Sébastien Ogier rekordot jelentő 10. győzelmét aratta a legendás Monte-Carlo Rallye-n, és a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team kettős győzelemmel, maximális pontszámmal indította 2025-ös FIA Rallye Világbajnokság kampányát.

Ez a győzelem Ogier harmadik győzelme a TGR-WRT-vel a Rallye Monte-Carlo-n, és a második Vincent Landais navigátorával, valamint hat győzelemre emelte a Toyota rekordját a versenyen.
A rali szokás szerint a hétvége során a legváltozatosabb körülmények között zajlott, a francia Alpok hegyeiben a száraz aszfaltos szakaszok mellett jéggel borított szakaszok, valamint rengeteg sár és kavics felraküdással. A verseny kihívást jelentett a csapatok és a pilóták számára a 2025-re átdolgozott technikai csomaggal, a Rally1-es autók felső kategóriájában már nem voltak hibrid egységekl, valamint először versenyeztek Hankook gumiabroncsokkal.
E kihívások ellenére a győzelemért folytatott harc egész hétvégén szoros maradt, és a vasárnap délutáni, ikonikus Col de Turinin átvezető utolsó szakaszon dőlt el. Ogier 20,3 másodperces előnnyel indult az utolsó napra Evans előtt, és a Hyundai párosa, Adrien Fourmaux és Ott Tänak is szorosan mögötte volt, de a korai rajt, valamint a hideg és nedves körülmények miatt nehéz volt az utolsó gumiválasztás.
Ogier és Evans is, egy négy szöges téli gumiból és két szuperlágy slick gumiból álló csomagot választottak, ami a napfelkelte előtti jeges első szakaszon kifizetődött. A négy szöges gumival felszerelve körülbelül 20 másodperccel voltak gyorsabbak Fourmaux-nál, de ez az előny a szárazabb második szakaszon megfordult, ahol Fourmaux fel tudta szerelni a négy slick gumit, és 4 másodpercen belülre került Evanshez és 22,2 másodpercre Ogier-hez képest.
A rali végét jelentő Power Stage a körülmények igazi keveréke volt, nagyrészt száraz emelkedővel és lejtővel, de a híres hegycsúcson némi jéggel. Végül mindhárom versenyző a slick és szöges gumik keverékét választotta, és Ogier volt az, aki a legjobb időt autózta, mindössze 0,215 másodperccel gyorsabban, mint Evans – aki a célba vezető gyors lejtőn szélesre futott és súrolt egy padkát.
Ogier győzelme egyben a TGR-WRT 15. győzelme is , amivel egy szintre került korábbi csapattársával, Kalle Rovanperä-vel és a kétszeres bajnok Carlos Sainz-zal, akik a legtöbb WRC-győzelmet szerezték a Toyota színeiben.
Evans és navigátora, Scott Martin erősen kezdte a szezont, és a szupersárnapi értékelésben is az élen végzett, így öt extra bónuszpontot szerzett. Rovanperä előtt 1,1 másodperccel, Ogier előtt pedig 1,8 másodperccel.
Rovanperä és Jonne Halttunen eltérő gumistratégiával az utolsó napon minden körülmények között egyenletes volt, és Ott Tänakot megelőzve az összesített negyedik helyen zártak, így 18 pontot szereztek egy kihívásokkal teli hétvégén.
Takamoto Katsuta és Sami Pajari a rali során egyre nagyobb önbizalmmol és tempót diktálva. Katsuta megnyert egy szakaszt és a harmadik leggyorsabb volt a szombati napon, míg Pajari értékes tapasztalatokat gyűjtött első Rallye Monte-Carlo-ján Rally1-es autó volánja mögött. Az utolsó napot a hatodik és hetedik helyről kezdték, de sajnos mindketten lecsúsztak az útról a vasárnapi első szakaszon.
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
„Nagyon örülök. Ennél jobban nem is indulhatott volna a szezon: csapatként megszereztük a maximális 60 pontot, a futam első és második helye lett a miénk és Sébastien Ogier tizedik győzelmét a Rallye Monte-Carlo-n, ami igazán elképesztő és egyedülálló teljesítmény. A körülmények végéig nagyon nehezek voltak, és a gumiválasztás is stresszes volt ma reggel, mert az út lefagyott, miután az jégkémeink áthaladtak. Sajnos Sami és Taka kiestek, és talán sürgetnem kellett volna őket, hogy biztonságosabb választást válasszanak, de ez a rali számukra csak az élményről szólt. A többi versenyzőnkkel végül minden jól alakult, úgyhogy köszönjük nekik. Ugyanakkor ez egy nagyon szórakoztató rali volt, és úgy gondolom, izgalmas szezon előtt állunk.”
Elfyn Evans (33-as versenyautó)
„Ez egy tipikus Rallye Monte-Carlo volt, egy kicsit extrémebb, mint az elmúlt években. Ez egy kellő kihívást jelentő hétvége volt. Nagyon örülök, hogy tisztességes pontszámmal állok itt a végén. A mai nap nagyon trükkös körülményekkel kezdődött, az utolsó pillanatban változtattunk, hogy négy szöges gumit választottunk , nem voltam biztos benne, hogy ez volt a helyes döntés. Végül úgy tűnik, nem sok minden volt a két választás között, és egy elég izgalmas Power Stage-et tudtunk befejezni: volt egy izgalmas pillanatunk néhány kanyarral a vége előtt, de szerencsére sikerült megúsznunk.”
Kalle Rovanperä (69-es versenyautó)
„A Rallye Monte-Carlo mindig kemény, és idén különösen az volt. Nekem személy szerint elég nehéz hétvégém volt. Nem volt meg az az eredmény, amit szerettünk volna, vagy az a tempó, amit szerettünk volna, de a végén örülnünk kell, hogy elég jó pontokat szereztünk. A mai nap nem sikerült rosszul: egyszerűen csak megpróbáltuk a legjobbat kihozni magunkból, következetesek maradtunk, és ez kifizetődött. Nagy köszönet a csapatnak, hamarosan meglátjuk, hogy mire leszünk képesek Svédországban.”
Sébastien Ogier (17-es versenyautó)
„Csodálatos, hogy tizedszer is megnyertem ezt a ralit: hihetetlenül boldoggá és büszkévé tesz. Ez a rali az, amelyik megadta nekem az álmot, hogy raliversenyző legyek, így ha egy szezonban csak egyet választhatnék, amit megnyerhetek, az mindig ez lenne. Idén egészen az utolsó szakaszig hatalmas küzdelem volt. Változó körülmények, nehéz gumidöntések és nyomás volt rajtunk egészen a végéig, így örülök, hogy sikerült kézben tartanunk a dolgokat. Határozottan voltak pillanataink, de ahhoz, hogy megnyerjük ezt a ralit, szerintem mindig kell egy kis szerencse is. Ez egy tökéletes évkezdet a csapat számára, szóval ennél többet nem is kívánhatnánk.”
Takamoto Katsuta (18-as versenyautó)
„Ma reggel az első szakaszon tudtuk, hogy a körülmények elég trükkösek lehetnek, de egy olyan fagyos jobbos kanyarhoz érkeztünk, ahol nem volt ilyen információ az itinerünkben. Elég lassan mentünk be a kanyarba, de az autó szélesre ment, és beragadt egy kis árokba, amiből nem tudtunk kijönni. Addig elég jó ralink volt, különösen szombaton, amikor jó volt a tempó. Kár, de most már csak a következő, svédországi ralira kell újra koncentrálnom, és megpróbálok ott jó teljesíteni a csapatnak.”
Sami Pajari (5-ös versenyautó)
„A mai napra ugyanaz volt a megközelítés, mint korábban, és nem terveztük, hogy különösebben keményen nyomjuk. Csak egy meglepően jeges fékezési pont volt, ami egyszerűen kifogott rajtunk. Ez egy szerencsétlen vége volt a rallynknak, mivel addig a terv szerint haladtunk. Szombaton különösen azt láttuk, hogy az idők egyre jobbak, az érzés egyre jobb és az önbizalom egyre nőtt. Úgy éreztük, hogy mindent kézben tartunk, ezért kár, hogy így ért véget a rali, de megpróbálunk tanulni a történtekből, és várakozással tekintünk Svédország elé.”
Kövess minket!
Kövesd Toyota GAZOO Racinget!
Facebook https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC
X : https://www.x.com/TGR_WRC (@TGR_WRC)
Instagram : https://www.instagram.com/tgr_wrc/(@TGR_WRC)
YouTubehttps://www.youtube.com/channel/UCCtALHup92q5xIFb7n9UXVg