Overdose Racing Team – Székesfehérvár Rallye 2016, 2016. július 29-31.
Velenczei Ádám – Farnadi Ágnes, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
Velenczei Ádám és Farnadi Ágnes a legjobb példa arra, hogy egy újonnan összekerült páros milyen fejlődésre is képes versenyről versenyre. Újoncként olyan csodát műveltek a Mitsubishivel Székesfehérváron, hogy még a sokat látott versenyzők, szurkolók is csak keresték a válaszokat. Az Overdose Racing Team párosa az abszolút 2. pozícióban várta az utolsó, csákberényi szakaszt, de egy durrdefekt összerombolta minden álmukat….
Velenczei Ádám: Nehéz szavakat találni egy ilyen versenyhétvége után. Hihetetlen, milyen jól kezdődött számunkra a Székesfehérvár Rallye. A kezdetektől fogva végig az élmezőnyben tudtunk autózni, ráadásul 10 gyorsból három alkalommal mi voltunk a leggyorsabbak. A bakonycsernei gyorsaságin különösen jól tudtunk szerepelni.
Tudtuk, hogy a Mitsubishinek nagyon jól fognak feküdni a tempós, lobogós szakaszok, és ez be is igazolódott. Nem volt ritka, hogy 180 km/h feletti tempóval száguldottunk végig a pályákon. A 4. gyorson volt egy megforgásunk, de szerencsére gyorsan ki tudtunk belőle keveredni, és ott és úgy folytattuk a menetelést, ahol és ahogy abbahagytuk.
Az utolsó szakaszig úgy tűnt, felállhatunk a dobogó harmadik fokára. A rajt előtt azonban bemondták, hogy Janikáék beestek, így mi a második pozícióba léptünk előre. Próbáltuk ezt az információt figyelmen kívül hagyni, és nem belehajszolni magunkat egy kockázatos, elkapkodott szituációba. A célunk az volt, hogy a magunk tempójában, biztonságban érjünk le az utolsó gyorsaságiról és épségben guruljunk át a célvonalon. Hadik Andrisék is több mint 20 másodperccel mögöttünk voltak, így tényleg nem volt okunk kapkodni.
Mesébe illő lett volna az a második hely… Ám a pálya közepén durrdefektet kaptunk. Valószínűleg egy gödörben megütődhetett a felni, és elkezdett leengedni a kerekünk. Azt tudni kell, hogy ha a nyomás az ideális szint alá megy, akkor a gumi konkrétan lefordul a felniről, ami kvázi egy durrdefektnek felel meg. Hát mi is így jártunk… Ezzel még talán le tudtunk volna jönni a pályáról, de pont egy jobbos kanyar közepén történt ez meg velünk, aminek következtében az út megdobta a Mitsubishit, irányíthatatlanná vált, és fának csapódtunk. A futamunk pedig itt véget ért.
Nagyon sajnálom, hogy így alakult, mert úgy éreztem, a Székesfehérvár Rallye abszolút a mi versenyünk lett volna. A második hely pedig felért volna számunkra egy szenzációval. Csalódott vagyok, de ugyanakkor látjuk már az irányt, hogy mi mentén érdemes tovább fejlődnünk, dolgoznunk. Bízom benne, hogy Kassára ezt a lendületet is át tudjuk vinni.
Farnadi Ágnes: Tudnék cifrákat mondani, hiszen egy nem akármilyen eredményünk ment el egy beesés miatt. De akármi is történt, én Ádámnak is azt mondtam, hogy akkor is megérte ott lennünk Fehérváron. Igazi csodákat éltem meg vele a hétvégén, az én pályafutásomban is egy csúcs lett volna, ha be tudjuk húzni az abszolút második helyet.
Gondolom, sokan felkapták most a fejüket erre az eredményre, amit produkáltunk, és megy a matekozás, mi is történhetett… Ádám most nagyon elkapta a fonalat, ráadásul az Oroszlány-Pusztavám szakasz abszolút a fejében van. Azt hiszem, néha meghazudtoltuk a fizikai törvényeit, olyan tempóval és olyan módon teljesítettük a gyorsokat. Szerencsére mindig lenyúlt valaki értünk, és segített, hogy az aszfalton maradjunk.
Nyitogattuk a pofonos ládát, de ez az esés mégsem Ádám hibája volt. Rajtunk kívülálló ok miatt következett be a baleset, habár Ádám végig azon volt, hogy el tudja fordítani a kocsit a kanyarban. A Mitsubishi viszont sajnos nem akarta ezt.
Sajnáljuk, hogy így alakult, de nem fogunk sokat bánkódni emiatt. Most egy kicsit még nyalogatjuk a sebeinket, de aztán össze kell szednünk magunkat, hiszen hamarosan itt van a következő forduló, a Kassa Rallye, ahol már tényleg szeretnénk megmutatni a célban, mire is vagyunk képesek.