Közép-európai rally: 3 nap – szombat
Ogier és a TOYOTA GAZOO Racing az élen a csúszós szombat után
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team versenyzője, Sébastien Ogier visszavette a vezetést a trükkös körülmények között a Közép-Európa Rallyn szombaton, Elfyn Evans pedig harmadik lett, így a csapat bajnoki ambíciói szempontjából erős napot zárt.
A rali első, csehországi szakaszát követően a szombati napon a leghosszabb versenynapon a legénység a német-osztrák határon átkelve 123,46 kilométert tett meg. Bár a szakaszok várhatóan simábbak és tisztábbak lesznek, mint a cseh utakon, az őszi időjárás a reggeli köddel és párás körülményekkel még mindig jelentős kihívást jelentett.
A csata szoros maradt az élen álló pilóták között, de mind Ogier, mind Evans erősen teljesített a GR YARIS Rally1 HYBRID fedélzetén a rendszertelen és csúszós körülmények között. Evans nyerte a nap második szakaszát, miközben Ogier két másodpercre megközelítette az élen álló Thierry Neuville-t (Hyundai). Ogier aztán átvette a vezetést, amikor ő volt a leggyorsabb a délelőtt utolsó, különösen alattomos szakaszán, ahol Neuville is azok közé tartozott, akiknek gondjaik akadtak.
Ott Tänak (Hyundai) a délután elején tovább tartotta a nyomást, amikor 1,1 másodpercre megközelítette Ogier-t, de a nyolcszoros világbajnok a nap utolsó két próbáján mindkétszer szakaszgyőzelemmel válaszolt, és 5,2 másodperces előnnyel ért célba.
Evans egyenletes napot kifogástalanul teljesítve feljött a harmadik helyre, 8,8 másodperccel Tänak előtt és 25,8 másodperccel Neuville előtt.
A szombati nap végén a két első és a harmadik helyen álló autóval a TGR-WRT tovább csökkentheti a lemaradását a gyártók bajnokságában.
A csapat mind a négy autója továbbra is az első hatban van, Takamoto Katsuta és Sami Pajari pedig továbbra is stabilan teljesít az ötödik, illetve a hatodik helyen.
Nyilatkozatok:
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
„Ez egy nagyon izgalmas nap volt. A körülmények nem voltak könnyűek a változó tapadási szintekkel, és sok versenyzőt láttunk, akik hibáztak, és lecsúsztak az útról és az összetettben is. Neuville elkövetett egy apró hibát, és ez lehetőséget nyitott számunkra a bajnokságban. Most már jó pontokat szereztünk szombaton, de a holnapi nap is kulcsfontosságú lesz, mert ha tovább akarjuk folytatni a küzdelmet, akkor nagyon jól kell teljesítenünk a szupervasárnapi pontok és a Power Stage tekintetében. Lenyűgöző volt, hogy az első három versenyző között nem volt több hiba, tekintve a tempójukat, tizedmásodpercekért harcolva, elképesztő volt nézni a teljesítményüket. Ezt figyelembe véve elégedettek lehetünk azzal is, ahogyan Taka és Sami is vezet.”
Elfyn Evans (33-as vezetői kocsi)
„Úgy gondolom, hogy ez egy stabil nap volt számunkra, méghozzá nagyon vegyes körülmények között. Különösen a reggel volt elég nehéz, a köd elég sok nedvességet hozott az útra, és ez az útvonal-jelző személyzetünk áthaladása és a szakasz vezetése között alakult ki. Ezért a saját belátásunkat kellett használnunk, és az idők alapján úgy tűnik, hogy ez nem volt olyan rossz. Délutánra szárazabb lett, de az út eléggé szennyezett volt sárral, és úgy tűnt, hogy ezzel nem birkóztunk meg olyan jól. A margó csak kicsi volt, de ott is vesztettünk egy kis teret. Ennek ellenére ez egy erős nap volt a csapat számára, és holnap tovább harcolunk a további pontokért.”
Sébastien Ogier (17-es versenyautó)
„Elégedett vagyok a napommal. Egész nap nagyon szoros volt a küzdelem. A körülmények trükkösek voltak ma reggel, de elég egyenletesek voltunk. Ott nagyon gyors volt a nyitószakaszon mindkét előzésen, és erre reagálnunk kellett, különösen délután, hogy visszaszerezzük az előnyünket. Az utolsó két szakaszon megpróbáltuk még jobban nyomni, de öt másodperc nem olyan nagy előny, így holnap is ugyanilyen megközelítésre lesz szükség. Eddig ez egy jó hétvége volt, és az autó jól működik, figyelembe véve, hogy ez az első aszfaltos rallynk hat hónap óta. Ezekkel a helyezésekkel a szombati nap után felzárkózunk a gyártók bajnokságában, és holnap megpróbálunk újabb pontokat szerezni.”
Takamoto Katsuta (18-as vezetői kocsi)
„Ma is az volt a célom, hogy tiszta napot fogjak ki. Ma reggel jól ment, kivéve ezt az utolsó szakaszt, amely elég trükkös volt a burkolatváltozásokkal és a kavicsfelhordásokkal az úton. Fékezés közben rájöttem, hogy ebben az egyik kanyarban nincs elég tapadás, ezért úgy döntöttem, hogy egyenesen megyek. Úgy éreztem, hogy sokáig csúszkáltam a murván, de minden gond nélkül visszaértünk az útra. Ma délután sokkal szárazabb és könnyebb körülmények voltak, és egy tiszta kört tudtunk teljesíteni. Holnap egy jó futamra törekszem az első szakaszokon, és meglátjuk, hogy a Power Stage-en tudok-e valamit csinálni, de a fő feladatom az, hogy ott legyek a csapat mellett.”
Sami Pajari (5-ös versenyautó)
„Elég szórakoztató volt a mai nap. A körülmények egy kicsit megváltoztak délelőttről délutánra, mivel egyre szárazabb és tapadósabb lett, és ez egy másfajta kihívás volt, új dolgokat kellett megtanulni: amikor ilyen az idő, akkor meg kell próbálnod, és bele kell vágnod, és ez egy Rally1-es autóval eléggé megterhelő. A tempó, amit az élmezőny srácai diktálnak, nagyon magas, de nagyon jó látni, hogy ilyen közel tudunk lenni, mint az első aszfaltos raliversenyünkön, és sok ötletem van, hogy hol tudok még fejlődni. Már a rali alatt is elég jó volt a fejlődés, és szépen növekszik az önbizalmam. Alig várom, hogy holnap még négy szakaszt teljesítsek ezzel az autóval.”
A harmadik nap vége (szombat):
1. Sébastien Ogier/Vincent Landais(Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2:10:12.7 ó
2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +5.2s
3. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +14.0s
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +39.8s
5.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1:31.8 p
6. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2:07.3 p
7. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3:22.7 p
8. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +7:39.6 p
9. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +8:10.6 p
10. Filip Mareš/Radovan Bucha (Toyota GR Yaris Rally2) +9:30.4 p
Mi lesz a következő?
A vasárnapi utolsó napot egy német utakon teljesítendő két szakasz alkotja, amelyeket kétszer kell teljesíteni a rali passaui célba érkezéséig. A Passauer Land második szakasza ad otthont a rali végét jelentő Power Stage-nek, ahol akár öt bónuszpont is szerezhető a hét bónuszponton felül, amelyeket a szupersárnapi értékelésért lehet kapni.
./.
matezsoltee