Meglepetésre (?) Lappi nyerte a szakaszt, köszönhetően a rajtpozíciójának is. Mögötte a nagyon motivált Mikkelsen, és az előző gyorson defekttel teljesítő világbajnoki címvédő Ogier végeztek a dobogós pozíciókban. Tänak taktikusan, az autót beosztva, jelenleg a hatodik. A toyoták célkeresztjében egyértelműen a világbajnoki címek lebegnek. Mikkelsen kivételével eddig kisebb betliben a hyundaios trió. Sordo jobb első defektje miatt a kilencedik, míg Neuville a nyolcadik.
A délelőtti zárógyorsot Latvala nyerte, Neuville előtt akinek nem működik az autója… “panaszkodik ezerrel”. Sordo lett a harmadik, aki igyekszik a katasztrófális kezdet után kapaszkodni. Az első kört követően tartanak a pilóták a délutáni körtől, miközben igyekszik a tapasztalatai alapján újra gondolni a gumiválasztást.
SS4 Ula 1 – 16,57 km
Latvala: Nagyon mérges vagyok magamra, mert régen nem veszítettem ennyi időt, de legalább megmentettük a gumiabroncsokat és itt vagyunk.
A futam állása:
1. Lappi 1:00:52.8 ó
2. Mikkelsen +9.0 s
3. Latvala +13.0 s
4. Ogier +15.2 s
5. Suninen +16.6 s
6. Tänak+21.6.s
7. Neuville +30.2 s
8. Meeke +31.3 s
9. Sordo +55.9 s
10. Tidemand +1:50.8 p
Szakaszeredmények:
1.Latvala 12:21.6 p
2.Neuville +5.0 s
3.Sordo +5.2 s
SS3 Çetibeli 1 – 38,15 km
1. Lappi 48:25.4 p
2. Mikkelsen +2.1 s
3. Ogier +14.3 s
Rajtsorrend: 1.Tanak 2.Neuville 3.Ogier 4.Meeke 5.Mikkelsen 6.Latvala 7.Suninen 8.Sordo 9.Lappi 10.Tidemand
Gumiválasztás:
Ogier: 3 MICHELIN LTX Force 4 db kemény +3 db közepes
Lappi/Tidemand/Suninen/Sordo/Latvala: 6 db kemény
Tänak: 2 db lágy +3 db közepes
Meeke/Neuville/Mikkelsen: 4 db kemény +2 db közepes
matezsoltee