianus – Berchidda szakaszon egy dőlésszögű szakaszon megsérült az i20 N Rally1 bal hátsó részén.
Fourmaux visszaszerezte az első helyet, de nem tudta hárítani Ogier késői támadását. Az utolsó szakaszon 6,7 másodpercet  dobott el , autója “egyenetlenség-elnyelő képességével ” kapcsolatos problémákra hivatkozva, és az éjszaka folyamán a második helyre csúszott vissza. Tänak a harmadik helyen végzett, 5,2 másodperccel lemaradva, miután sérült lengéscsillapítóval teljesítette a szakaszt.

„Jó nap volt, az biztos” – mondta Ogier. „Mindent megtettem, amit tudtam ma, szóval elégedett vagyok.”

 

A futam programjában újonnan szereplő Telti – Calangianus – Berchidda szakasz döntőnek – és pusztítónak – bizonyult.  Nem Neuville volt az egyetlen áldozata: az M-Sport Ford triója, Mārtiņš Sesks, Josh McErlean és Grégoire Munster mindannyian az első menetben feladták. Sesks nagy sebességgel felborult, míg McErlean és Munster felfüggesztés-sérülés miatt kényszerültek a verseny feladására.
A második menet még drámaibb volt. A Toyotás Takamoto Katsuta és a Puma privát versenyzője, Jourdan Serderidis is felborultak, de időveszteséggel bár, de sikerült folytatniuk a versenyt.

„Az a szakasz, ahol a dráma történt, nagyon trükkös volt” – tette hozzá Ogier. „Szuperszűk és rendkívül gyors. Mindig meglepő, hogy ennyi baleset történik, de ott nagyon könnyen megtörténhet.”

Sami Pajari továbbra is lenyűgözte érettségével és következetességével. A Toyota fiatal versenyzője a negyedik helyen végzett, 9,5 másodperccel Tänak mögött, annak ellenére, hogy a 3. gyorsasági szakaszon nekiment egy sziklának és megsérült a jobb első gumija.
A kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä a második helyről indulva laza útviszonyok mellett az ötödik helyen végzett, míg a bajnokságot vezető Elfyn Evans – akinek a feladata az út megnyitása volt – még jobban küzdött, és a hatodik helyen csúszott vissza.
Katsuta a hetedik helyen ért célba megviselt GR Yarisával, több mint két perccel lemaradva az éltől, míg a Rally2-es versenyzők zárták a top 10 többi helyét. Oliver Solberg egy korai előzést követően tartotta a nyolcadik helyet, a WRC2-ben élen járó Yohan Rossel és Roberto Daprá pedig a ranglistát zárták.
A szombati útvonal több mint 120 km-es versenypályát tartalmaz, beleértve a legendás Lerno–Su Filigosu szakasz visszatérését is, amely az ikonikus Micky’s Jumpnak ad otthont.
matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ