HIDEG RALLY TEAM – 44. INA Delta Rally 2018, 2018. június 8-9.
Hideg Krisztián – Kerék István, Skoda Fabia R5
Igazi csapatmunka volt az, hogy Hideg Krisztián és Kerék István célba tudott érni a 44. INA Delta Rallyn. A rendelkezésükre álló Skoda Fabia R5-ös ugyanis most csak 80-90%-os állapotban működött, folyamatosan jelentkeztek nála újabbnál újabb műszaki problémák. Mindenki nagyon sokat dolgozott azért, hogy a páros mindkét nap dobogóra tudjon állni a horvát bajnokság és az ERT soron következő futamán. Igaz, az eredmény meglett, ám az élvezeti érték elmaradt, amit nagyon sajnálnak a fiúk…
Hideg Krisztián: Rég volt ennyire küzdelmes futamunk, mint a múlt hétvégi, 44. INA Delta Rally Zágrábban. Mondhatni, rémálom volt az egész, mert rengeteg műszaki problémánk volt: elromlott a gázpedál-érzékelő, cserélni kellett az intercooler, a turbóval és a kipufogóval is adódott problémánk, mindamellett, hogy egyik pillanatról a másikra a műszerfal is besötétedett, semmilyen adatot nem láttunk rajta – így viszont nagyon nehéz vezetni egy R5-öst.
Ez a pechszéria szerencsére nem nyomta rá a bélyegét az eredményünkre. A folyamatos műszaki gondok – illetve, hogy a nap során egy defektet is kaptunk – ellenére pénteken a horvát értékelés 3. helyén zártunk, szombaton viszont nyerni tudtunk a bajnokság, a European Rally Trophyban pedig abszolút 2.-ak lettünk. Nagyon fontos pontokat gyűjtöttünk így, hiszen ahogy a futam előtt is elmondtuk, a két versenynapon külön értékelték 0,75-ös, illetve 1-es szorzóval.
Az élvezeti értékből azonban nagyon sokat elvettek a technikai fennakadások – arról nem is beszélve, hogy véleményem szerint így egy sima győzelemtől is elestünk. De hát technikai sportról beszélünk, ez mindig benne van a pakliban. Lassan egy éve megyünk a Skodával, és eddig probléma nélkül működött – most viszont mindent bepótolt, és reméljük, ez úttal mindent le is tudtunk. Kiöregedtem már én ebből, ezek a küzdelmes versenyek már inkább csak a 20 éveseknek valók…
Rajtam kívül a gyerekeimnek is versenyhétvége volt, ez úttal Bruckban gokartoztak. Ádám 1. lett a murva kupában, a mini60 kategóriában pedig a 4. pozícióban zárt, épphogy csak lecsúszott a dobogóról. Réka is ügyesen szerepelt, ugyanis kategóriájában felállhatott a dobogó 3. fokára. Okunk így nem lehet panaszra az eredmény tekintetében a hétvégi szereplésekre.
Kerék István: Már a teszten kiderült, hogy valami elektronikai hibája van a kocsinak, de sajnos pontosan nem tudtuk, mi is lehet a gond. Találgatni tudott csak a csapat is, így álltak neki az autó szerelésének, de az első nap rajtja után kiderült, hogy nem sikerült orvosolni a problémát. Egész nap így kellett mennünk, folyamatosan újabbnál újabb problémák jelentkeztek a kocsinál, ráadásul szerencsétlenségünkre még egy jobb hátsó defektet is összeszedtünk. Bár a mai napig nem értjük, hogyan, hiszen esőben autóztunk, kemény slickeken, az út közepén lassan… A legnagyobb problémát talán nem is a technika makacskodása, hanem a defekt jelentette, hiszen 1 perc 40 másodperces hátrányba kerültünk ennek következtében.
Folyamatosan cserélgettük az alkatrészeket, hogy hátha megtaláljuk a hibát, de másnap ugyanúgy problémás volt a menetelés. Ami viszont nekünk jelentett előnyt, az az volt, hogy végig nagyon jól gumiztunk. Szombaton mindenki esőre számított, és puha gumikkal mentek ki, mi viszont a legkeményebb keveréket tettük fel. A mi számításaink jöttek be, hiszen végül az esőzés elmaradt, mi pedig a technikai problémáink ellenére is rá tudtunk verni a teljes mezőnyre.
Többször voltunk azon a ponton, hogy meg kellene állni, fel kellene adni a versenyt, különben hatalmas lehet a kár. Néha már sajnáltam is az autót, mert már nagyon nem akart menni. De azért csak végig mentünk, amiért hálás köszönettel tartozunk a szerviznek! Mindent megtettek, hogy befejezzük a futamot, pedig volt egy pont, amikor ők is elbizonytalanodtak abban, hogy képesek leszünk-e célba érni a Skodával. A másnapi győzelemre nem is mertem gondolni…
Nagyon készültünk a versenyre, és az látszott is, hogy ahol a technika is akarta, ott szakaszgyőzelmeket tudtunk szerezni. A bajnokság tekintetében nem lehet okunk a panaszra, hiszen jócskán megléptünk az ellenfelektől azután, hogy lett egy 0,75 szorzós harmadik helyünk, illetve egy maximum pontot érő győzelmünk a két nap során. Ugyanakkor mégis nagyon fájó, hogy elveszítettünk egy versenyt, ami könnyed győzelem lehetett volna.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Laurel Kft., Richmond Logistics, Hotel Parlament, Hotel Palazzo Zichy, Patócs Autóház Kft., Metálkontakt Kft., Mátrai Kft., Firebox Kft., C-Service Kft., Sky-Tools, Dornhof Nagy Und Partner Kft., Nagy József Auditor, Aktív Tours Kft., Continental Travel Kft., Aszú Étterem, Vázterv Mérnök Iroda Kft., Continental Group Kft., SRT Kft., Ventosus Kft., Moltech, Euroll Kft.