Thierry Neuville pénteken megőrzte a FIA rali-világbajnoki címszerzési lehetőségét azzal, hogy a Toyota GAZOO Racing riválisát, Sébastien Ogier-t megelőzve átvette a vezetést a Közép-Európa Rallyn.
A belga, aki a Hyundai Motorsport i20 N Rally1 HYBRID autóját vezeti, 6,4 másodperces előnnyel érkezett meg az éjszakai szervízbe Ogier előtt, és 7,8 másodperces előnnyel a harmadik helyen álló csapattársa, Ott Tänak előtt, miután a trükkös aszfaltos szakaszok egy teljes napot követően a Cseh Köztársaságon keresztül a németországi Bad Griesbach melletti szervizpark felé kanyarogtak.
A Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID sztárja, Ogier vezette a tabellát a csütörtöki első gyorsasági tesztek után, de a nyolcszoros világbajnok a mai harmadik, Šumavské Hoštice-i szakasz után lecsúszott Neuville mögé, a csúzós, levelekkel borított utakon többször is nagyot fordult.
Bár a páros szorosan együtt maradt a szakaszon, a francia Ogier elismerte, hogy egyszerűen „nem volt elég gyors”, mivel a nap végén Neuville mögött végzett.
Neuville és navigátora, Martijn Wydaeghe számára egy újabb lépéssel közelebb került az első világbajnoki cím. Két ponttal kell megelőzniük Tänakot, miközben legfeljebb 10 pontot adhatnak le Ogierrel szemben és 15-öt Elfyn Evans-sel szemben, hogy megszerezzék a WRC bajnoki címét a vasárnap záruló utolsó előtti futamon.
„Boldog vagyok, hogy a nap végén itt vagyok” – mondta Neuville. „Könnyű hibázni, és tudtam, hogy csak az a fontos, hogy a végére érjünk. Eléggé csúszós volt [az utolsó szakaszon], így biztosra mentünk és átjutottunk.”
Bár az, hogy két autó is az első háromban van, jó előjel a Hyundai számára, a koreai márkán nagy a nyomás, hogy megszilárdítsa vezető helyét a gyártók sorozatában, miután Andreas Mikkelsen összetörte az i20 N-t az 5. szakaszon. A norvég szélesre kormányozta autóját és egy sor kerítésoszlopnak ütközött, ami súlyos károkat okozott a norvég pilóta autójában.
A vezető kvartett között mindössze 15,1 másodperc volt a különbség, Elfyn Evans végzett a nap végén a negyedik helyen, 7,1 másodperccel Tänak mögött. A walesi toyotás egyetlen szakaszgyőzelmet aratott, akárcsak a másik Toyota-pilóta, Takamoto Katsuta, aki 23,5 másodperccel maradt le tőle az ötödik helyen.
Sami Pajari első aszfaltos Toyota Rally1-es versenyét egy hibridprobléma kissé megnehezítette, de a finn túlélt néhány szőrszálhasogató pillanatot, és az első hatba került, megbízható navigátorának, Enni Mälkönennel az oldalán. Adrien Fourmaux szintén hibrid erőforrás nélkül maradt, ami a beállítási problémákkal párosulva a hetedik helyre szorította a franciát.
Fourmaux M-Sport Ford Puma Rally1 HYBRID társa, Grégoire Munster nyolcadik lett, míg a Rally2-esek közül Nikolay Gryazin és Oliver Solberg egészítette ki a top 10-et. Gryazin vezette a WRC2 kategóriát, amelyben Solberg nem szerez pontot.
Szombaton még hat szakasz vár rájuk, amelyek Németországot és Ausztriát is érintik. Az utolsó előtti szakasz versenykilométere uzán 123,46 km-t tesz meg a mezőny, míg az első szombati szakasz az SS09 helyi idő szerint reggel 7 óra 58 perckor rajtol.
A futam állása az SS8 Šumavské Hoštice 2 – 16.85 km – után, péntek
1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 1:04:40.0 ó
2. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +6.4 s
3. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +7.8 s
4. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +15.1 s
5. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +38.6 s
6. Pajari/Mälkönen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1:28.2 p
7. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:33.4 p
8. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +2:27.4 p
matezsoltee