Lázasan is az élmezőnyben autóztak Hidegék

Lázasan is az élmezőnyben autóztak Hidegék

MEGOSZTÁS

HIDEG RALLY TEAM – 6. INA Rally Kumrovec, 2017. március 3-4.

Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX R4

 Fontos bajnoki pontokkal gazdagodott a hétvégén a Hideg Krisztián, Kerék István kettős. A Mitsubishi Lancer Evo IX R4-es alakulat a 6. INA Kumrovec Rallyen vett részt, de mindezt úgy teljesítve, hogy a pilóta végig betegséggel, lázzal küszködött. Teljesítményük messze elmaradt a tőlük megszokottól, ám – egy kis szerencsének is köszönhetően – így is 2. helyezést értek el a horvát értékelésben, abszolútban pedig 4.-ként intették le őket.

 

Hideg Krisztián: Ahogy a hétvége előtt is meséltem, lázasam utaztam ki Horvátországba, az lső bajnoki futamra. A betegségem ellenére vállaltam a versenyt, bár nem álltunk sok szép reménnyel a rajtba. Ahelyett, hogy jobban lettem volna, folyamatosan lázas voltam, így mindössze csak egy-egy alkalommal tudtunk tréningezni a szakaszokon. A versenyre se lett sajnos jobb a helyzet, a koncentrációm közel sem volt maximális – inkább úgy éreztem, hogy se testben, sem lélekben nem voltam ott igazán.

Utólag már látom, hogy hibát követtem el, még egyszer biztos nem vállalnám így a versenyzést. Még úgy sem, hogy a végén értékes bajnoki pontokkal térhettünk haza, ami nagyon jelentős lesz a horvát bajnokságban. Ajándék volt ez számunkra, főleg azért, mert belülről én nem éreztem azt, hogy gyorsultunk volna, javultak volna az eredményeink a kocsival vagy, hogy közelebb kerültünk volna a Mitsubishi megfelelő beállításaihoz. Bár a szervizesek elmondása alapján sok tapasztalatot szereztek a kocsi „hangolásával” kapcsolatban. De ez úgyis kiderül majd a következő éles bevetésen, ami a két hét múlva esedékes Rebenland Rallye lesz. Addig pedig igyekszem összeszedni magamat…

 

Kerék István: Nagyon vártuk már ezt a versenyt, hogy végre aszfaltos körülmények között is kipróbálhassuk az új autót, ne csak a hóautózás kapcsán legyen róla tapasztalatunk. A terveinket azonban keresztülhúzta az, hogy Krisztián lebetegedett, és nem tudtunk annyit tesztelni, gyorsulni a Mitsubishivel, mint szerettünk volna. Ugyanakkor jobb, hogy egy ilyen sprintjellegű futamon alakult így a helyzet, mert Krisztián egy Rebenland Rally össztávú versenyt nem valószínű, hogy végig tudott volna csinálni.

 

 

 

 

 

A mezőny is nagyon erős volt, hat R5-ös páros állt rajthoz – igaz, közülük csak egy volt igazi ellenfél a horvát bajnokság szempontjából. Így ahhoz képest, hogy tavaly nyertünk Kumrovecben, kis esélyt láttunk csak arra – ideális körülmények között is –, hogy beférjünk az abszolút 5-be. Nem is kezdtünk jól: a 8. helyen nyitottunk, majd 5. időt autóztunk. Több baleset is volt a versenyen, így két alkalommal is megszakították a futamot. Kovács Antiék mellett például Szilágyi Janiék is kiestek, felborultak, ráadásul pont előttünk, mi értünk oda hozzájuk elsőként, és próbáltunk segíteni nekik abban, hogy ki tudjanak mászni a kocsiból. Az ő bukásuknak „köszönhetően” léptünk előre az értékelésben – bár ilyen áron inkább lemondtunk volna az ezüstéremről a horvát értékelésben, illetve az abszolút 4. helyezésről.

Ahhoz képest tehát, hogy milyen reményekkel álltunk rajthoz, panaszra nem lehet okunk az eredményt illetően. A beállításokat is folyamatosan próbálgatta a szerviz a Mitsubishin, bár a lengéscsillapítók még elég problémásak, instabilak. Bízunk benne, hogy a március 17-18-ai megmérettetésre – amely immárom már Mitropa Kupabeli szereplés is lesz – sikerült megtalálnunk a megoldást a helyzetre, és teljes erőbedobással tudunk majd ismét rajthoz állni.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ