
Sébastien Ogier 2.1 másodperc előnnyel vezeti a Rally Italia Sardegna futamát, miután pénteken egy embert és technikát nem kímélő futamon a FIA Rally Világbajnokság (WRC) mezőnyének élén áll a Toyota GR gyári pilótája.
A nyolcszoros világbajnok a nap utolsó szakaszán a harmadik helyről az elsőre jött fel, megelőzve a Hyundai-párost, Ott Tänakot és Adrien Fourmaux-t, így 2,9 másodperces előnnyel zárta a szakaszt és állt az összetett élére Toyota GR Yaris Rally1-jével.
Ogier egy szakaszgyőzelemmel kezdte a ralit, de délutánra egészen a negyedik helyre esett vissza, miután a harmadik helyről indulva gyenge tapadás miatt küzdött. Fontos azonban, hogy Szardínia napperzselte murvás pályáin elkerülte a bajt – kihasználva a vége felé mutatott remek teljesítményét, ellenben másokkal, akik megtorpantak a nap folyamán.
Fourmaux a félidőben 2,9 másodperccel vezetett csapattársa, Thierry Neuville előtt, de “ebéd után” megfordult a helyzet. Neuville a 4. gyorsaságon átvette a vezetést, de a következő szakaszon feladta a versenyt, miután a Telti – Calangianus – Berchidda szakaszon egy dőlésszögű szakaszon megsérült az i20 N Rally1 bal hátsó részén.
Fourmaux visszaszerezte az első helyet, de nem tudta hárítani Ogier késői támadását. Az utolsó szakaszon 6,7 másodpercet dobott el , autója “egyenetlenség-elnyelő képességével ” kapcsolatos problémákra hivatkozva, és az éjszaka folyamán a második helyre csúszott vissza. Tänak a harmadik helyen végzett, 5,2 másodperccel lemaradva, miután sérült lengéscsillapítóval teljesítette a szakaszt.
„Jó nap volt, az biztos” – mondta Ogier. „Mindent megtettem, amit tudtam ma, szóval elégedett vagyok.”
A futam programjában újonnan szereplő Telti – Calangianus – Berchidda szakasz döntőnek – és pusztítónak – bizonyult. Nem Neuville volt az egyetlen áldozata: az M-Sport Ford triója, Mārtiņš Sesks, Josh McErlean és Grégoire Munster mindannyian az első menetben feladták. Sesks nagy sebességgel felborult, míg McErlean és Munster felfüggesztés-sérülés miatt kényszerültek a verseny feladására.
A második menet még drámaibb volt. A Toyotás Takamoto Katsuta és a Puma privát versenyzője, Jourdan Serderidis is felborultak, de időveszteséggel bár, de sikerült folytatniuk a versenyt.
„Az a szakasz, ahol a dráma történt, nagyon trükkös volt” – tette hozzá Ogier. „Szuperszűk és rendkívül gyors. Mindig meglepő, hogy ennyi baleset történik, de ott nagyon könnyen megtörténhet.”
Sami Pajari továbbra is lenyűgözte érettségével és következetességével. A Toyota fiatal versenyzője a negyedik helyen végzett, 9,5 másodperccel Tänak mögött, annak ellenére, hogy a 3. gyorsasági szakaszon nekiment egy sziklának és megsérült a jobb első gumija.
A kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä a második helyről indulva laza útviszonyok mellett az ötödik helyen végzett, míg a bajnokságot vezető Elfyn Evans – akinek a feladata az út megnyitása volt – még jobban küzdött, és a hatodik helyen csúszott vissza.
Katsuta a hetedik helyen ért célba megviselt GR Yarisával, több mint két perccel lemaradva az éltől, míg a Rally2-es versenyzők zárták a top 10 többi helyét. Oliver Solberg egy korai előzést követően tartotta a nyolcadik helyet, a WRC2-ben élen járó Yohan Rossel és Roberto Daprá pedig a ranglistát zárták.
A szombati útvonal több mint 120 km-es versenypályát tartalmaz, beleértve a legendás Lerno–Su Filigosu szakasz visszatérését is, amely az ikonikus Micky’s Jumpnak ad otthont.
matezsoltee