Látványos havas, jeges teszt vár a GR Yaris Rally1 hibridre

Látványos havas, jeges teszt vár a GR Yaris Rally1 hibridre

MEGOSZTÁS

RALLY SWEDEN beharangozó
Látványos havas, jeges teszt vár a GR Yaris Rally1 hibridre

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team az új GR YARIS Rally1 autójának sikeres második versenyét tűzte ki célul a Svéd Rallyn (február 25-27.), amely a FIA Rally Világbajnokság szezonjának egyetlen igazi téli fordulója, amelyet hóval és jéggel borított, nagy sebességű szakaszokon rendeznek.

2022 GR YARIS Rally1

A csapat a WRC új Rally1 korszakának ígéretes kezdetére kíván építeni a múlt hónapban a Rallye Monte-Carlo-n, ahol a hibridhajtású GR YARIS megbízhatónak és gyorsnak bizonyult a bemutatkozásakor, és csak az utolsó előtti szakaszon maradt el a győzelem.

Mivel Svédország nem szerepel Sébastien Ogier idei szezonbeli rali programjában, Esapekka Lappi 2018 óta először indul a csapat színeiben. Kalle Rovanperä a tabella legmagasabb helyén álló pilótaként nyitja meg az utat Svédországban, miután negyedik lett és megnyerte a Power Stage-et a Rallye Monte-Carlo-n. Elfyn Evans az első fordulóban az élmezőny csatájában vett részt, mielőtt egy apró, de költséges hiba véget vetett az esélyeinek egy erős eredményre; reméli, hogy megismétlődik a bajnokság legutóbbi, 2020-as svédországi látogatása, amikor megszerezte első győzelmét a Toyotának. Ahogy az idei szezon minden fordulóján, Takamoto Katsuta egy további GR YARIS Rally1-et fog vezetni a TGR WRT Next Generation számára.

Az idei évre a Rally Sweden északabbra költözött, új otthonába, Umeå-ba, Észak-Svédország legnagyobb városába. A helyszín közelebb van az északi sarkkörhöz, mint a fővároshoz, Stockholmhoz, ami azt jelenti, hogy a szélsőséges téli körülmények valószínűbbek. A szakaszok mind vadonatújak lesznek a WRC számára, de a naptár egyik legnépszerűbb és leglátványosabb raliversenyévé tevő jellemzői megmaradnak. A speciális szegecselt gumiabroncsok belemarnak a felületbe, hogy tapadást biztosítsanak a hótorlaszokkal szegélyezett utakon, amelyekre a versenyzők támaszkodva nagyobb sebességet vihetnek át a kanyarokon.

Az autókat a laza felületre vonatkozó specifikáció szerint állítják be, és a TOYOTA GAZOO Racing az elmúlt hetekben minden versenyző számára kétnapos havas és jeges teszteléssel készült: Finnországban és Svédországban.

A csütörtöki shakedown után a rali péntek reggel egy három szakaszból álló körrel indul Umeå-tól északra. Ez magában foglalja a rali leghosszabb szakaszát, a 27,81 kilométeres Kamsjön-t is. Délután mindhárom szakasz megismétlődik, mielőtt egy rövid “sprint” szakasszal Umeå-ban befejezik a napot. Az Umeå-i szakasz hosszabb változatát szombaton kétszer is lefutják, akárcsak két másik próbát a várostól nyugatra. A vasárnapi zárószakasz északnyugaton kerül megrendezésre, ahol két szakasz kétszer kerül lefutásra.

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
“Bár a szerencse nem volt a mi oldalunkon a Rallye Monte-Carlo-n, láthattuk a GR YARIS Rally1 megbízhatóságát és sebességét, és ez nagy bátorítást ad nekünk Svédország is. Versenyzőként jó emlékeim vannak a Svéd Rallyról, beleértve a csapatunk első győzelmét 2017-ben. Ez egy sikeres esemény volt számunkra a múltban, de mindenki hasonló szinten indul, ami az új autókkal szerzett tapasztalatokat illeti ilyen körülmények között. A rali ráadásul egy teljesen új területen, Umeå környékén zajlik majd, ahol garantáltan elegendő mennyiségű hó lesz, és a szakaszok profilja is más lesz, mint amit korábban megszoktunk. Nagyszerű, hogy Esapekkát újra a csapatunkban üdvözölhetjük az idei szezon első versenyén: Elfynhez és Kalle-hoz hasonlóan ő is erős volt már korábban ilyen körülmények között, és úgy gondolom, hogy mind a négy TOYOTA GAZOO Racing versenyzőnek megvan a lehetősége egy igazán jó hétvégére, ha minden jól alakul számukra.””

Elfyn Evans / Scott Martin
“Nem úgy kezdtük az évet, ahogy szerettük volna az első ralin, de az egyetlen apró előnye, hogy Svédországban egy kicsit jobb lehet az rajtpozíciónk.    Ezt szeretnénk a lehető legjobban kihasználni, és mint mindig, most is a lehető legjobban teljesíteni. Mivel minden annyira új, sok különböző dolgot kellett kipróbálnunk a havon és jégen való tesztelés során, de összességében jól érzem magam – bár mindig nehéz megmondani, hogy pontosan milyen gyorsak vagyunk ezen a felületen, mert a tapadáshoz hasonló dolgok a körülményektől függően változnak. A szervező által biztosított szakaszokról készült videókat is átnéztük, és helyenként nagyon gyorsnak tűnnek, de vannak nagyon szűk és technikás szakaszok is.”

  Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen: “Összességében nagyon elégedett voltam a monte-carlói hétvégénkkel. Nehéz helyzetből indultunk, de a csapattal együtt sokat dolgoztunk azon, hogy javítsuk az autóban való érzésemet. Természetesen az extra pontok megszerzése a Power Stage-en azt jelenti, hogy elsőként indulunk Svédországban, és ott az első napon némi úttisztítás vár ránk. De mindent megteszünk majd azért, hogy a hétvégére minél több pontot szerezzünk, és remélhetőleg még így is egy igazán jó ralit tudunk majd teljesíteni. A tesztelésen a nulláról kezdtük az új autó havas beállításait, és az elején kicsit trükkösnek éreztük a vezetést, de a csapattársainkkal együtt úgy gondolom, hogy a két teszt alatt jó lépéseket tettünk a helyes irányba.”

Esapekka Lappi / Janne Ferm
“Nagyon izgatott vagyok emiatt a pillanat miatt. Újra a legmagasabb szinten versenyezhetek, ez olyasmi, amit már régóta vártam. Nagyon természetesnek éreztem, hogy az elmúlt hetekben és a teszteken keresztül ismét a csapattal dolgozhattam. A GR YARIS Rally1-ben már a kezdetektől fogva elég jól éreztem magam, és ez lépésről lépésre egyre jobb lett. Úgy gondolom, hogy a tavalyi Rally2-es autóval teljesített versenyek sokat segítenek abban, hogy megértsem, hogyan kell a legjobban vezetni ezeket az autókat. A Rally Svédország egy olyan esemény, amit mindig is élveztem, és mindig is versenyképes voltam ott. Nem szabad elfelejteni, hogy öt hónap telt el az utolsó rally óta, de úgy gondolom, hogy ott lehetünk a tempóban, és a dobogóért akarok harcolni – ez a minimális célom. Nem lesz könnyű, de úgy érzem, lehetséges.”

TGR Media

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ