Hat hónap kemény munkája beérni látszik a Laller Car Service háza táján, a Dakart megjárt motoros átnyergel a négykerekűekre. Horváth “Laller” Lajos neve ismerősen csenghet, ha követted az elmúlt években a Dakar ralit vagy a hazai és nemzetközi terepmotorozást. Laller kétszer megjárta a poklok poklát, megküzdött a démonaival, az elemekkel, az időhiánnyal, a bizonytalansággal és olykor a kilátástalansággal is.
Mindkét alkalommal rengeteg élménnyel, épségben tért haza a családjához. Időközben bővült a Laller Racing Dakar Team, amiben egy profin összerakott csapat küzd olykor erőn felül a minél jobb helyezésekért a versenyeken. A csapat alapítója Horváth Lajos az utóbbi időben azonban eltűnt a nemzetközi porondról, aminek okáról nem sokat árult el a külvilágnak egészen mostanáig.
Egy elég impozáns létesítmény előterében beszélgettünk többek közt arról, hogyan is fogalmazódott meg a Laller Car Service fogalma?
Horváth “Laller” Lajos: Polgári foglalkozásom autószerelő, amiben hosszú évtizedek óta tevékenykedem, azonban 2018-ban a gazdasági helyzet úgy hozta, hogy a műhely, ahol dolgozom meg fog szűnni, így dönteni kellett, hogy alkalmazottként folytatom máshol vagy létrehozok egy saját dolgot. A feleségemmel úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk saját kútfőből építeni egy diagnosztikai állomást, mivel a meglévő ügyfelek 99%-a miattunk járt a régi műhelybe, így már van egy kialakult ügyfélkör csak át kell szoktatni őket ide.
Mitől más ez a diagnosztikai állomás, mint a többi?
Horváth “Laller” Lajos: Hát először is van egy külön Dakar-sarok, ami megadja a hely varázsát (felnevet)! Komolyra fordítva a szót, szerettem volna a szakmában eltöltött évek tapasztalatát felhasználva egy olyan vizsgabázist létrehozni, ami emberközpontú és európai szinten is megállja a helyét. Ezt sikerült is megvalósítani, ugyanis a napokban a Közlekedési Hatóság átvette a létesítményt és ez lesz az első magyarországi akkreditált vizsgaállomás. Emellett foglalkozunk még eredetiség vizsgálattal, szervizeléssel, valamint háromdimenziós futómű állítással és autódiagnosztikával is. Továbbá szeretném a motorosokat is becsábítani a műhelybe, ezért berendeztünk egy motoros szerelőrészt.
Mikor kezdődtek vizsgabázis munkálatai?
Horváth “Laller” Lajos: Ez igazából Vácnak egy kultikus helye, régen a kubikusok mozitermeként szolgált. Ahol most ülünk itt, 2018 júniusában még egy lepukkant barakk volt, ami a telep legkisebb épülete a maga 280 négyzetméterével. Rengeteg munkám volt benne, de saját magamnak csináltam így nem sajnáltam azt sem, hogy 2019-ben kimaradt a Dakar. Most a megélhetés került előtérbe, valamint ez is és a versenyzés is teljes embert kívánt és nem tudtam kettészakadni, de mindenkit megnyugtatok, hogy vissza fogok ülni a motorra…
A falak és a gipszkartonozás horribilis összegeket emésztett fel, illetve majdnem 2 kilométer kábel lett behúzva a falakba, minden állomás külön körön van és nagyon oda kellett figyelni, mert nem kis terhelésnek lesz kitéve a rendszer.
Mikor nyitja meg kapuit a Laller Car Service?
Horváth “Laller” Lajos: Egy pecsétre várunk, amit jogszabály szerint 2019. január 31-ig meg kell kapnunk, így remélem február első napján megkezdhetjük a működést. Először kisebb családias körben indulunk, aztán meglátjuk mennyire indul be a dolog. Én bízom benne, hogy az ismertségemnek és a műhely felszereltségének köszönhetően hamar fel fog lendülni a forgalom. Én is itt fogok tevékenykedni, mint vizsgabiztos és szerelő, majd később szeretném magam kivonni a mindennapi dolgokból és teljes mértékben átadni magam a motorozásnak.
A leendő ügyfelek kapnak majd csereautót, amíg az övéket javítjátok?
Horváth “Laller” Lajos: Szeretnénk mozgásra, sportolásra is buzdítani az embereket, így nem csereautóval, hanem cserecangákkal készülünk – amik természetesen narancssárga színűek lesznek, akárcsak az egész műhely és a csapat – mivel 50 méterre húzódik tőlünk a nemzetközi kerékpárút és 200 méterre található a Duna-part, így várakozás helyett tekerhetnek egy kicsit.
Mikor láthatunk ismét a Dakar ralin?
Horváth “Laller” Lajos: Remélem a 2020-as megmérettetésen már ott tudok lenni, de ez attól is függ, hogy hol rendezik majd. Ha visszakerül Afrikába, akkor mindenképp szeretnék ott lenni, ha marad Dél-Amerikában akkor elgondolkodunk rajta a csapattal, mert akkor viszont nem elég a felkészülésre a rendelkezésre álló idő.
/Forrás: Háfra Zsolt, Alapjárat Magazin/